Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Audi Q7: Τετραγωνίζοντας τους κύκλους!

Audi Q7: Τετραγωνίζοντας τους κύκλους!

Κομψό, τετρακίνητο και επταθέσιο, το Q7 αμφισβητεί την on road κυριαρχία των ανταγωνιστών του σε τιμές από 65.000 ευρώ (diesel) και 84.500 ευρώ (βενζίνη) -στην Ελλάδα!

Owen Mildenhall

Οι dealers των BMW, Mercedes-Benz, και Volvo, θα πρέπει να προσέξουν, αφού οι αγοραστές των premium SUV θα κάνουν ουρές έξω από μια άλλη αντιπροσωπεία. Η Audi επιτέλους εισήλθε στην κατηγορία των μεγάλων εκτός δρόμου μοντέλων και τίθεται αντιμέτωπη με μοντέλα όπως η BMW X5, η Mercedes-Benz M-Class και το Volvo XC90.

Βασισμένο σε μία επιμηκυμένη πλατφόρμα του VW Touareg, το νέο Q7 λανσάρεται την ίδια περίπου περίοδο με την επέτειο των 25 ετών της τεχνολογίας quattro. Το γερμανικό SUV διαθέτει αναμφίβολα εμφάνιση που παραπέμπει σε μοντέλο της Audi, με γωνιώδη φωτιστικά σώματα, και μεγάλη γρίλια, στοιχεία που παρέμειναν ουσιαστικά απαράλλαχτα από το πρωτότυπο Pikes Peak, που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση του Detroit το 2003.








Η άποψή μας
Μπορεί να περίμενε αρκετό καιρό πριν εισέλθει στην κατηγορία των premium SUV, αλλά σίγουρα η Audi δεν έμεινε πίσω από τον ανταγωνισμό. To Q7 συνδυάζει την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τους χώρους, ενώ η τεχνογνωσία της εταιρείας στην τετρακίνηση εξασφαλίζει την οδική του συμπεριφορά. Παρά την υψηλή τιμή πώλησης, η επταθέσια διάταξη, ο μεγάλος χώρος αποσκευών και το αδιαμφισβήτητο κύρος είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσουν αρκετούς αγοραστές.

Στο προφίλ του μοντέλου φαίνεται καθαρά η ψηλή πλευρική γραμμή, που υπάρχει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, αλλά ο μεγάλος πίσω πρόβολος και το απλό πίσω μέρος, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Ωστόσο, το μπροστινό τμήμα είναι ξεχωριστό, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Μακρύτερο και πλατύτερο και από το Volvo XC90, αλλά και από τη Mercedes-Benz ML, το Audi διαθέτει επίσης και το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Σαν αποτέλεσμα, οι εσωτερικοί χώροι είναι εντυπωσιακοί, με τις επτά θέσεις να αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. Η μεσαία σειρά των καθισμάτων προσφέρει πολύ καλό χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών, ενώ η πίσω σειρά ενσωματώνεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Η πρόσβαση στις δύο τελευταίες θέσεις είναι λίγο δύσκολη, αλλά υπάρχει χώρος ακόμα και για δύο ενήλικες, ενώ είναι τέλειες για παιδιά. Ωστόσο, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ μειώνεται, από τα 775 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη, στα 330 στην επταθέσια, όγκος που παραμένει, όμως, 81 λίτρα μεγαλύτερος από εκείνον του Volvo XC90 στην αντίστοιχη διάταξη.

Όπως περιμένει κανείς από ένα Audi, η ποιότητα των υλικών του εσωτερικού είναι κορυφαία για την κατηγορία, ενώ η διάταξη του ταμπλό είναι παρόμοια με εκείνη του Α6. Αυτό σημαίνει ότι ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, με εκλεπτυσμένο περίγραμμα χρωμίου, ενώ υπάρχει και το εύκολο στη χρήση Multi Media Interface (MMI).

Για την ώρα υπάρχουν διαθέσιμοι μόνο δύο κινητήρες, ένας V6 diesel 3,0 λίτρων με απόδοση 230 ίππους και ένας V8 βενζίνης, 4,2 λίτρων με απόδοση 344 ίππους. Ο V8 προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και ήχο, αλλά ο diesel αναμένεται να αποσπάσει το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων, αφού περίπου το 60% των μοντέλων της κατηγορίας είναι diesel.

Μπορεί το πετρελαιοκίνητο μοτέρ να μην είναι αυτό με την πιο ομαλή λειτουργία στην κατηγορία, ωστόσο είναι πολιτισμένο και με πολύ καλή ροπή, ενώ συνδυάζεται και με το ημιαυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων Tiptronic. Το Q7 προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις από το diesel XC90, αν και το γερμανικό μοντέλο εκπέμπει περισσότερους ρύπους.

Η οδική συμπεριφορά του συγκαταλέγεται στα θετικά του Q7, αν και δεν διαθέτει τα επιβατικά χαρακτηριστικά μιας X5, στις στροφές. Ωστόσο, με δεδομένες τις διαστάσεις του το Q7 τα καταφέρνει πολύ καλά, με εντυπωσιακή πρόσφυση και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές, ενώ η αερανάρτηση αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πέντε σταδίων φροντίζουν για την άνεση και τη συμπεριφορά σε όλα τα εδάφη και παρόλο που η άνεση είναι πολύ καλή, σε ορισμένα οδοστρώματα το Q7 είναι λίγο νευρικό.

Μπορεί επίσης το γερμανικό SUV να μην διαθέτει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, για ακραίες εκτός δρόμου καταστάσεις, ωστόσο διαθέτει σύστημα συγκράτησης σε ανωφέρειες/κατωφέρειες, ενώ το ESP είναι ειδικά ρυθμισμένο για κίνηση εκτός δρόμου και αποδείχθηκε ικανό στη χιονισμένη, off-road, διαδρομή της δοκιμής.

Δεν μένει λοιπόν παρά να επιλέξετε την έκδοση εξοπλισμού που επιθυμείτε με την βεβαιότητα ότι νέο Q7 αποτελεί έναν σοβαρό ανταγωνιστή στην κατηγορία των πολυτελών SUV.


Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο