Προβλήματα και στον κινητήρα είχε το Agusta – Συνεχίζονται οι έρευνες στη Ικαρία
Αθήνα: Την ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό της ατράκτου του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στην Ικαρία, στο φως έρχονται νέα στοιχεία από το βιβλίο συντήρησής του, σύμφωνα με τα οποία βλάβες είχαν σημειωθεί και στη μηχανή του μοιραίου Agusta.
Αθήνα: Την ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό της ατράκτου του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στην Ικαρία, στο φως έρχονται νέα στοιχεία από το βιβλίο συντήρησής του, σύμφωνα με τα οποία βλάβες είχαν σημειωθεί και στη μηχανή του μοιραίου Agusta.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Ελευθεροτυπία την Πέμπτη, στο συγκεκριμένο ελικόπτερο υπήρξε βλάβη στη μια μηχανή, από εισρόφηση ξένου σώματος. Η μηχανή αντικαταστάθηκε από άλλη, η οποία, ωστόσο, επίσης είχε εισροφήσει ξένο σώμα, και συγκεκριμένα μια πέτρα.
Ήταν η μηχανή άλλου ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, το οποίο είχε προσγείωθεί εκτός ελικοδρομίου, όταν έλαβε μέρος στις έρευνες για το Agusta που κατέπεσε στην Ανάφη.
Παράλληλα, στο βιβλίο συντήρησης του μοιραίου ελικοπτέρου αναφέρεται η ύπαρξη ρηγμάτων στον αγωγό εξαγωγής καυσαερίων, η οποία διαπιστώθηκε δύο φορές. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε η συνδρομή μηχανικού της κατασκευάστριας εταιρείας, ο οποίος διαπίστωσε ότι παράγονταν υψηλής συχνότητας κραδασμοί στον αριστερό κινητήρα.
Η Helitalia ενημέρωσε με έγγραφό της στις 26/7/02 το ΕΚΑΒ ότι θα αντικαταστήσει τον κινητήρα δωρεάν, καθώς ήταν υπό καθεστώς εγγύησης. Το γεγονός δημιουργεί ερωτήματα, καθώς συνήθως οι εγγυήσεις δεν καλύπτουν προβλήματα που προκαλούνται από αστάθμητους παράγοντες, όπως η εισρόφηση ξένου σώματος.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, βάσει του μητρώου βλαβών η παραγγελία του νέου κινητήρα έγινε τέλη Ιουλίου, ωστόσο δεν υπάρχει νεότερη καταχώριση, που να επιβεβαιώνει την εγκατάστασή της.
Εν τω μεταξύ, ακόμη και ως «οριακά» από τεχνικής πλευράς χαρακτηρίζονται τα ελικόπτερα τύπου Agusta. Ο αεροναυπηγός και μέλος της επιτροπής τεχνικής αξιολόγησης, Ν.Κατσιμήρος, δήλωσε ότι «το ελικόπτερο είαι επαρκές, μπορεί όμως να χαρακτηριστεί οριακό, αν μιλάμε για δυνατότητα πτήσης π.χ. στο μέγιστο της εμβέλειάς του».
»Το ερώτημα είναι εάν ικανοποιήθηκαν όλες οι τεχνικές προδιαγραφές που περιέγραφε η σύμβαση προμήθειας κατά τη παραλαβή. Εμείς ως επιτροπή τεχνικής αξιολόγησης είχαμε θέσει ερωτήματα υπ’ όψιν του ΕΚΑΒ για την επάρκεια των μέσων. Κάποιοι, μάλιστα, είχαν αρνηθεί να υπογράψουν την έκθεση τεχνικής αξιολόγησης» σημείωσε.