Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποστολή στην ΙσπανίαHonda Insight: The day after tomorrow

Αποστολή στην ΙσπανίαHonda Insight: The day after tomorrow

Αποστολή στην Ισπανία
Honda Insight: The day after tomorrow

Γιάννης Αδάναλης

Είναι δύσκολο, σχεδόν ανώφελο, να μιλάς για «πράσινη» αυτοκίνηση σε μια χώρα όπου τα SUV έχουν αναδειχθεί σε «κυρίαρχο είδος», συρρικνώνοντας με τον πλέον πειστικό τρόπο καταξιωμένες κατηγορίες οχημάτων της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς.



Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η κίνηση στους τέσσερις τροχούς και οι θηριώδεις διαστάσεις ανήκουν πια στο καθημερινό λεξιλόγιο όλων εκείνων που διαθέτουν τη δυνατότητα απόκτησης ενός αυτοκινήτου, το οποίο δεν διστάζει να ακυρώσει και μάλιστα βάναυσα κάθε προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών CO2.



Τα πράγματα, βέβαια, θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά αν η κατηγορία των υβριδικών οχημάτων διέθετε πλήθος ανταγωνιστικών προτάσεων, και όχι τις λιγοστές επιλογές των ημερών μας.



Είναι προφανές πως οι τρεις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι, μετρημένες στα δάκτυλα, υβριδικές προτάσεις τους δεν αρκούν για να φέρουν την… άνοιξη στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.



Πόσο μάλλον όταν αυτές οι προτάσεις συνοδεύονται από συμβιβασμούς, οι οποίοι με τη σειρά τους ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες επιτυχίας σε ένα καταναλωτικό περιβάλλον που δεν χαρακτηρίζεται από την ωριμότητά του.



Δικαιολογημένα ή όχι, είναι ελάχιστοι αυτοί που θα εγκατέλειπαν το… όνειρο των παιδικών τους χρόνων, στην προσπάθεια να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες και συγκεκριμένα τη φαινομενική πολυπλοκότητα των… ακατανόητων υβριδικών συστημάτων.



Είναι ακόμη λιγότεροι αυτοί που θα αποφάσιζαν να καλύψουν το επιπλέον κόστος που προκύπτει από την εξέλιξη και την παραγωγή ενός υβριδικού αυτοκινήτου, επενδύοντας στα οφέλη που σχετίζονται με την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.



Για αυτόν ακριβώς το λόγο η Honda δεν αρκέστηκε στην επιτυχία του Civic Hybrid, αλλά βάλθηκε να δημιουργήσει ένα ακόμη «πράσινο» τετράτροχο, που δεν θα απευθύνεται στους «tech maniacs» αλλά σε όλους όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν ένα χρηστικό και πάνω απ΄όλα προσιτό υβριδικό όχημα.



Το Honda Insight -περί αυτού ο λόγος- κατασκευάστηκε με σκοπό να αποτελέσει τη φθηνότερη επιλογή της κατηγορίας, εκμεταλλευόμενο τις οικονομίες κλίμακας που θα δημιουργηθούν από την αύξηση στην παραγωγή υβριδικών μονάδων, την κατασκευαστική συγγένεια με το Jazz και το περιορισμένο κόστος εξέλιξης και προσαρμογής τεχνολογιών που προϋπήρχαν στο «οπλοστάσιο» της φίρμας.



Το αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση δικαιώνει την επιλογή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έστω και αν οι αρχικές προβλέψεις για το υβριδικό των 18.000 δολαρίων, μέχρι στιγμής, δεν επιβεβαιώνονται.



Σχεδιαστικά το Insight παραπέμπει στο FCX Clartity -το μοναδικό όχημα υδρογόνου που έχει περάσει στην «ευρεία» παραγωγή- αποδεικνύοντας την πρόθεση της φίρμας να δημιουργήσει έναν αναγνωρίσιμο σχεδιαστικό κώδικα για τον «πράσινο» στόλο των αυτοκινήτων της.



Δεν είναι λίγοι, βέβαια, αυτοί που θα το συνδέσουν και με το Toyota Prius, καθώς το πεντάθυρο αμάξωμα και πολύ περισσότερο ο σφηνοειδής σχεδιασμός του, παραπέμπει στον μοναδικό ανταγωνιστή του.



Από πλευράς διαστάσεων, πάντως, το Insight εκμεταλλεύεται την αύξηση των 5 εκατοστών που παρουσιάζει το μήκος του μεταξονίου σε σχέση με το Jazz, φτάνοντας το εξωτερικό μήκος των 4,4 μέτρων.



Χάρη σε αυτή την αύξηση το εσωτερικό ανταποκρίνεται στις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι επαρκής, ενώ στις αποσκευές αντιστοιχούν τα 408 λίτρα του πορτμπαγκάζ.



Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός πως τα πίσω καθίσματα διαθέτουν, μετά και την τοποθέτηση των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας κάτω από το θάλαμο των αποσκευών, τη δυνατότητα ανεξάρτητης αναδίπλωσης.



Η συμβατότητα των επιλογών με τη δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων συνεχίζεται και σε επίπεδο εξοπλισμού, καθώς το Insight δεν παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις.



Δεδομένη, λοιπόν, θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία των έξι αερόσακων, του ESP, του ABS, του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και όλων των υπόλοιπων ηλεκτρικών ευκολιών.



Διαμετρικά αντίθετη είναι η σχεδιαστική λογική του πενταθέσιου εσωτερικού. Η εικόνα του ταμπλό χαρακτηρίζεται από την ασυνέχεια των σχεδιαστικών γραμμών και την… αγωνία του κατασκευαστή να διατηρήσει τις απαραίτητες αποστάσεις από τις συμβατικές προτάσεις της κατηγορίας.



Φυσικό επακόλουθο είναι η ύπαρξη σημαντικών εργονομικών λαθών, όπως η τοποθέτηση του ψηφιακού ταχύμετρου στο ύψος της στεφάνης του τιμονιού, γεγονός που δυσχεραίνει απελπιστικά την ανάγνωση των ενδείξεών του.



Τη φιλοσοφία της κατασκευής μαρτυρά, τέλος, και η ποιότητατων υλικώνκαθώς τα υποδεέστερα πλαστικά δεν μπορούν να συγκριθούν με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι παρουσιάζουν ατέλειες στο φινίρισμα ή στη συναρμογή τους.



Αλλωστε ο τίτλος του φθηνότερου υβριδικού οχήματος της ευρωπαϊκής -και όχι μόνο αγοράς- αφήνει το περιθώριο για εκπτώσεις, που σε καμία περίπτωση, όμως, δεν επεκτείνονται στα μηχανικά μέρη και το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου.



Στην πραγματικότητα, το Insight ακολουθεί το παράδειγμα του Civic Hybrid, υιοθετώντας αρκετές από τις ήδη γνωστές και δοκιμασμένες τεχνολογικές εφαρμογές του ιαπωνικού sedan.



Παρά το γεγονός ότι η υβριδική μονάδα IMA παρουσιάζεται ανασχεδιασμένη και κατά συνέπεια βελτιωμένη, οι βασικές αρχές λειτουργίας της παραμένουν αναλλοίωτες.



Αποτελούμενο από το γνωστό i-VTEC βενζινοκινητήρα των 1.339 κ.εκ., έναν ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων και ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το υβριδικό σύνολο του Insight έχει περιορίσει τις διαστάσεις του κατά 24%, αυξάνοντας παράλληλα την ισχύ του στους 98 ίππους και τα 167 Nm μέγιστης ροπής.



Αν και το ζητούμενο σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι οι επιδόσεις, το υβριδικό Honda κινείται με αξιοπρεπείς ρυθμούς εκτός και πολύ περισσότερο εντός πόλης, επιβραβεύοντας τη μετριοπαθή χρήση του δεξιού πεντάλ με την εξαιρετικά φειδωλή κατανάλωση καυσίμου.



Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του 4,4 λίτρα βενζίνης αρκούν για μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων, γεγονός που δεν αφήνει κανένα περιθώριο σύγκρισης με τις συμβατικές προτάσεις του ανταγωνισμού.



Για την αποδοτική -σε κάθε επίπεδο- λειτουργία του υβριδικού συστήματος πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η αναβαθμισμένη μονάδα διαχείρισής του.



Συγκεκριμένα, το Insight προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει μια οικονομικότερη λειτουργία του υβριδικού συνόλου (ECON), μεταβάλλοντας, μεταξύ άλλων, τις αντιδράσεις του κιβωτίου, την ισχύ του βενζινοκινητήρα και τη διάρκεια παραμονής του σε κατάσταση αναμονής (Ιdle stop).



Ταυτόχρονα, το σύστημα Ecodrive, αναλαμβάνει να καθοδηγήσει, μέσω ενδείξεων και συμβόλων που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων, τη συμπεριφορά του οδηγού, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου υπό τις δεδομένες συνθήκες κίνησης.



Παρά την υβριδική του φύση και τις αναπόφευκτες ιδιαιτερότητες της κατασκευής του, το Insight δείχνει εξαιρετικά ανταγωνιστικό. Ακόμη και η συμπεριφορά του στην άσφαλτο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις συμβατικές επιλογές που έχει να παρουσιάσει η κατηγορία, υιοθετώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τις προτάσεις της φίρμας.



Αν η συναλλαγματική(;) συγκυρία επέτρεπε στο Insight να κοστίζει λίγότερο από 20.000 ευρώ τότε σίγουρα θα μπορούσαμε να μιλάμε για την αρχή της «πράσινης» επανάστασης και όχι για ένα ακόμη υβριδικό που απευθύνεται σε λίγους, αφήνοντας τους υπόλοιπους να προβάλουν το αυξημένο κόστος απόκτησης ως το μοναδικό, πλέον, επιχείρημα που μπορεί να υπερασπίσει την επιλογή τους.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο