Δευτέρα 06 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Το Αλφαβητάρι του

Το Αλφαβητάρι του «Inception»

Η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες την Τρίτη 24 Αυγούστου και έχει ξεπεράσει ήδη τις 65.000 εισιτήρια, μετά από 2 μέρες προβολής. Μάθετε τα πάντα σχετικά με την ορολογία της ταινίας για να μην τη δείτε αδιάβαστοι… Architect= ο/η Αρχιτέκτονας (ενός ονείρου). Το πρόσωπο που έχει την ικανότητα να χτίζει […]

Η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες την Τρίτη 24 Αυγούστου και έχει ξεπεράσει ήδη τις 65.000 εισιτήρια, μετά από 2 μέρες προβολής. Μάθετε τα πάντα σχετικά με την ορολογία της ταινίας για να μην τη δείτε αδιάβαστοι…

Architect= ο/η Αρχιτέκτονας (ενός ονείρου).
Το πρόσωπο που έχει την ικανότητα να χτίζει τα τοπία στον κόσμο του ονείρου, (όπως θα έκανε ένας αρχιτέκτονας στον αληθινό κόσμο), τα οποία μπορεί να μοιράζεται με αυτόν/αυτούς που συμμετέχουν στο (αμοιβαίο) όνειρο, ή να τα «διδάσκει» στον Συντονιστή ενός ονείρου.

Chemist= ο Χημικός, ο Γιουσούφ.
Φτιάχνει τα χημικά συστατικά για το μίγμα το οποίο χορηγείται ενδοφλέβια στους συμμετέχοντες σε Αμοιβαίο ‘Ονειρο (Shared dreaming) προκειμένου να κατέβουν στα πιο «κάτω» Επίπεδα.

Compounds= (chemical compounds, elements), τα Χημικά Συστατικά που χορηγούνται στους dreamers (βλ. παρακάτω), για να μπουν σε κατάσταση ονείρου.
Όσο βαθύτερη η κατάβαση στα Επίπεδα, τόσο ισχυρότερο το ηρεμιστικό που πρέπει να προσθέτει ο Χημικός στο μίγμα, για να επιτευχθεί πιο βαριά νάρκωση. Ο Γιουσούφ, έχει βρει ένα κόλπο, ώστε το ηρεμιστικό να αφήνει άθικτη τη λειτουργία του εσωτερικού αυτιού, η οποία, ως γνωστόν, ελέγχει την αίσθηση της ισορροπίας και του ιλίγγου στους ανθρώπους, ώστε αν και βαριά ναρκωμένοι, να αισθανθούν το Σπρώξιμο (Kick).

Conscious= το συνειδητό επίπεδο του ανθρώπινου μυαλού.

Corporation= η Εταιρεία Cobol Engineering, το «αφεντικό» του Κομπ και του ‘Αρθουρ.

Disintegration= Η κατάρρευση του ονείρου.
Τα όνειρα, δυστυχώς, καταρρέουν και στον αληθινό κόσμο (μεταφορικά) αλλά και στον ονειρικό (κυριολεκτικά). Η διαφορά είναι ότι στον αληθινό κόσμο καταβάλλεις κάθε προσπάθεια να σταθείς στα πόδια σου, ενώ στον ονειρικό, καταβάλλεις κάθε προσπάθεια να μην πέσεις σε Λήθη (Limbo).

Dream state= η κατάσταση (ψευδαίσθηση) του ονείρου.
Προσέξτε ότι, όταν κάποιος βρίσκεται στη μέση ενός ονείρου, τού είναι αδύνατον να θυμηθεί πώς έφτασε να βρεθεί εκεί.

Dreamer= Ο oποιοσδήποτε ονειρεύεται/συμμετέχει σε όνειρο.

Extraction= H Συλλογή, (απόσπαση, αφαίρεση) μιας ιδέας από το μυαλό του Στόχου, όσο αυτός βρίσκεται σε κατάσταση ονείρου. Αν ο Στόχος το αντιληφθεί, αντιδρά βίαια, και το όνειρο καταρρέει.

Features= τα Στοιχεία του Φόντου. Για παράδειγμα, στην ταινία, μια γέφυρα, ένα καφέ, ένας φανοστάτης, ένα βιβλιοπωλείο, δηλαδή οικεία «στοιχεία» από το περιβάλλον του Στόχου, για να του φαίνεται πιο αληθοφανές το όνειρο. Επίσης, Additional features= πρόσθετα Στοιχεία, αυτά τα οποία προστίθενται (ίσως κρυφά) από άλλον πλην του Αρχιτέκτονα που τα σχεδίασε. Εννοείται ότι η αυθαίρετη αυτή πρόσθεση, δημιουργεί απρόοπτα προβλήματα.

Forger= ο Πλαστογράφος, αυτός που μπορεί να μιμηθεί επακριβώς το πρόσωπο, το σώμα, τη φωνή, το βάδισμα, τη συμπεριφορά κάποιου άλλου, όπως ένας πλαστογράφος (στον αληθινό κόσμο) μιμείται επακριβώς την υπογραφή ή το γραφικό χαρακτήρα κάποιου, με σκοπό φυσικά την απάτη.

Inception= η Απαρχή (Ιδέας), το «φύτεμα» (placing) μιας ιδέας στο μυαλό του Στόχου, όσο ο τελευταίος είναι σε κατάσταση ονείρου.

Kick= το Σπρώξιμο.
Δεν ερμηνεύεται κυριολεκτικά ως «κλωτσιά» αλλά είναι η αίσθηση της πτώσης ή του αναποδογυρίσματος, σε κατάσταση ονείρου, μαζί φυσικά με τον απαραίτητο ίλιγγο. Είναι απαραίτητο για να ξυπνήσει αυτός που ονειρεύεται, προκειμένου να βγει από το όνειρο. Σε περίπτωση που έχουν φτάσει σε κατώτερα Επίπεδα, θα πρέπει να επιτευχθεί ένα συγχρονισμένο Σπρώξιμο, ώστε να διαπεράσει όλα τα πιο πάνω επίπεδα, αλλιώς θα παραμείνουν στη Λήθη (Limbo). Ο συγχρονισμός επιτυγχάνεται με κάποια ισχυρή δόνηση (έκρηξη), ώστε να είναι αισθητό το Σπρώξιμο σε όλα τα πιο πάνω επίπεδα, μέσα από μουσικό συγχρονισμό.

Layout= το Φόντο, το σκηνικό (του ονείρου), με παρόμοια έννοια όπως και στον αληθινό κόσμο. (βλ. & «Setting».)

Level ή Layer = Επίπεδο (ονείρου). Το πρώτο ή αρχικό, είναι και το πιο απλό. Τα Επίπεδα τα σχεδιάζουν οι Αρχιτέκτονες και τα διδάσκουν στους Συντονιστές. ‘Οσο πάμε σε πιο «κάτω» Επίπεδα (δηλαδή, πιο βαθιά στο υποσυνείδητο), τόσο πιο δύσκολη, έως και αδύνατη, η επιστροφή. (Βλ. & Upper layer).

Limbo= η Λήθη. Για να ξυπνήσεις από όνειρο (κανονικού ύπνου) πρέπει να πεθάνεις (να σε σκοτώσουν ή να αυτοκτονήσεις). ‘Ομως, αν πεθάνεις (με όποιο τρόπο), ενώ είσαι σε κατάσταση βαθιάς νάρκωσης, (άρα σε πολύ «κάτω» Επίπεδο), τότε δεν ξυπνάς αλλά πέφτεις σε Λήθη, (σε άναρχο, αδόμητο χώρο ονείρου), με άλλα λόγια, μένεις στα βαθύτερα επίπεδα του υποσυνείδητου, από όπου είναι σχεδόν αδύνατον να ξεφύγεις.

Maze= ο Λαβύρινθος. Ο Κομπ ζητά από την Αριάδνη να σχεδιάσει, σε 2 λεπτά, έναν λαβύρινθο, που ο γρίφος του να λύνεται σε 1 λεπτό.

Paradoxical architecture= Παράδοξη Αρχιτεκτονική, αυτό που μπορείς να σχεδιάσεις εύκολα με το μυαλό μέσα σε όνειρο, αλλά είναι αδύνατον ή πάρα πολύ δύσκολο, να φτιάξεις στην αληθινή ζωή.

Projection (of subconscious)= Προβολή του υποσυνείδητου εκείνου, ο οποίος ονειρεύεται.
Αν θυμίσουμε ότι, το υποσυνείδητο είναι «άναρχος, αδόμητος χώρος ονείρου», κατανοείτε πόσο τρομακτικές είναι οι Προβολές, όταν εμφανίζονται ξαφνικά. Έτσι, η Μολ, στον κόσμο του ονείρου, είναι η Προβολή του Κομπ (η εικόνα που έχει σχηματίσει ο Κομπ) για την αληθινή γυναίκα του, στον αληθινό κόσμο. (Με τον ίδιο τρόπο που κι εμείς, σχηματίζουμε στο μυαλό εικόνες των άλλων, που δεν ανταποκρίνονται συνήθως στην πραγματικότητα: είναι οι «άλλοι» όπως θέλουμε να τους βλέπουμε εμείς, άλλοτε για να καθησυχάζουμε και άλλοτε για να δίνουμε τροφή στις ενοχές μας.)

Sedated= Σε κατάσταση ονείρου (κοιμισμένος), κυρίως λόγω βαριάς νάρκωσης.

Setting= το σκηνικό του ονείρου, που χτίζει ο Αρχιτέκτονας. (βλ. & «Layout».)

Shade= η Σκιά, η Μολ, η γυναίκα του Ντομ Κομπ. Σε κάποιες μυθολογίες, η «σκιά» είναι μια ψυχή παγιδευμένη ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών, κάτι παρόμοιο (αλλά όχι ίδιο) με το φάντασμα, μια «σκοτεινή φιγούρα» που συνήθως προκύπτει μετά από αυτοκτονία ή βίαιο θάνατο.

Shared dreaming= Αμοιβαίο όνειρο (ή mutual dreaming ή dream linking), η κοινή εμπειρία που βιώνεις με άλλους, ενώ είσαι σε κατάσταση ονείρου, κάτω από βαριά νάρκωση.

Subconscious security= Ασφάλεια Υποσυνείδητου. Για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, είναι δουλειά παρόμοια με του σεκιούριτι, αλλά σε πολύ βαθιά επίπεδα του υποσυνείδητου, άρα με περισσότερους κινδύνους (να χαθείς εκεί «κάτω») και χωρίς καν επίδομα νυχτερινού.

Subconscious= το υποσυνείδητο.
Ο περιβόητος όσο και τρομακτικός, άναρχος και αδόμητος χώρος ονείρου. Θυμίζουμε ότι, αν παγιδευτείς εκεί «κάτω», πέφτεις σε Λήθη, ή όπως το λέει πιο παραστατικά ο Ιμς, «Και τώρα θα μείνουμε εδώ «κάτω», μέχρι να γίνουν τα μυαλά μας ομελέτα!»

Subject= ο Στόχος, το υποκείμενο μιας Απαρχής ή Κλοπής Ιδέας, αυτός που «στοχεύουν» να μπουν στο όνειρό του, για να κλέψουν μια ιδέα.

Top level= ή Upper layer ή First layer. Το Πρώτο, το Ανώτερο Επίπεδο της Απαρχής, στον κόσμο του ονείρου. Το πιο εύκολο να βρεθείς σ’ αυτό (δεν απαιτεί βαριά νάρκωση) και το πιο εύκολο να επιστρέψεις (δεν απαιτεί συγχρονισμένο Σπρώξιμο, άρα και αρμονική συνεργασία ανθρώπων, μουσικής και εκρήξεων.) Βλ. & Upper ή First Layer.

Totem= ένα μοναδικό, λόγω κάποιας «ιδιαιτερότητας», αντικείμενο, με μικρές διαστάσεις και βάρος, ώστε αυτός που ονειρεύεται να το κουβαλά συνέχεια μαζί του, χωρίς όμως να το ξέρουν οι άλλοι. Κάθε φορά που το βλέπει -μαζί και την ιδιαιτερότητά του- ξέρει ότι αναμφίβολα βρίσκεται σε δικό του όνειρο και όχι σε κάποιου άλλου.
Προσοχή: Κανείς άλλος, πλην του αληθινού κατόχου, δεν πρέπει να το περιεργαστεί, για να μην μπορεί να το αναπαράγει επακριβώς, οπότε τότε, το αρχικό θα χάσει την αξία του. Τοτέμ της Αριάδνης είναι ένα πιόνι (σκακιού), του ‘Αρθουρ ένα ζάρι (πειραγμένο) και του Κομπ, μια μικρή, μεταλλική σβούρα.

World of the dream= το τοπίο (‘the landscape’), το σκηνικό (‘the scenery’), η αρχιτεκτονική (‘the architecture’) του ονείρου, του κόσμου τον οποίο δημιουργεί ο Αρχιτέκτονας, συντονίζει ο Συντονιστής, και κατοικεί ο Στόχος.

Χρόνος= Υπάρχει ο χρόνος του ονείρου και αυτός του αληθινού κόσμου, οι οποίοι διαφέρουν αρκετά. Συγκεκριμένα: 5 λεπτά στον αληθινό κόσμο, αντιστοιχούν με 1 ώρα ονείρου. 3 ώρες στον αληθινό κόσμο, αντιστοιχούν με 40 ώρες ονείρου. 10 ώρες πτήσης, είναι 1 εβδομάδα σ’ ένα Επίπεδο. Άρα, ο χρόνος του ονείρου είναι μεγαλύτερος απ’ ό,τι ο χρόνος στον αληθινό κόσμο. ‘Η για να γίνουμε πιο ακριβείς, νιώθεις ότι είναι μεγαλύτερος.

Τα Πρόσωπα της Ταινίας

Dom Cobb – ο Ντομ Κομπ – The Extractor – Ο Συλλέκτης
Arthur – ο ‘Αρθουρ- The Point Man – Ο Συντονιστής
Ariadne – η Αριάδνη – The Architect – Η Αρχιτέκτονας
Eames – ο Ιμς – The Forger – Ο Πλαστογράφος
Mal – η Μολ – The Shade – Η Σκιά
Saito – ο Σάιτο – The Tourist – Ο Τουρίστας
Robert Fischer – ο Ρόμπερτ Φίσερ – The Mark – Ο Στόχος
Yusuf – ο Γιουσούφ – The Chemist – Ο Χημικός
Miles= ο Μάιλς, καθηγητής αρχιτεκτονικής, πατέρας του Ντομ Κομπ.
James, Filippa= ο Τζέιμς, η Φίλιπα, παιδιά των Ντομ και Μολ, στον αληθινό κόσμο.
Fischer Morrow= η εταιρεία του Μόρις Φίσερ, την οποία θα κληρονομήσει ο γιος του, Ρόμπερτ, μετά τον επικείμενο θάνατο του πατέρα του.
Peter Browning= ο Πίτερ Μπράουνινγκ, δεξί χέρι του μεγιστάνα πατέρα, Μόρις Φίσερ, και νονός του κληρονόμου γιου, Ρόμπερτ Φίσερ.

Sports in

Αιχμές από τον Λάκοβιτς μετά το Μπαρτσελόνα – Γκραν Κανάρια: «Χάσαμε για λόγους που δεν καταλαβαίνω»

Σπόντες από τον Γιάκα Λάκοβιτς, μετά από την ήττα της Γκραν Κανάρια από τη Μπαρτσελόνα στην παράταση.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 06 Μαϊου 2024