Θα μπορούσε να πει κανείς πως το Ford Fiesta είναι ένα από τα μοντέλα που στο πέρασμα του χρόνου συνέβαλλαν στην οικοδόμηση της δημοφιλούς κατηγορίας των supermini. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και οι πέντε γενιές, με τα έντεκα εκατομμύρια πωλήσεων σε παγκόσμια κλίμακα, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα. Μάλιστα, το… τελευταίο εκατομμύριο από αυτά συμπληρώθηκε σε διάστημα μόλις τριών ετών, συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2005, από την στιγμή που κυκλοφόρησε στην ευρωπαϊκή αγορά η πιο πρόσφατη γενιά του Fiesta.
Κακά τα ψέμματα, όμως, αλλά ένα μοντέλο δεν αρκεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού, θα πρέπει να μπορεί και να την διατηρήσει. Ειδικά, όταν θα κληθεί να αντιμετωπίσει αξιόλογους αντιπάλους, όπως είναι τα επερχόμενα Fiat Grande Punto, Renault Clio III και Toyota Yaris II. Αυτός και μόνο ο λόγος είναι αρκετός για να ωθήσει την Ford στο να προχωρήσει στη αισθητική ανανέωση του Fiesta, αλλά και της πολυχρηστικής εκδοχής του, του Fusion, χωρίς, ωστόσο, να υπάρξουν αλλαγές στα μηχανικά μέρη των δύο αυτοκινήτων.
Έτσι, στο πλαίσιο ενός τυπικού facelift, τα στοιχεία που διαφοροποιούν το νέο Fiesta, από το προηγούμενο, εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τα οποία καλύπονται πλέον από διάφανο κρύσταλλο και διαθέτουν ελαφρώς διαφορετικό σχήμα, με μία σταγόνα στην άκρη που παραπέμπει στο Nissan Micra. Οι αλλαγές στη γρίλια, στη μάσκα και στους προφυλακτήρες έχουν επίσης αλλάξει, έστω και σε μικρό βαθμό, ενώ οι προβολείς ομίχλης είναι πλέον κυκλικοί.
Στο πίσω μέρος, οι επεμβάσεις είναι περισσότερο διακριτικές και αφορούν στα φωτιστικά σώματα, με επίσης διάφανο κρύσταλλο, και στις τονισμένες λευκές περιοχές που φωτίζουν οι λυχνίες οπισθοπορείας. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και το αναβαθμισμένο κοστούμι του Fusion ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το facelift αφορά και στην ταχύτερη έκδοση Fiesta ST.
Δεν θα είχε άδικο κάποιος αν έλεγε πως οι εξωτερικές αλλαγές στα νέα Fiesta και Fusion είναι διακριτικές αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως κάθε facelift γίνεται για να τονώσει την πορεία του εκάστοτε μοντέλου. Ωστόσο, οι άνθρωποι της Ford φαίνεται πως εισάκουσαν τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού -για καλύτερη ποιότητα στο εσωτερικό- και έπραξαν αναλόγως.
Όπως διαπιστώσαμε στην έκδοση Ghia του Fiesta που οδηγήσαμε στην Βαλένθια το νέο Fiesta διαθέτει αισθητά καλύτερη ποιότητα και συναρμολόγηση των πλαστικών που υπάρχουν στο εσωτερικό του. Συγκεκριμένα, το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται πλέον από μαλακά πλαστικά ενώ, στο σύνολό του, ο εσωτερικός διάκοσμος είναι πιο ποιοτικός.
Ο πίνακας οργάνων έχει ανασχεδιασθεί, στην κεντρική κονσόλα το σύστημα κλιματισμού είναι πλέον εντελώς αυτόματο στην λειτουργία του, διαθέτει ανεξάρτητη οθόνη ενδείξεων ενώ οι περιστροφικοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί από πλήκτρα. Ο υποψήφιος θα πρέπει να γνωρίζει πως στα νέα μοντέλα θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δώδεκα νέες επενδύσεις -δέκα για το Fusion- για τα καθίσματα.
Στον εξοπλισμό και των δύο μοντέλων περιλαμβάνεται ένα είδος υπολογιστή μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει διάφορες ηλεκτρικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, υπάρχουν οδηγοί που δεν θέλουν να ξεκλειδώνουν ταυτόχρονα όλες οι πόρτες αλλά μόνο η δική τους. Άλλοι, πάλι, όταν αγγίζουν τον διακόπτη για τα φλας προτιμούν αυτά να αναβοσβήνουν για τρεις φορές και όχι μία. Οι προσωπικές ρυθμίσεις απεικονίζονται σε μία οθόνη, στον πίνακα οργάνων, η οποία είναι η ίδια με αυτή του trip computer.
Ένα άλλο στοιχείο, το οποίο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και θα απευθύνεται σε όσους αρέσκονται στα gadgets, έχει να κάνει με το σύστημα φωνητικών εντολών το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει την θερμοκρασία στο air-condition, το ηχοσύστημα και το Bluetooth του κινητού τηλεφώνου του χωρίς να αγγίξει κανένα διακόπτη.
Στην ευρωπαϊκή αγορά τα νέα Fiesta και Fusion θα διατίθενται σε έξι επίπεδα εξοπλισμού, από την βασική Base μέχρι και τις κορυφαίες ST και Ghia, καθώς και σε επτά εκδόσεις κινητήρων, πέντε βενζινοκίνητες και δύο diesel. Στους ισπανικούς δρόμους οδηγήσαμε την έκδοση του Fiesta με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων, ισχύος 80 ίππων, η οποία -σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη- ξεχωρίζει για την ροπή της από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και για την μειωμένη κατανάλωσή της.
Στην Ελλάδα οι εκδόσεις των Fiesta και Fusion που θα εισαχθούν θα εξοπλίζονται με τους ίδιους βενζινοκινητήρες, όπως και τα προ-facelift μοντέλα (των 1,25, 1,3, 1,4 και 1,6 απόδοσης 75, 68, 80 και 100 ίππων αντίστοιχα) ενώ οι τιμές πώλησης, όπως και τα στοιχεία του εξοπλισμού, θα ανακοινωθούν τον Δεκέμβριο, όταν θα πραγματοποιηθεί η πανελλαδική παρουσίαση των δύο supermini της Ford.