Διαθέτει νέο κινητήρα, αναβαθμισμένο πλαίσιο και αυξημένες διαστάσεις, όχι όμως και το παρουσιαστικό που θα υποστηρίξει -με ευκολία τουλάχιστον- τον τίτλο του «νέου».
Αν και το αειθαλές Suzuki Swift μετρά ήδη την έκτη γενιά του, ξαφνιάζει με την απουσία ουσιαστικών σχεδιαστικών αλλαγών από το αμάξωμά του.
Είναι προφανές ότι οι Ιάπωνες δεν θέλησαν να πειραματιστούν, διατηρώντας σχεδόν αναλλοίωτο το διαχρονικό προφίλ ενός πραγματικά πετυχημένου αυτοκινήτου.
Στη λογική του πρόσφατου παρελθόντος κινούνται τα περισσότερα από τα επιμέρους σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του νέου Swift, όπως τα φωτιστικά σώματα και οι κάθετες -μεταλλικές ή μη- επιφάνειες, οι οποίες συντηρούν το κυβοειδές σχήμα του.
Από εκεί και πέρα το λόγο παίρνουν οι αυξημένες διαστάσεις, καθώς η προσθήκη εννέα επιπλέον εκατοστών στο συνολικό μήκος του αμαξώματος (3,85 μέτρα), δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Το Swift προσεγγίζει, πια, τις προδιαγραφές της κατηγορίας των supermini, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις μεταφορικές του δυνατότητες και τις δεξιότητές του στην άσφαλτο.
Η αλήθεια είναι ότι πέρα από τη σχεδιαστική, ποιοτική και εξοπλιστική αναβάθμιση του εσωτερικού, εντύπωση προκαλεί η αύξηση των διαθέσιμων χώρων, κυρίως στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Κατά τ’ άλλα το ανασχεδιασμένο ταμπλό χαρακτηρίζεται από την ποιότητα των σκληρών και κατά παράδοση σκουρόχρωμων πλαστικών, έστω και αν η αψεγάδιαστη συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του εγγυάται την ανθεκτικότητά του στο χρόνο.
Δίχως καμία αμφιβολία το σημαντικότερο προσόν που «κουβαλά» ο πενταθέσιος ή τετραθέσιος θάλαμος επιβατών (ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος-πεντάθυρο ή τρίθυρο) αποτελεί ο πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας.
Συγκεκριμένα, το νέο Swift διαθέτει από την βασική έκδοση επτά αερόσακους και ESP, το οποίο μάλιστα προσφέρει τη δυνατότητα απενεργοποίησης.
Έχοντας αποσπάσει τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και την υψηλότερη, στην κατηγορία, βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων (94%), το ιαπωνικό τετράτροχο δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
Τα πλεονεκτήματα από τη συνολική αναβάθμιση-ενίσχυση του πλαισίου μεταφέρονται άμεσα και στην άσφαλτο, καθώς η συμπεριφορά του Swift δεν θυμίζει σε τίποτα το πρόσφατο παρελθόν του.
Η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε προτάσεις μεγαλύτερων διαστάσεων, την ίδια στιγμή που το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί την ηλεκτρική υποβοήθηση και την επάρκεια, που μέχρι σήμερα το χαρακτήριζε σε επίπεδο αίσθησης και ακρίβειας.
Αν και η διάταξη των αναρτήσεων δεν παρουσιάζει ουσιαστικές μεταβολές, ο ανασχεδιασμός του πίσω ημι-άκαμπτου άξονα και οι τροποποιήσεις στα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών, έχουν προσδώσει στο «μικρό» Suzuki επιπλέον αρετές.
Αυτές καλείται, μεταξύ άλλων, να υποστηρίξει ο νέος κινητήρας βενζίνης των 1.242 κ.εκ., αυξάνοντας -παρά το μικρότερο κυβισμό- την ισχύ του από τους 92 στους 94 ίππους.
Αυξημένη, από τα 116 στα 118 Nm, είναι και η μέγιστη τιμή της ροπής, έστω και αν αυτή αποδίδεται 600 στροφές υψηλότερα, σε σχέση με το παρελθόν.
Πέρα από την ανταγωνιστική του απόδοση και την αναμφίβολα πολιτισμένη λειτουργία του, το τετρακύλινδρο μοτέρ της Suzuki διακρίνεται και για τις περιορισμένες ενεργειακές του απαιτήσεις.
Με μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, απαιτεί μόλις 5,0 λίτρα (μέση τιμή), ώστε να διανύσει την απόσταση των 100 χιλιομέτρων.
Εξίσου χαμηλά κινούνται τα επίπεδα των εκπομπών CO2, με ή και χωρίς το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα start&stop, ξεκινώντας από τα 113 γρ./χλμ. και φτάνοντας τα 116.
Τις προδιαγραφές του ιαπωνικού supermini συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, καθώς η ισορροπημένη κλιμάκωσή του, επιτρέπει να κινείσαι με άνεση στο εθνικό δίκτυο και με την απαιτούμενη «σπιρτάδα» μέσα στην πόλη.
Το νέο Swift αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Σεπτεμβρίου σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, το κόστος των οποίων δεν θα διαφοροποιείται, σημαντικά τουλάχιστον, από τα σημερινά επίπεδα.