Citroen C-Crosser: Πολιτισμική σύμπραξη
Γιάννης Αδάναλης Έχοντας κρατηθεί μακριά από τη λογική των τετρακίνητων και πολλές φορές ανοικονόμητων οχημάτων, η Citroen βρέθηκε αποκλεισμένη από ένα σημαντικό, όπως αποδείχθηκε, μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς. Επιχειρώντας λοιπόν να διορθώσει το παραπάνω εμπορικό ατόπημα, στήριξε τις φιλοδοξίες της στη συνεργασία του ομίλου PSA με τη Mitsubishi, περνώντας στην παραγωγή την πρώτη τετρακίνητη πρόταση […]
Γιάννης Αδάναλης
Έχοντας κρατηθεί μακριά από τη λογική των τετρακίνητων και πολλές φορές ανοικονόμητων οχημάτων, η Citroen βρέθηκε αποκλεισμένη από ένα σημαντικό, όπως αποδείχθηκε, μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Επιχειρώντας λοιπόν να διορθώσει το παραπάνω εμπορικό ατόπημα, στήριξε τις φιλοδοξίες της στη συνεργασία του ομίλου PSA με τη Mitsubishi, περνώντας στην παραγωγή την πρώτη τετρακίνητη πρόταση στην πολύχρονη ιστορία της.
Αν και δύσκολα μπορεί να κρύψει την κατασκευαστική του συγγένεια με τα υπόλοιπα δύο SUV της… κοινοπραξίας (βλέπε Mitsubishi Outlander και Peugeot 4007), το C-Crosser καταφέρνει να δηλώσει τη διαφορετικότητά του.
Και αυτό γιατί ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος, με τη χαρακτηριστική μάσκα και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, παραπέμπει άμεσα στις μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις της γαλλικής φίρμας.
Από εκεί και πέρα το C-Crosser ακολουθεί την πεπατημένη, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τη Mitsubishi και τη δεύτερη γενιά του Outlander. Οι μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες του αμαξώματος καταλήγουν με τον πλέον συμβατικό τρόπο στο κάθετο πίσω τμήμα και στη διαιρούμενη «πέμπτη» πόρτα.
Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, καθώς η σχεδιαστική λιτότητα του ταμπλό φανερώνει τα ιαπωνικά γονίδια του γαλλικού, κατά τ’ άλλα, SUV.
Εκμεταλλευόμενος, πάντως, τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος -το μήκος του ξεπερνά τα 4,6 μέτρα – ο θάλαμος επιβατών του C-Crosser κερδίζει τις εντυπώσεις.
Όντας ευρύχωρος και λειτουργικός, ακόμα και όταν η τρίτη σειρά καθισμάτων αναδυθεί χειροκίνητα από το δάπεδο του χώρου των αποσκευών, αποκαλύπτει την οικογενειακή πτυχή ενός σύγχρονου SUV, που είναι ικανό να μεταφέρει ως και επτά άτομα.
Πέρα από τις χορταστικές διαστάσεις του εσωτερικού, η τετρακίνητη πρόταση της Citroen, χαρακτηρίζεται από τον πλήρη εξοπλισμό της, καθώς η βασική έκδοση των 32.950 ευρώ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οκτώ αερόσακους, κλιματισμό, ESP, cruise control, ηχοσύστημα και τροχούς 18 ιντσών.
Χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, σε σχέση με την αντίστοιχη πρόταση της Mitsubishi, έχουν διατηρηθεί τα μηχανικά του μέρη. Την κίνηση των 1.580 κιλών του C-Crosser αναλαμβάνει ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,4 λίτρων, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και ισχύ που φτάνει τους 170 ίππους.
Τη μέγιστη ροπή των 232 Nm διαχειρίζεται το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, σε συνεργασία με το κεντρικό διαφορικό πολύδισκου υδραυλικού συμπλέκτη, που αποτελεί την «καρδιά» της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης.
Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα μπορεί κανείς να επιλέξει τη συμβατική μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς, την αυτόματη εμπλοκή και των δυο αξόνων και εσχάτως το «κλείδωμα» της κατανομής της ροπής.
Καθοριστική για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του τετρακίνητου Citroen είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Φτάνοντας τα 174 χιλιοστά προσεγγίζει το μέσο όρο της κατηγορίας, χωρίς σε καμία περίπτωση να τον ξεπερνά.
Ούτως ή άλλως το C-Crosser δεν επιχειρεί να κρύψει τον ασφάλτινο προσανατολισμό του, γεγονός που το κάνει αρκετά ευχάριστο στην εντός δρόμου κίνηση.
Η «σφικτή» ρύθμιση των ανεξάρτητων αναρτήσεων και η ικανοποιητική αίσθηση του ηλεκτρο-υδραυλικού συστήματος διεύθυνσης σου επιτρέπει να κινείσαι με ρυθμούς που παραπέμπουν σε μια δικίνητη πρόταση.
<P class=MsoNorm
auto.in.gr
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός – Ο Στρεφέτσα έκανε το 3-0 για τους πρωταθλητές (vids)
- «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά» – Αγρότης λύγισε αποχαιρετώντας τα 450 πρόβατά του λόγω ευλογιάς
- Μαινόμενος Μασκ μετά το πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στο X: Καταργήστε την Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Αιμορραγία» στελεχών στην Apple – Μένει πίσω στην AI επανάσταση;
- Πλήρης κυριαρχία του Ολυμπιακού στο πρώτο ημίχρονο με τον ΟΦΗ: 2 γκολ και 18-0 τελικές (pic, vids)
- Παράνομο πορνό, χάπια στύσης, κίνδυνος απέλασης: Μπόνι Μπλου και 17 άνδρες συνελήφθησαν στο Μπαλί
- Παραμένουν τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο από την κακοκαιρία – Με λεωφορεία το Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λειανοκλάδι
- Τα μπλόκα χωρίζουν τη Νέα Δημοκρατία στα δύο
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442