Διαφοροποιημένο αισθητικά σε σχέση με το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην φετινή έκθεση της Γενεύης, το Freetrack αποτελεί μια ενδιαφέρουσα, αν και εξεζητημένη, προσθήκη στη γκάμα της Seat.
Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση από το αγοραστικό κοινό για περιπετειώδη οχήματα δεν έχει αφήσει καθόλου αδιάφορες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που, για την ώρα τουλάχιστον, απέχουν από την κατηγορία, είτε συνειδητά είτε διότι δεν περίμεναν την απήχηση των SUV στο αγοραστικό κοινό.
Από τη στιγμή που ο όμιλος VW αποφάσισε να εισέλθει και στα μεσαία SUV -αφού στα μεγάλα ήδη υπάρχουν τα Touareg και Q7- η κατάσταση για τον ανταγωνισμό δυσκολεύει περισσότερο, μίας και απ ότι δείχνουν τα πράγματα, δεν θα αρκεστεί σε ένα μόνο μοντέλο.
Έτσι, εκτός από το πολυαναμενόμενο VW Tiguan, η Seat θα παρουσιάσει στην επερχόμενη έκθεση της Βαρκελώνης στις 7 Ιουνίου, την τετρακίνητη εκδοχή του Seat Altea XL, με την ονομασία Freetrack.
Η… πέμπτη παραλλαγή του Leon, -αφού τα Altea, Toledo και Altea XL δεν μοιράζονται μόνο το ίδιο δάπεδο, αλλά και σχεδόν το ίδιο μπροστινό μέρος- θα εξοπλιστεί με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της VW και με τις απαραίτητες, για την περίσταση, εξωτερικές τροποποιήσεις.
Έτσι, έχουν τοποθετηθεί μαύρα πλαστικά προστατευτικά στο μπροστινό και πίσω μέρος, που δημιουργούν έντονη αντίθεση με το κίτρινο χρώμα του πρωτότυπου, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος κατά 4 εκατοστά, ενισχύοντας ΄έτσι τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου, αλλά και τονίζοντας την υπόστασή του.
Το απλό σύστημα τετρακίνησης έχει υιοθετήσει το γνώριμο συνεκτικό συμπλέκτη Haldex, που υπό κανονικές συνθήκες, σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία, δεν θα μεταφέρει ροπή στους πίσω τροχούς, καθιστώντας το Altea Freetrack μπροσθιοκίνητο. Όταν όμως παραστεί ανάγκη, θα υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 50% της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς.
Από τη στιγμή που η Seat τοποθετείται στο σπορ τμήμα του ομίλου VW, οι κινητήρες του πρώτου SUV της ισπανικής εταιρείας θα είναι αντίστοιχοι. Υπό αυτό το πρίσμα κάτω από το καπό του Freetrack θα τοποθετηθούν ο δίλιτρος TFSI με απόδοση 200 ίππους και ο δίλιτρος TDI με 170 ίππους.
Με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, το Freetrack θα επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 214χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες τιμές για τον diesel είναι 8,7 δευτερόλεπτα και 204χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, με χαμηλότερη ωστόσο μέση τυποποιημένη κατανάλωση -8,7 λίτρα/100χλμ. έναντι 9,4 λίτρα/100χλμ.
Το εσωτερικό θα είναι ανάλογο με εκείνο των υπόλοιπων Altea, με πολύ καλούς χώρους επιβατών και αποσκευών -ο όγκος του τελευταίου φτάνει τα 593 λίτρα- ωστόσο το Freetrack θα διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό, που θα περιλαμβάνει ακόμα και σύστημα πολυμέσων και δυνατότητα αναπαραγωγής ταινιών DVD σε οθόνη τοποθετημένη στην οροφή.
Θα υπάρχουν επίσης και αλεξήλια για τα πίσω παράθυρα, δημιουργώντας έτσι και την απαραίτητη ατμόσφαιρα για την παρακολούθηση ταινιών, αλλά και για να παίζουν οι ανήλικοι επιβάτες βιντεοπαιχνίδια χωρίς πολύ έντονο φως.
Εκτός από τα παραπάνω, o εξοπλισμός του Freetrack θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, διζωνικό κλιματισμό, έξι αερόσακους, ESP, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, υποβοήθησης στάθμευσης και βροχής και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Οι πωλήσεις του Altea Freetrack θα ξεκινήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά προς το τέλος του καλοκαιριού, τρεις μήνες μετά την επίσημη παρουσίασή του στη Βαρκελώνη. Αν και ακόμα είναι σχετικά νωρίς, η τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης αναμένεται να προσεγγίζει στην ευρωπαϊκή αγορά τα 30.000 ευρώ.