Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Honda FR-V: 3+3 θέσεις στο δρόμο

Honda FR-V: 3+3 θέσεις στο δρόμο

Ένα ακόμα εξαθέσιο μοντέλο προστίθεται στην δημοφιλή κατηγορία των MPV, αυτή την φορά με το σήμα της Honda.

Νίκος Μαρινόπουλος

Πριν από μερικά χρόνια, οι επιλογές στην κατηγορία των πολυμορφικών μοντέλων μετριόντουσαν στα δάχτυλα ενός χεριού. Σήμερα, το segment των MPV έχει μετατραπεί σε πραγματικό στίβο όπου κάθε εταιρία δίνει την δική της μάχη προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της. Βλέπετε, τα κέρδη που αποφέρουν αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα είναι η αιτία που οι περισσότερες πλέον αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν από ένα -τουλάχιστον- πολυμορφικό με διαφορετικά προτερήματα όπως, π.χ. ο αριθμός των θέσεων που αυτό έχει.

Εκτός όμως από το Multipla της Fiat, δεν υπήρχε κανένα άλλο μοντέλο στην κατηγορία των MPV που να διαθέτει εξαθέσια διάταξη. Αυτό συνέβαινε μέχρι να εμφανιστεί το Honda FR-V, το οποίο ακολουθεί παρόμοια χωροταξική φιλοσοφία καθώς οι Ιάπωνες προτίμησαν έξι, αντί των επτά θέσεων, για διάφορους λόγους.

Ένας από αυτούς, εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι δύο σειρές καθισμάτων διευκολύνουν την επικοινωνία των επιβατών, αν σκεφτεί κανείς την απόσταση που μεσολαβεί ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες και σε εκείνους της τρίτης σειράς, όπου αυτή υπάρχει. Από την άλλη, η ύπαρξη της τελευταίας μειώνει σημαντικά την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.

Με αυτό, λοιπόν, το σκεπτικό οι ιθύνοντες της ιαπωνικής φίρμας προχώρησαν στην τροποποίηση της πλατφόρμας του CR-V, μειώνοντας το μεταξόνιο -συνολικά 2,680 μέτρα- και πρόσθετοντας μερικά εκατοστά στα μετατρόχια -συνολικά 1,550 εμπρός και 1,560 μέτρα πίσω. Η ανάρτηση βασίζεται στην αρχιτεκτονική του μεγαλύτερου SUV ενώ τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη -κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα- προέρχονται από το επίσης πολυμορφικό Stream, το οποίο παρεμπιπτόντως εξακολουθεί να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το μοτέρ των 1,7 λίτρων αποδίδει 125 ίππους και καλείται να διεκπεραιώσει το μάλλον βαρύ έργο της μετακίνησης των 1.395 κιλών. Οδηγώντας το FR-V στους ισπανικούς δρόμους, διαπιστώσαμε ότι ο κινητήρας δεν φαίνεται να συμπαθεί τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, κάτι που επιβεβαιώνεται και στη θεωρία, αφού η μέγιστη ροπή των 154Nm αποδίδεται ψηλά, στις 4.800σ.α.λ.

Σε αυτή την περιοχή, ο κινητήρας φαίνεται αρκετά δυνατός λόγω της ύπαρξης του συστήματος VTEC. Και πάλι όμως, η συνολική εντύπωση που αποκομίζεις είναι πως οι 125 ίπποι είναι μάλλον οριακοί, ειδικά στην περίπτωση που το FR-V θα κληθεί να μεταφέρει έξι άτομα και τις αποσκευές τους.

Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει μια μεγαλύτερη δίλιτρη έκδοση, ισχύος 150 ίππων, η οποία διατίθεται στην ελληνική αγορά κατόπιν παραγγελίας, χωρίς ωστόσο, για την ώρα, να έχει ανακοινωθεί η τιμή πώλησής της. Αργότερα, στα μέσα του 2005, η γκάμα του FR-V πρόκειται να εμπλουτιστεί με την diesel έκδοση των 2,2 λίτρων, ισχύος 140 ίππων.

Οι χώροι πάντως είναι ικανοποιητικοί, αν μάλιστα αναλογισθεί κανείς την compact σχεδίαση του αμαξώματος, μήκους 4,285 μέτρων και ύψους 1,610 μέτρων. Το πλάτος αγγίζει τα 1,810 μέτρα και είναι περίπου τρία εκατοστά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του CR-V. Μόνο έτσι άλλωστε θα ήταν δυνατή η τοποθέτηση των μεσαίων καθισμάτων, ώστε να δημιουργηθεί η εξαθέσια διάταξη. Οι ακραίοι επιβάτες δεν θα νιώσουν σε καμία περίπτωση στριμωγμένοι ενώ ακόμα και εκείνοι των μεσαίων καθισμάτων, δεν θα χρειαστεί να κάνουν ιδιαίτερες παραχωρήσεις εκτός αν το ανάστημα τους ξεπερνά το μέσο όρο.

Η πρακτικότητα είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό του FR-V, καθώς τα πίσω τρία ανεξάρτητα καθίσματα σύρονται, η κλίση τους της πλάτης τους ρυθμίζεται, ενώ αναδιπλώνονται και δημιουργούν έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, δίχως να είναι απαραίτητη η αφαίρεσή τους. Όλα τα καθίσματα είναι ανεξάρτητα, με το κεντρικό στην εμπρός σειρά να σύρεται κατά 27 εκατοστά και το αντίστοιχο στην πίσω κατά 17 εκατοστά, δίνοντας έτσι την δυνατότητα πολλαπλής διαρρύθμισης των θέσεων ανάλογα με τις περιστάσεις.

Επιπλέον, το εμπρός κεντρικό κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί και να χρησιμοποιηθεί σαν τραπεζάκι ή σαν αποθηκευτικός χώρος, αφού το μπροστινό μέρος του ανοίγει κατά 180 μοίρες και αποκαλύπτει ένα χώρο για μικροαντικείμενα.

Φυσικά, ένα αυτοκίνητο με άκρως οικογενειακό χαρακτήρα θα πρέπει να χαρακτηρίζεται ασφαλές και οι άνθρωποι της Honda εκτιμούν πως το FR-V θα αποσπάσει στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, τέσσερα αστέρια στη μετωπική σύγκρουση, τρία αστέρια στη προστασία των πεζών και τέσσερα στην προστασία των παιδιών.

Τα εξουσιοδοτημένα σημεία πώλησης της Honda, στην ελληνική αγορά, δέχονται ήδη παραγγελίες για το νέο FR-V το οποίο διατίθεται αποκλειστικά στα 1.700κ.εκ και σε μία έκδοση η οποία κοστίζει 22.790 ευρώ.

Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακοι, ABS+EBD, ημιαυτόματος κλιματισμός ράδιο-CD, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και βάθος, ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και υποδοχές ISOFIX για παιδικό κάθισμα.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο