WRC – Ράλι Σουηδίας 2011, 1η μέρα: «Εκχιονιστικό» Mads Ostberg!
O Νορβηγός οδηγός της Stobart Ford με το Fiesta WRC ηγείται μετά το τέλος της πρώτης αγωνιστικής μέρας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2011, με τον Mikko Hirvonen σε μικρή απόσταση. Το χιόνι και ένα κλατάρισμα άφησαν τον Sebastien Loeb στην 9η θέση, με υστέρηση τριών λεπτών.
Το πρώτο αγωνιστικό σκέλος του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι βρήκε επικεφαλής του Ράλι Σουηδίας τον Mads Ostberg, της ομάδας Stobart Ford, έπειτα από μια μέρα στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο δεν έπαιξε μόνο ο Νορβηγός, αλλά και η έντονη χιονόπτωση.
Αντί 15 δευτερολέπτων που έχει τώρα, ο νεαρός οδηγός θα είχε προβάδισμα άνω του μισού λεπτού από τον Mikko Hirvonen, της εργοστασιακής Ford, αν δεν έσπαγε η βάση των επιπλέον προβολέων του Fiesta WRC – με αποτέλεσμα ο Mads Ostberg να μην μπορεί να βλέπει καλά, σε αυτές τις συνθήκες.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τον βοήθησε ιδιαίτερα ότι εκκινούσε δέκατος στις έξι Ειδικές Διαδρομές της ημέρας – την ώρα που ο Sebastien Loeb που εκκινούσε πρώτος δήλωσε: «Οι συνθήκες είναι χειρότερες από ό,τι περίμενα. Το χιόνι είναι πολύ παχύ για τα καρφιά κι έτσι κάνουμε… σερφ στην επιφάνειά του. Δεν μπορείς να στρίψεις ή να φρενάρεις. Μου είχε συμβεί το ίδιο και στο παρελθόν, όταν ήμουν με την Xsara πιο αργός από τα αυτοκίνητα του Group N».
Στο απογευματινό loop των Ειδικών, δεδομένου ότι ο δρόμος ήταν πια πατημένος, ο πρωταθλητής κατάφερνε να μην χάνει περισσότερο χρόνο σε σχέση με τα πρωινά του περάσματα σε απάτητο χιόνι – αλλά στάθηκε εκ νέου άτυχος. Ένα κλατάρισμα, απροειδοποίητο και αδικαιολόγητο, του κόστισε άλλο ένα λεπτό και τον άφησε σχεδόν τρία λεπτά μακριά από την κορυφή, στην ασυνήθιστη για αυτόν 9η θέση.
Ο Mads Ostberg, πάντως, ηγείται ενός αγώνα του WRC και αυτό δεν είναι τυχαίο. «Έκανα δύο ράλι σε τέτοιες συνθήκες στη Νορβηγία, με το Fiesta S2000, οπότε ξέρω τις συνθήκες και το αυτοκίνητο και όλα αυτά αποδίδουν. Με έχει εκπλήξει λίγο η θέση που βρίσκομαι, αλλά ο δρόμος ήταν καλύτερος για μένα», είπε.
Θεωρητικά ο Mikko Hirvonen θα έχει την ευχέρεια να τον απειλήσει στο δεύτερο σκέλος του Σαββάτου (12/02), μιας κι ο Νορβηγός θα εκκινεί πρώτος στις Ειδικές. Πάντως, η πρόβλεψη του καιρό δεν περιλαμβάνει άλλη χιονόπτωση και ο Mads Ostberg δεν θα έχει το μειονέκτημα που είχε σήμερα ο S. Loeb – όχι σε τέτοιο βαθμό. Άλλωστε να χειμερινά ελαστικά της Michelin αποδίδουν καλά στον πάγο, αντίθετα με το μαλακό χιόνι.
Θύμα των συνθηκών έπεσε και ο Jari Matti Latvala, που είχε ένα χρονοβόρο τετ-α-κε, ξηλώνοντας τον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα του Fiesta WRC. Ο Φινλανδός είπε: «Αυτές είναι οι χειρότερες συνθήκες που έχω οδηγήσει ποτέ σε χιόνι. Έχουμε 10-15 πόντους φρέσκο χιόνι στην επιφάνεια του δρόμου και αυτό κάνει πολύ, πολύ απαιτητική την οδήγηση.
Η κατάσταση είναι ίδια με την υδρολίσθηση, πρέπει να προετοιμάζεσαι για να φρενάρεις πολύ νωρίς. Επίσης ο αέρας έφερνε πολύ χιόνι από τα δέντρα, ήταν απαίσιο – δεν μπορούσα να δω που πηγαίνω», κατέληξε.
Όσο για τον Kimi Raikkonen, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες είχε ένα τετ-α-κε το πρωί, ένα το απόγευμα και ένα κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην 11η θέση. Έχει ελπίδες για τη δεκάδα και αυτό αποτελεί σημαντική πρόοδο σε σχέση με την 29η θέση (έπειτα από έξοδο) που τερμάτισε το 2010.