Αθήνα: Στατιστικά στοιχεία από την λειτουργία της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056, παρουσίασε την Πέμπτη στο Ζάππειο Μέγαρο, η οργάνωση το Χαμόγελο του Παιδιού.
Αθήνα: Τα επίσημα αποτελέσματα της λειτουργίας της Εθνικής Γραμμής SOS 1056 για το έτος 2009 ανακοίνωσε «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού.
Έξι μόλις μήνες μετά την ενίσχυση της στελέχωσης της Εθνικής Γραμμής με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, τα αποτελέσματα των ληφθέντων κλήσεων δείχνουν να έχουν μεγαλώσει ανησυχητικά.
Συγκεκριμένα, από το Μάιο έως και το Νοέμβριο 2009 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 221.396 κλήσεις, συγκριτικά με 87.866 που είχαν γίνει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της περσινής χρονιάς.
Στη Γραμμή απευθύνθηκαν παιδιά που αντιμετώπιζαν προβλήματα στην καθημερινότητά τους, γονείς που αναζητούσαν λύσεις σε θέματα σχέσεων με τα παιδιά τους, έφηβοι για θέματα μεταξύ τους σχέσεων, θέματα εφηβείας, σχολικά ή μαθησιακά προβλήματα, προβλήματα συμπεριφοράς, καθώς και φορείς που δραστηριοποιούνται στα θέματα παιδικής προστασίας.
Με βασικό μήνυμα «Κάποια παιδιά είναι ήρωες», εννέα κοινωνικοί λειτουργοί και πέντε ψυχολόγοι βρίσκονται στη διάθεση του κοινού για οποιοδήποτε θέμα αφορά στο παιδί, συμβάλλοντας καταλυτικά στην επίλυση κάθε μικρού ή μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά αλλά και οι γονείς με τα παιδιά τους.
Η Εθνική Γραμμή SOS 1056 αποδεικνύεται τελικά ένα χρήσιμο εργαλείο, ένας πολύτιμος σύμμαχος για όλη την οικογένεια.
Δε σχετίζεται πλέον μόνο με θέματα που αφορούν σε κακοποίηση, εγκατάλειψη ή εξαφάνιση. Η Εθνική Γραμμή SOS 1056 μπορεί να συμβουλέψει και να καθοδηγήσει σωστά παιδιά και γονείς, και να τους συμπαρασταθεί σε όποιο θέμα αντιμετωπίζουν.
Πιο αναλυτικά, κατά το διάστημα από 1/1/09 – 30/11/09 στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή, καταγράφηκαν συνολικά 524 καταγγελίες σοβαρών περιστατικών κακοποίησης παιδιών. Από αυτές οι 483 ( 92%) ήταν ανώνυμες και μόνο οι 41 (8%) ήταν επώνυμες.
Οι καταγγελίες αφορούσαν στο σύνολο τους 1.103 παιδιά εκ των οποίων 460 (41%)αγόρια, 436 (40%) κορίτσια και 207 (19%) παιδιά για τα οποία δεν ήταν γνωστό το φύλο ή η ηλικία τους.
Τα περιστατικά της επιτόπιας παρέμβασης αφορούσαν στο σύνολο τους 166 παιδιά και μετά την επιτόπια παρέμβαση και τη διενέργεια κοινωνικής έρευνας, διαπιστώθηκε ότι από τα 166 παιδιά τα 21 (13%) είχαν ανάγκη άμεσης απομάκρυνσης από το οικογενειακό περιβάλλον, τα 18 (11%) είχαν ανάγκη υποστηρικτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών και 93 (56%) είχαν ανάγκη άλλων εξειδικευμένων υπηρεσιών.
Από το σύνολο των παιδιών που είχαν ανάγκη απομάκρυνσης από το οικογενειακό περιβάλλον επτά (33 %) παιδιά φιλοξενήθηκαν σε σπίτια του συλλόγου, ενώ 14 (67%) παιδιά παραπέμφθηκαν σε άλλους χώρους για φιλοξενία.
Από το σύνολο των 340.934 κλήσεων που δέχθηκε η Γραμμή το συγκεκριμένο διάστημα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι 38.769 αφορούσαν εξειδικευμένα θέματα, δηλαδή το 15% των κλήσεων αφορούσε θέματα υγείας (υποστήριξη παιδιών με προβλήματα υγείας, αναζήτηση αιμοπεταλίων κ.α.), το 14% περιστατικά οικογενειών με οικονομικά/κοινωνικά προβλήματα, ενώ το 21% καταγγελίες για κακοποίηση/παραμέληση παιδιών, εξαφανισμένα παιδιά και διακίνηση παιδιών. Ένα άλλο 21% αφορούσε διαδικαστικά ζητήματα με επίκεντρο παιδιά και το 20% συμβουλευτική γονέων. Τέλος, καταγράφηκε και ένα 9% που αφορούσε σε θέματα φιλοξενίας παιδιών.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι συγκριτικά με το 2008, οι κλήσεις προς την γραμμή SOS 1056 το 2009 έχουν υπερδιπλασιαστεί, ενώ αυξητική τάση καταγράφηκε και στα αιτήματα για την υποστήριξη ερευνών αναζήτησης εξαφανισθέντων παιδιών εκ των οποίων: 131 (61%) αφορούσαν σε εξαφανισμένα παιδιά, 42 (20 %) αφορούσαν σε παιδιά θύματα αρπαγής και 41 (19%) αφορούσαν σε φυγές ανηλίκων.
Από το σύνολο των 141 περιπτώσεων που χειρίστηκε ο οργανισμός: 131 (93%) παιδιά βρέθηκαν και 10 (7%) εξακολουθούν να αναζητούνται.
Ο Κώστας Γιαννόπουλος, πρόεδρος του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», τόνισε χαρακτηριστικά: «επενδύοντας σε αυτό το εργαλείο, την Εθνική Γραμμή SOS 1056, καταφέραμε να προσφέρουμε άμεσες λύσεις στον τριπλάσιο αριθμό παιδιών και ενηλίκων που μας χρειάστηκαν. Ελπίζουμε πραγματικά τέτοιες πρωτοποριακές για τα ελληνικά δεδομένα πράξεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να γίνονται παραδείγματα προς μίμηση για όλες τις εταιρίες.»