Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mitsubishi Lancer Sports Sedan: Συντήρηση δυνάμεων

Mitsubishi Lancer Sports Sedan: Συντήρηση δυνάμεων

Διαθέτοντας το παρουσιαστικό, όχι όμως και την ισχύ που θα υποστηρίξει τη δυναμική πτυχή του χαρακτήρα του, το νέο Lancer παραμένει ένα μετριοπαθές σεντάν με... τετρακίνητες και υπερτροφοδοτούμενες προοπτικές.

Γιάννης Αδάναλης

Περισσότερα από 30 χρόνια στην παραγωγή και εννέα συνολικά γενιές αρκούν, ώστε εξαντλήσεις κάθε απόθεμα… μελάνης, προσπαθώντας απλά και μόνο να καταγράψεις την πολύχρονη πορεία του Mitsubishi Lancer



Λίγοι ίσως θυμούνται την πρώτη γενιά του 1973, πολλοί περισσότεροι, ωστόσο, κρατούν ζωντανές στη μνήμη τους τις εικόνες των αγωνιστικών Evolution, που μεσουρανούσαν στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στα χέρια του Tommi Makinen.



Πάνω στην αγωνιστική παράδοση της ιαπωνική φίρμας έχει κτιστεί και το νέο Lancer. Σε μια προσπάθεια αφορισμού του συντηρητικού της παρελθόντος, η Mitsubishi επέλεξε ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό προφίλ για ένα, κατά τ΄ άλλα, παραδοσιακό sedan.



Σχεδιασμένο στην ευρωπαϊκή ήπειρο, το νέο Lancer διαφοροποιείται και μάλιστα αισθητά, απ΄ ότι είχε παρουσιάσει μέχρι σήμερα ο Ιάπωνας κατασκευαστής στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.



Δίχως αμφιβολία το μπροστινό τμήμα είναι αυτό που κάνει τη διαφορά, με την τραπεζοειδή μάσκα και τα χαρακτηριστικά νεύρα του καπό να θυμίζουν κάτι από Volvo S40. Περισσότερο συμβατικό είναι το πίσω τμήμα, που τονίζει, ωστόσο, το σφηνοειδές σχήμα του αμαξώματος.



Εμφανής είναι η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και κυρίως του μήκους, που έχει φτάσει τα 4,57 μέτρα. Ισορροπώντας στα όρια της μικρομεσαίας κατηγορίας, το νέο Lancer μένει πιστό στον οικογενειακό του προσανατολισμό, όντας ευρύχωρο στο εσωτερικό του.



Αν και πλήρως εξοπλισμένη, η πενταθέσια καμπίνα χαρακτηρίζεται από το μετριοπαθή σχεδιασμό του ταμπλό και τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά που καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα του.



Κατά τ΄άλλα η παρουσία επτά αερόσακων στο βασικό εξοπλιστικό επίπεδο και η ενισχυμένη ακαμψία του πλαισίου, κάνει τους ανθρώπους της Mitsubishi να αισιοδοξούν για τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP.



Στο βασικό εξοπλισμό θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε το ABS με EBD και Brake Assist, το air condition, το ηχοσύστημα, τις τυπικές ηλεκτρικές ευκολίες και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.



Πέρα από τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό, ο οικογενειακός χαρακτήρας του νέου Lancer ενισχύεται από τους δυο κινητήρες βενζίνης 1.500 και 1.800 κ.εκ. που διαμορφώνουν μέχρι στιγμής την γκάμα του.



Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα μηχανικό σύνολο 109 ίππων, που συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση.



Απλά αξιοπρεπείς είναι οι επιδόσεις της μικρότερης σε κυβισμό και ισχύ έκδοσης, που σε καμία περίπτωση δεν εξαντλεί τις δυνατότητες του εξαιρετικού κατά τ άλλα πλαισίου.



Αντίστοιχα, ο δεύτερος στην ιεραρχία κινητήρας του Lancer αποδίδει 143 ίππους και 178 Nm μέγιστης ροπής, βελτιώνοντας αισθητά, τόσο τις επιδόσεις, όσο και τον τρόπο κίνησης του ιαπωνικού μικρομεσαίου.



Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται με υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και όχι με ηλεκτρική, όπως αυτή των 1.500 κ.εκ.



Ανεξάρτητα, πάντως, έκδοσης και ισχύος το νέο Lancer ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Ας μην ξεχνάμε ότι κάτω από το καλοσχεδιασμένο αμάξωμα των 4,57 μέτρων κρύβεται η παγκόσμια πλατφόρμα της Mitsubishi, πάνω στην οποία έχει βασιστεί και η δεύτερη γενιά του Outlander.



Στην πράξη αυτό σημαίνει αυξημένη στρεπτική ακαμψία και ανεξάρτητες αναρτήσεις στους τέσσερις τροχούς. Τα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα συνδυάζονται με τους πολλαπλούς συνδέσμους του πίσω.



Ουδέτερο και προβλέψιμο ακόμα και υπό οριακές συνθήκες, το ιαπωνικό μοντέλο δεν θα προβληματίσει το μέσο οδηγό, που θα εξοικειωθεί με το μέτριο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και την τάση του αμαξώματος να πλέει περνώντας από ανωμαλίες του οδοστρώματος με ταχύτητες που ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας των ελληνικών και όχι μόνο αυτοκινητοδρόμων.



Ακολουθώντας, ουσιαστικά, το παράδειγμα των προκατόχων του, το ατμοσφαιρικό Mitsubishi Lancer των 1.500 ή 1.800 κ.εκ. αποτελεί μόνο το ορεκτικό, καθώς το κυρίως πιάτο ονομάζεται EVO X και θα ακολουθήσει το καλοκαίρι του 2008.



Αυτή τη φορά βέβαια θα υπάρξει και έκδοση Ralliart, επίσης υπερτροφοδοτούμενη και τετρακίνητη, με ισχύ 240 ίππων. Η τελευταία θα παρουσιαστεί το Σεπτέμβριο του 2008, παράλληλα με το πεντάθυρο τύπο αμαξώματος (Sports Back).

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο