Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
ΑνάλυσηGP Αυστραλίας 2009, 1ο μέρος: Η απολύτως ταχύτερη Brawn!

ΑνάλυσηGP Αυστραλίας 2009, 1ο μέρος: Η απολύτως ταχύτερη Brawn!

Πάνος Ν. Διαμάντης Ως αγωνιστικός διευθυντής της Honda F1, την 27η Φεβρουαρίου 2008 ο Ross Brawn είχε ξεκαθαρίσει ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ διαγράφει την αγωνιστική χρονιά που ξεκινά και εστιάζει την πλήρη προσοχή και υποδομή της στη δημιουργία του μονοθεσίου του 2009. Η μελέτη και ο σχεδιασμός είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα – απλώς από […]

Πάνος Ν. Διαμάντης

Ως αγωνιστικός διευθυντής της Honda F1, την 27η Φεβρουαρίου 2008 ο Ross Brawn είχε ξεκαθαρίσει ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ διαγράφει την αγωνιστική χρονιά που ξεκινά και εστιάζει την πλήρη προσοχή και υποδομή της στη δημιουργία του μονοθεσίου του 2009. Η μελέτη και ο σχεδιασμός είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα – απλώς από το τέλος του Φεβρουαρίου 2008 η ομάδα δεν ενδιαφερόταν για τίποτα άλλο εκτός από το μονοθέσιο που χθες κέρδισε το Grand Prix Αυστραλίας 2009.


Είναι άστοχο να εκπλήσσεται κανείς μετά το θρίμαβό της στην Αυστραλία, λοιπόν. Αν η Honda ήταν ακόμα στο σπορ, κανείς δεν θα μιλούσε για έκπληξη, αλλά για ανατέλλοντα ήλιο στη F1. Οι Αγγλοι θα αποθέωναν τον ενορχηστρωτή Ross Brawn και θα ακουγόταν ο συγκλονιστικός ιαπωνικός ύμνος – ακριβώς όπως ακούστηκε στην Ουγγαρία το 2006, όταν ο Jenson Button είχε επίσης κερδίσει, για την ίδια ομάδα.


Ο Αγγλος πρέπει να είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει πάρει δύο φορές την πρώτη νίκη της (σύγχρονης) ιστορίας της ίδιας ομάδας.


Παρόλα αυτά, υπάρχει μια πολύ σημαντική εξαίρεση – στην οποία όντως η Brawn έκανε ένα μικρό θαύμα. Την 5η Δεκεμβρίου 2008, όταν η Honda ανακοίνωσε την άμεση αποχώρησή της από τη Formula 1, η ομάδα του Μπράκλεϊ βρέθηκε με ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο να κινείται από τον κινητήρα V8 της Honda. Αλλά ο κινητήρας V8 της Honda τώρα ταξίδευε κάπου στη στρατόσφαιρα, παρέα με τα χρέη των τραπεζών και με τους τραπεζικούς λογαριασμούς των γεννητόρων της παγκόσμιας ύφεσης.


Για να αφομοιώσεις σε ένα μονοθέσιο κινητήρα διαφορετικό από εκείνον για τον οποίο σχεδιάστηκε, πρέπει να τροποποιήσεις το σύστημα ψύξης (διότι οι διαφορετικοί κινητήρες έχουν και διαφορετική απαγωγή θερμότητας και διαφορετικές θερμοκρασίες λειτουργίας), το σύστημα τροφοδοσίας, να αλλάξεις τη συνδεσμολογία και ίσως το σχέδιο του δοχείου καυσίμων και να προσαρμόσεις την αεροδυναμική στα νέα δεδομένα ψύξης και χωροταξίας.


Πρέπει να ορίσεις εκ νέου την κατανομή βάρους. Με δεδομένο ότι σε αυτήν κρυβόταν η μεγαλύτερη πρόκληση στο σχεδιασμό των μονοθεσίων του 2009 (λόγω των πρωτόγνωρων απαιτήσεων φόρτισης των νέων ελαστικών slicks και του μεγάλου βάρους του συστήματος KERS  – για όσες ομάδες το επέλεξαν), είναι όντως ένα μικρό θαύμα ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ τα κατάφερε χωρίς δοκιμές στην πίστα και με τη ψυχολογία του εργαζόμενου με αβέβαιο, αν όχι ζοφερό, μέλλον.


Brawn: Η απολύτως ταχύτερη


Για να διερευνήσουμε το νέο χάρτη δυναμικότητας των ομάδων της F1 πρέπει να κάνουμε το διαχωρισμό μεταξύ δοκιμών κατάταξης και αγώνα. Διότι οι δοκιμές κατάταξης φανερώνουν και βραβεύουν την ανώτερη ταχύτητα σε ένα γύρο (στις πρώτες δύο περιόδους), ενώ ο αγώνας είναι πιο σύνθετο αποτέλεσμα συλλογικής λειτουργίας των διάφορων τομέων του μονοθεσίου, όπως η διαχείριση των ελαστικών στη συστοιχία γύρων.


Σε απόλυτη ταχύτητα, λοιπόν, η Brawn GP ήταν η μόνη ομάδα που γύρισε την πίστα της Μελβούρνης σε λιγότερα από 85 δευτερόλεπτα. Ο R. Barrichello έγραψε 1:24.783 και ο J. Button 1:24.855, που ήταν και οι απόλυτοι χρόνοι του τριημέρου. Η Red Bull, η BMW Sauber και η Williams ήταν στο 1:25.1 και η Toyota στο 1:25.2.


Είναι αυτή αντιπροσωπευτική αποτύπωση της ταχύτητας κάθε ομάδας (τουλάχιστον προς το παρόν και στις συνθήκες της Μελβούρνης); Πολύ πιθανώς. Με μοναδική αμφιβολία την ταχύτητα της Ferrari, η οποία καθυστερεί (και φέτος) να ανεβάσει τη θερμοκρασία των ελαστικών της στο ιδανικό «παράθυρο» λειτουργίας και συνεπώς το πληρώνει όταν χρειάζεται ταχύτητα άμεσα -όπως στις δοκιμές κατάταξης-, όπως το καρπώνεται σχετικά με τη φθορά και τη σταθερότητα απόδοσης της γόμας στον αγώνα.


Ferrari: Μισό δευτερόλεπτο πίσω


Με (θεωρητικά) άδεια ντεπόζιτα η Ferrari γύρισε στο 1:25.3 στη δεύτερη περίοδο (Q2) δοκιμών κατάταξης. Είναι αντιπροσ

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο