Ζημίες ύψους 146 εκατ. ευρώ για ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ το 2010
Σημαντικές ζημιές, οι οποίες ανέρχονται συνολικά σε 146,1 εκατ. ευρώ, κατέγραψαν το 2010 δύο από τις βασικές εταιρείες μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αττική. Τη μείωση των ζημιών και τη συσσώρευση χρεών από δάνεια και τόκους στους φορείς συγκοινωνιών αλλά και το «θετικό παράδειγμα κερδών στον ΟΑΣΑ» επισημαίνει το υπουργείο Υποδομών.
Σημαντικές ζημιές, οι οποίες ανέρχονται συνολικά σε 146,1 εκατ. ευρώ, κατέγραψαν το 2010 δύο από τις βασικές εταιρείες μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αττική.
Η εταιρεία Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς (ΗΣΑΠ), σύμφωνα με τον ισολογισμό της, είδε τα έσοδά της να υποχωρούν στα 42,63 εκατ. ευρώ, από 56,31 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση, μειωμένα δηλαδή κατά 13,68 εκατ. ευρώ σε αξία και κατά 24,3% σε ποσοστό.
Το αποτέλεσμα της χρήσης ήταν ζημιά 1,4 φορά μεγαλύτερη από τον τζίρο: 103,18 εκατ. ευρώ, καθώς το κόστος μεταφοράς των επιβατών ήταν κατά 49,82 εκατ. ευρώ υψηλότερο από τα έσοδα και υπολογίστηκαν αποσβέσεις 24,94 εκατ. ευρώ και χρηματοοικονομικές δαπάνες 28,45 εκατ. ευρώ.
Σε σύγκριση με το 2009 η ζημιά μειώθηκε κατά 2,46 εκατ. ευρώ.
Στις 31.12.2010 η ΗΣΑΠ ΑΕ είχε ίδια κεφάλαια ύψους 316,98 εκατ. ευρώ, μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 379,74 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 53,57 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημιές ανέρχονταν σε 437,78 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία ΤΡΑΜ, σύμφωνα με τον ισολογισμό της, είδε τα έσοδά της να υποχωρούν στα 5,20 εκατ. ευρώ, από 5,59 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση, μειωμένα δηλαδή κατά 0,39 εκατ. ευρώ σε αξία και κατά 7% σε ποσοστό.
Το αποτέλεσμα της χρήσης ήταν ζημιά 7,3 φορές μεγαλύτερη από τον τζίρο: 42,97 εκατ. ευρώ, καθώς το κόστος μεταφοράς των επιβατών ήταν κατά 25,28 εκατ. ευρώ υψηλότερο από τα έσοδα και λογίστηκαν αποσβέσεις 11,72 εκατ. ευρώ και χρηματοοικονομικές δαπάνες 13,76 εκατ. ευρώ.
Σε σύγκριση με το 2009 η ζημιά αυξήθηκε κατά 5,92 εκατ. ευρώ.
Στις 31.12.2010 η ΤΡΑΜ ΑΕ είχε ίδια κεφάλαια ύψους 174,07 εκατ. ευρώ και μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 137,20 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημιές ανέρχονταν σε 202,09 εκατ. ευρώ. Υπουργείο Υποδομών: «Οι ζημίες μειώθηκαν»
Τη μείωση των ζημιών και τη συσσώρευση χρεών από δάνεια και τόκους στους φορείς συγκοινωνιών αλλά και το «θετικό παράδειγμα κερδών στον ΟΑΣΑ» επισημαίνει το υπουργείο Υποδομών.
«Καμιά εταιρεία αστικών συγκοινωνιών δεν παρουσίασε επιδείνωση των οικονομικών στοιχείων της το 2010», αναφέρει σε ανακοίνωσή του την Τρίτη το υπουργείο, τονίζοντας πως «μειώθηκαν σημαντικά οι ζημιές σε όλες τις εταιρείες (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ) κατά τουλάχιστον 16%, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει το θετικό χαρακτηριστικό παράδειγμα κερδών για τον ΟΑΣΑ».
Στελέχη του υπουργείου κάνουν λόγο για σημαντικότατη μείωση του λειτουργικού κόστους όλων των φορέων των αστικών συγκοινωνιών το 2010, οι οποίες ωστόσο συνεχίζουν να έχουν συσσωρευμένα χρέη από δάνεια, τόκους και άλλα.
Το υπουργείο εκτιμά «ότι το 2011, μετά και τη νομοθετική παρέμβαση για τις αστικές συγκοινωνίες που τελικά αποδείχθηκε όχι μόνο δικαιολογημένη αλλά επιβεβλημένη, τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά καλύτερα».
Αναλυτικές εκθέσεις οικονομικών πεπραγμένων όλων των φορέων αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα μέσα στον Απρίλιο.