Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Seat Ibiza 1.4: Ανήσυχο πνεύμα

Seat Ibiza 1.4: Ανήσυχο πνεύμα

Το Ibiza εγκαταλείπει τον αστικό του προσανατολισμό και υιοθετεί νέες σχεδιαστικές πρακτικές, επαναφέροντας τα αυτοκίνητα πόλης στις προτεραιότητες της ισπανικής φίρμας.

Γιάννης Αδάναλης

Θα μπορούσε να επαναπαυτεί στις επιτυχίες του παρελθόντος, εξαργυρώνοντας άπληστα την δημοφιλία των διακεκριμένων προγόνων του.



Αλλωστε, τα τεχνολογικά επιτεύγματα του γερμανικού ομίλου ήταν αρκετά για να του εξασφαλίσουν μια αξιοπρεπή συνέχεια.



Η αποστολή του νέου Ibiza φάνταζε εύκολη, ως ότου οι πρώτες εικόνες από το καμουφλαρισμένο αμάξωμά του ανέτρεψαν τα δεδομένα.



































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.390 κ.εκ.
Ισχύς:
85 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
132 Nm/3.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 12,2 δλ
Τελ. ταχύτητα:
175 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
12.990 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
13.990 ευρώ

Το μικρό Seat, στην έκτη γενιά του, δεν είναι πια… μικρό, καθώς το συνολικό του μήκος ξεπερνά τα 4 μέτρα, παρουσιάζοντας αύξηση 7,5 εκατοστών.



Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν έχουμε να κάνουμε με την μικρογραφία του Leon, μιας και ο Luc Donckerwolke -αρχισχεδιαστής της ισπανικής φίρμας- πρόσθεσε ουκ ολίγες αιχμές στο καμπυλόγραμμο, κατά τ΄άλλα, σχεδιαστικό μοτίβο του Walter de Silva.



Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα ελκυστικό και εξίσου δυναμικό με το παρελθόν. Το νεανικό προφίλ του Ibiza, επισκιάζει τις… γερμανικές καταβολές του αυτοκινήτου και τα συντηρητικά σχεδιαστικά πρότυπα που συχνά-πυκνά προωθεί ο εν λόγω όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών.


Ας μην ξεχνάμε ότι κάτω από τις καλοσχεδιασμένες λαμαρίνες του Ibiza κρύβεται το δάπεδο πάνω στο οποίο θα βασιστεί το νέο VW Polo, το ίδιο που χρησιμοποιεί και η νέα Skoda Fabia.


Με τη συμβολή του γερμανικού ομίλου, λοιπόν, το… ισπανόφωνο Ibiza επιχειρεί την υπέρβαση, όπως αυτή αποτυπώνεται και στο εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου.



Η σχεδίαση στο θάλαμο επιβατών ακολουθεί το δυναμικό προφίλ του αμαξώματος, ενώ μια αρκετά μεγάλη επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες πλαστικό, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης.



























Υπέρ
Σχεδιασμός αμαξώματος
Οδική συμπεριφορά
Ευρυχωρία εσωτερικού
Κατά
Κινητήρας
Ανεση και πλευρική στήριξη καθισμάτων
Αίσθηση φρένων



Στην κεντρική κονσόλα συναντά κανείς τα χειριστήρια του κλιματισμού και του αδικαιολόγητα δύσχρηστου ηχοσυστήματος, ενώ στο κέντρο του καλοσχεδιασμένου πίνακα οργάνων έχει τοποθετηθεί η οθόνη υγρών κρυστάλλων, που φιλοξενεί τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου.



Παρά τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, τα σκουρόχρωμα πλαστικά του εσωτερικού δεν διαμορφώνουν την καλύτερη δυνατή εικόνα. Ανάλογο είναι και το παράδειγμα των καθισμάτων.



Όντας ρηχά, με ανύπαρκτη πλευρική στήριξη και απρόσωπο σχεδιασμό, αποτελούν το μοναδικό, ίσως, μελανό σημείο στο θάλαμο επιβατών του Ibiza.


Αντίθετα, στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί κανείς να εκτιμήσει την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων -και την οριακή αύξηση του μεταξονίου-καθώς ο χώρος που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των επιβατών είναι επαρκής.



Ευεργετημένος από την αύξηση του συνολικού μήκους είναι και ο χώρος των αποσκευών. Ο όγκος του φτάνει, πλέον, τα 292 λίτρα, ξεπερνώντας τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας.



Πέρα από την αύξηση των διαστάσεων -το μετατρόχιο του μπροστινού και του πίσω άξονα έχει κερδίσει περίπου 3 εκατοστά-, η νέα πλατφόρμα έχει επιφέρει τροποποιήσεις στην συνδεσμολογία της ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης.



Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει ενισχύσει την ακαμψία του πλαισίου, περιορίζοντας παράλληλα το βάρος της κατασκευής κατά 47 κιλά (μέσος όρος εκδόσεων).



Στο δρόμο, τίποτα δεν θυμίζει το παρελθόν και αυτό γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσεις με το ταπεινό Ibiza των 1.400 κ.εκ.



Το βαρύ τιμόνι και η επαρκής πληροφόρηση που παρέχει το σύστημα διεύθυνσης σου επιτρέπουν να εμπιστευθείς εξ αρχής τις δυνατότητες του μικρού Seat.



H ανάρτηση δεν κουράζει, ραφινάροντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ οι 85 ίπποι του 1.400άρη κινητήρα φαντάζουν αρκετοί για την σύντομη περιπλάνησή σου μέσα στην πόλη.



Τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου συναντά και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Ο επιλογέας διακρίνεται για την ακρίβειά του και οι αλλαγές πραγματοποιούνται στις περισσότερες των περιπτώσεων με τη μέγιστη δυνατή ομαλότητα.



Η αίσθηση που σε ακολουθεί και έξω από την πόλη είναι αυτή ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, καθώς η ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση και η οδική συμπεριφορά μπορούν να συγκριθούν με τα μέχρι τώρα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας.



Στο εθνικό δίκτυο αρκεί η επιμονή σου στο γκάζι, ώστε το Ibiza των 1.400 κ.εκ. να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα κίνησης.



Οι 85 ίπποι και τα 132 Nm ροπής δεν θα εξαντλήσουν τις δυνατότητες του πλαισίου, κινώντας, ωστόσο, αξιοπρεπώς τα 1.025 κιλά της ισπανικής πρότασης.



Αργά η γρήγορα, βέβαια, η αδυναμία του 16βάλιδου συνόλου γίνεται αισθητή. Στο επαρχιακό δίκτυο θα χρειαστεί να κινηθείς με μια ταχύτητα κάτω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η παραπάνω τακτική υποκαθιστά το δεδομένο έλλειμμα ισχύος.



Εξαντλώντας το εύρος λειτουργίας του κινητήρα γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι το ξέσπασμα ισχύος που επιζητούσες απλά… απουσιάζει.



Αυτό που απομένει, λοιπόν, είναι να εκμεταλλευτείς την υποδειγματική συμπεριφορά του πλαισίου, που παρά την απουσία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, δεν κρύβει εκπλήξεις για τον οδηγό.


Το νέο Ibiza σπάνια θα υποστρέψει, ενώ εξίσου δύσκολα αποσταθεροποιείται ο πίσω άξονας. Οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα δεν είναι ανησυχητικές, σε αντίθεση με τη σπογγώδη αίσθηση που παρουσιάζει το πεντάλ του φρένου.



Δίχως αμφιβολία πάντως το μικρό Seat συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, αποτελώντας ένα εξαιρετικά ομοιογενές σύνολο.



Η προσθήκη ισχυρότερων κινητήρων βενζίνης αναμένεται να απλοποιήσει τα πράγματα, προσφέροντας στο Ibiza ένα ακόμα πλεονέκτημα απέναντι στον εξίσου ισχυρό ανταγωνισμό.

To Ibiza και οι άλλοι…


Ανάμεσα στις προτάσεις που θα βρεθούν απέναντι στο Ibiza, ξεχωρίζει το Opel Corsa. Tο best seller της ελληνικής αγοράς για το 2007, διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα του επιτρέψουν να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας. Η ποιότητα της κατασκευής, το καλοσχεδιασμένο αμάξωμα και η πλούσια γκάμα εκδόσεων εξασφαλίζουν στο Corsa (από 13.980 ευρώ στα 1.400 κ.εκ. ) πρωταγωνιστικό ρόλο.



Ανάλογο είναι και το προφίλ του Peugeot 207(από 12.080 ευρώ στα 1.400 κ.εκ. ). H γαλλική πρόταση διαθέτει εξαιρετικούς κινητήρες βενζίνης -ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους- που ξεκινούν από τα 1.400 κ.εκ. και τους 95 ίππους και φτάνουν τα 1.600 κ.εκ. και τους 175 ίππους (έκδοση RC).



Διαφορετικής φιλοσοφίας είναι το Mazda 2. Διαθέτοντας αποκλειστικά ατμοσφαιρικούς κινητήρες στην φτωχή, ομολογουμένως, γκάμα του, τείνει να αναδειχθεί ως την πιο fun to drive πρόταση της κατηγορίας. Χάρη στο περιορισμένο βάρος και στις συμπαγείς διαστάσεις του, το Mazda 2 (από 11.490 ευρώ στα 1.300 κ.εκ. ) εξακολουθεί να διεκδικεί το τίτλο του αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)85/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)132/3.800σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή76,5×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)61,5





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.769
:1/2.095
:1/1.387
:1/1.026
:1/0.813
Τελική σχέση διαφορικού 3.882 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμι-άκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΤαμπούρα
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνDunlop SP SPORT
Ελαστικά185/60/15
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής10,5 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,052 μέτρα
Πλάτος1,693 μέτρα
Ύψος1,445 μέτρα
Μεταξόνιο2,469 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.465/1.457
Χώρος αποσκευών292 λίτρα
Βάρος1.025 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο12,05




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη8,2
Εκτός5,1
Μέση6,2
Ρεζερβουάρ (λίτρα)45
Αυτονομία725 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα175 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα12,2 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο