Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Νύφες – Κριτική

Υπάρχει μια εκπληκτική στιγμή στο έργο. Ο Αμερικανός φωτογράφος σκύβει να δέσει το κορδόνι στο παπούτσι της κοπέλας, με την οποία είναι ερωτευμένος. Εκείνη τραβά το πόδι της, αλλά έπειτα από δισταγμό δευτερολέπτων το φέρνει ξανά στη θέση του. Εκείνος, αργά, τελετουργικά, δένει το λυμένο κορδόνι. Βάλτε τελεία. Μια από τις πιο φιλόδοξες ελληνικές παραγωγές […]

Υπάρχει μια εκπληκτική στιγμή στο έργο. Ο Αμερικανός φωτογράφος σκύβει να δέσει το κορδόνι στο παπούτσι της κοπέλας, με την οποία είναι ερωτευμένος. Εκείνη τραβά το πόδι της, αλλά έπειτα από δισταγμό δευτερολέπτων το φέρνει ξανά στη θέση του. Εκείνος, αργά, τελετουργικά, δένει το λυμένο κορδόνι. Βάλτε τελεία. Μια από τις πιο φιλόδοξες ελληνικές παραγωγές δεν κατάφερε να γίνει η «μεγάλη» ταινία. Διαθέτει ποίηση, ομολογουμένως όμορφες σκηνές και ένα «δυνατό» φινάλε, με τους γαμπρούς που περιμένουν στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, αλλά ως σύνολο περιορίζεται στο στενό πλαίσιο ενός συγκινητικού φιλμ εποχής. Ο Παντελής Βούλγαρης περιβάλει με ευαισθησία τις ιστορίες φτωχών κοριτσιών που ταξιδεύουν προς μια άγνωστη χώρα, όπου τα περιμένουν άγνωστοι σύζυγοι. Όμως, οι «Νύφες» του χρειάζονταν κάτι παραπάνω από μια παρέλαση όμορφων εικόνων. Διόλου τυχαία, ήταν μεν η πρώτη σε εισπράξεις ελληνική παραγωγή (περίοδος 2004-2005), αλλά με τα μισά περίπου εισιτήρια από όσα έκοψε η «Πολίτικη Κουζίνα».
Η ελληνική έκδοση είναι προβληματική. Ως προς τον ήχο οι μουσικές του Σπανουδάκη, που απλώνονται και στα περιφερειακά κανάλια, αποδίδουν κυρίως την αίσθηση περιβάλλοντος χώρου. Η εικόνα χαρακτηρίζεται από σφάλματα στην αλυσίδα μεταφοράς του φιλμ σε ψηφιακή μορφή. Η πιο εμφανής αβλεψία βρίσκεται στο 14ο περίπου λεπτό (κεφάλαιο 5). Στα πλάνα της αποθήκης η εικόνα γίνεται ξαφνικά συμπιεσμένη κάθετα, για να επανέλθει στις κανονικές της διαστάσεις με την αλλαγή σκηνής. Υπάρχουν ωστόσο και άλλα προβλήματα, αισθητά στις μεγάλες ίντσες (οθόνες plasma, βιντεοπροβολείς). Στην αρχή της ταινίας το pan της μηχανής παρουσιάζει μια ανεπαίσθητα διακεκομμένη κίνηση, ενώ σε γκρο-πλαν τα πρόσωπα των ηθοποιών «σαλεύουν» στιγμιαία. Κρίμα, γιατί και το πακετάρισμα της έκδοσης είναι δελεαστικό για συλλογή (θήκη-απομίμηση βιβλίου) και τα έξτρα που συνοδεύουν το κυρίως πρόγραμμα (ειδικά ο σχολιασμός του Π.Βούλγαρη) καλύπτουν επαρκώς το παρασκήνιο της παραγωγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο