Συμπτώματα υψοφοβίας έχουν οι επιβάτες των αεροπορικών πτήσεων
Βοστόνη: Τα ήπια άλγη και η δύσπνοια κατά τη διάρκεια μιας μεγάλη αεροπορικής πτήσης μπορεί να είναι ένδειξη ήπιας μορφής υψοφοβίας, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο New England Journal of Medicine.
Βοστόνη: Τα ήπια άλγη και η δύσπνοια κατά τη διάρκεια μιας μεγάλη αεροπορικής πτήσης μπορεί να είναι ένδειξη ήπιας μορφής υψοφοβίας, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο New England Journal of Medicine.
Μέχρι σήμερα, συμπτώματα όπως η ελαφρά δύσπνοια, ο πονοκέφαλος και τα σωματικά άλγη αποδίδονταν στο τζετ λανγκ, την αφυδάτωση και την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα του αεροσκάφους ή στον περιορισμένο χώρο μεταξύ των καθισμάτων.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο New England Journal of Medicine η πραγματική υψοφοβία με τα συμπτώματα ναυτία, εμετού και διαταραχή του ύπνου ήταν πιθανότερη στους εθελοντές που υποβλήθηκαν σε εξομοίωση πτήσης σε ειδική καμπίνα όπου η πίεση ήταν αντίστοιχη με αυτή που επικρατεί σε πτήση 8.000 ποδιών πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, παρά όταν η πίεση ήταν πιο κοντά στο επίπεδο της θάλασσας.
Στη μελέτη συμμετείχαν περισσότερα από 500 άτομα. Τοποθετήθηκαν περίπου 12 άτομα την φορά σε μια καμπίνα, με αεροπορικές θέσεις για 20 ώρες. Τους δόθηκε γεύμα όμοιο με αυτό που θα έτρωγαν σε μια συνήθη πτήση, ενώ δεν επιτρεπόταν το αλκοόλ, αλλά μπορούσαν να δουν πέντε ταινίες.
Τα περισσότερα αεροσκάφη είναι σχεδιασμένα να έχουν πίεση καμπίνας όχι χαμηλότερη απ’ αυτή που υπάρχει 8.000 πόδια πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ακόμα και όταν το αεροσκάφος πετά σε μεγαλύτερο ύψος.
Η πτήση σε χαμηλότερο ύψος κάνει την πίεση της καμπίνας μεγαλύτερη, αλλά επίσης απαιτεί περισσότερα καύσιμα και κάνει τα αεροσκάφη αλουμινίου να φθείρονται περισσότερο.
Μετά από τρεις ώρες έκθεσης σε πίεση καμπίνας ίση με 7.000 έως 8.000 ποδών, οι εθελοντές ήταν πιθανότερο από άλλα άτομα να αναφέρουν πονοκεφάλους, δύσπνοια, ζαλάδα και εξασθενημένο συντονισμό.
Οι γυναίκες και τα νεότερα άτομα ήταν πιθανότερο να εμφανίσουν τα παραπάνω συμπτώματα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία αυτά, η διατήρηση του ύψους των 6.000 ποδών ή λιγότερο (ίση με βαρομετρική πίεση 609 mm Hg ή περισσότερο) σε μακράς διάρκειας εμπορικές πτήσεις θα μειώσει την αδιαθεσία μεταξύ των επιβατών.