Την πολυτέλεια να περνά στην παραγωγή ανόθευτες τετράτροχες προτάσεις διατηρεί η Mercedes-Benz, τιμώντας με την SLR Stirling Moss το αγωνιστικό -και όχι μόνο- παρελθόν της.
Αναζητώντας την ιστορία ενός αυτοκινήτου που ξεπερνά και μάλιστα με ευκολία τα συμβατικά όρια που επιβάλλει η ιδία του η φύση, θα χρειαστεί να ταξιδέψεις αρκετά χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στις αρχές της δεκαετίας του 1950.
Σε μια εποχή όπου άνθρωπος και μηχανή πάσχιζαν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, η Mercedes-Benz σφράγισε με την παρουσία της το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ρίχνοντας στη μάχη με το χρόνο ένα από τα πιο πετυχημένα racing cars όλων των εποχών.
Βασισμένη στην έκδοση παραγωγής της 300 SL Gullwing, η 300 SLR βρέθηκε στα χέρια κορυφαίων οδηγών της εποχής -όπως ο Juan Manuel Fangio, ο Karl Kling και ο Stirling Moss- τερματίζοντας στην πρώτη θέση των φημισμένων Targa Florio και Migle Millia και κατακτώντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1955.
Η μυθική πορεία του ασημένιου βέλους τερματίστηκε πρόωρα, όταν ένα τραγικό δυστύχημα στον 24ώρο αγώνα του Le Mans της ίδιας χρονιάς, που προκάλεσε το θάνατο 82 θεατών και του Γάλλου οδηγού Pierre Levegh, οδήγησε τη Mercedes-Benz στην οριστική απόσυρση του αυτοκινήτου από την ενεργό δράση.
Η SLR παρέμεινε στα αζήτητα της γερμανικής φίρμας για περισσότερα από 50 χρόνια, μέχρι η σύγχρονη μορφή της να αποκαλυφθεί στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2003.
Τα χρόνια που ακολούθησαν η Mercedes-Benz, σε συνεργασία πάντα με την McLaren, συνέχισε να τροφοδοτεί τη φαντασία των φίλων του αυτοκινήτου, περνώντας στην παραγωγή ουκ ολίγες εκδόσεις του εξεζητημένου supercar.
Η τελευταία, μάλιστα, φέρει το όνομα του Stirling Moss και αναμένεται να παρουσιαστεί για πρώτη φορά τον προσεχή Ιανουάριο, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ.
Ακολουθώντας τα κατασκευαστικά πρότυπα του θρυλικού προγόνου της, η νέα εκδοχή της SLR έχει απαλλαγεί από κάθε περιττό βάρος, καθηλώνοντας με τη λιτοδίαιτη σιλουέτα της.
Πέρα από τις εμφανείς σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα, εντύπωση προκαλεί η απουσία των γυάλινων επιφανειών και της οροφής.
Οτιδήποτε θα μπορούσε να νοθεύσει τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού supercar έχει αφαιρεθεί ή στην καλύτερη περίπτωση έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του.
Το ανθρακονυμάτινο αμάξωμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη αεροδυναμική φόρτιση του πίσω άξονα, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα αν θελήσει να αυξήσει περισσότερο τις κάθετες δυνάμεις που ασκούνται στους πίσω τροχούς.
Τα Airbrakes, όπως ο κατασκευαστής τα ονομάζει, ενεργοποιούνται -αυτόματα αυτή τη φορά- κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου -εφόσον η ταχύτητα κίνησης υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα- με απώτερο σκοπό να περιοριστεί η απόσταση που απαιτείται για την πλήρη ακινητοποίησή του.
Στα εξεζητημένα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου θα πρέπει να προσθέσουμε και το κινητήριο σύνολο που κρύβεται στα σπλάχνα του γερμανικού supercar.
Αν και γνωστός από τη μέχρι τώρα παρουσία του στις συμβατικές εκδόσεις της SLR, ο οκτακύλινδρος κινητήρας των 6,5 λίτρων εξακολουθεί να προκαλεί δέος, αποδίδοντας με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή 650 ίππους.
Η SLR Stirling Moss θα παραχθεί μόλις σε 75 αντίτυπα, καθώς δικαίωμα αγοράς θα έχουν όσοι μέχρι σήμερα διατηρούν στην κατοχή τους μια από τις προγενέστερες εκδόσεις του αυτοκινήτου.