Η μονομαχία Arnault και Pinault στον κόσμο του ποδοσφαίρου και της πολυτέλειας
Στον έναν πάγκο, η οικογένεια Arnault με περιουσία 158,48 δισεκατομμυρίων ευρώ· στον άλλον, η οικογένεια Pinault με 51,96 δισεκατομμύρια.
Το βράδυ της 7ης Νοεμβρίου, στον αγώνα Ligue 1 μεταξύ Paris FC και Rennes, οι δύο γαλλικές ποδοσφαιρικές ομάδες έγιναν το πεδίο μιας μεγάλης επιχειρηματικής ιστορίας που ξεπερνά τα όρια του γηπέδου. Στον έναν πάγκο, η οικογένεια Arnault με περιουσία 158,48 δισεκατομμυρίων ευρώ· στον άλλον, η οικογένεια Pinault με 51,96 δισεκατομμύρια.
Η μάχη αυτή δεν ήταν μόνο αγώνας ποδοσφαίρου αλλά και σύγκρουση κόσμων που κυριαρχούν στον χώρο της υψηλής μόδας και της πολυτέλειας: Louis Vuitton απέναντι σε Gucci, Dior κόντρα σε Balenciaga, Loewe εναντίον Saint Laurent, Tiffany έναντι Boucheron, αλλά και οι περίφημες οινοπαραγωγές επιχειρήσεις Château d’Yquem και Château Latour. Μια αντιπαράθεση ιδιοκτησίας και στυλ, που αντικατοπτρίζει τους ανταγωνισμούς του Παρισιού επί της αριστερής όχθης (rive gauche) εναντίον εκείνης της δεξιάς όχθης (rive droite).
Ο αγώνας έληξε με τη νίκη της Rennes (0-1 με γκολ του Εμπολό στο 81′) της ομάδας που αντιπροσωπεύει την οικογένεια Pinault . Ήταν μια στιγμή που οι αριθμοί της περιουσίας και της επιρροής συναντήθηκαν με το ανθρώπινο πάθος και την αθλητική στρατηγική. Η νίκη αυτή είναι κάτι παραπάνω από τρεις βαθμοί στη βαθμολογία. Είναι μια ένδειξη ότι στον κόσμο της πολυτέλειας και του αθλητισμού, κανείς δεν μπορεί να υποτιμήσει την αξία της μάρκας, της διοίκησης και της σχέσης με το κοινό.
Η ιστορία του αγώνα αυτού θυμίζει πως το ποδόσφαιρο, πέρα από μηχανισμός αθλητικής αναμέτρησης, αποτελεί πλατφόρμα πολιτισμού και οικονομικής δύναμης, όπου τα μεγάλα ονόματα της μόδας παίζουν ρόλο πρωταγωνιστικό. Καθώς οι Arnault συνεχίζουν να κυριαρχούν με την αξεπέραστη γκάμα των Vuitton, Dior και άλλων, η οικογένεια Pinault απαντά με στρατηγική, πραγματισμό και μια νίκη που σηματοδοτεί την αξία της.
Η οικογένεια Arnault και η οικογένεια Pinault είναι δύο από τις πιο ισχυρές και πλούσιες οικογένειες στον κόσμο της πολυτέλειας και του εμπορίου, με τεράστια συγκεντρωμένη εμπορική αξία κυρίως μέσω ομίλων επιχειρήσεων που ελέγχουν.
Η οικογένεια Arnault, με επικεφαλής τον Bernard Arnault, διαχειρίζεται τον όμιλο LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), που αποτελεί τον μεγαλύτερο παγκοσμίως όμιλο πολυτελών προϊόντων. Η εμπορική αξία και η καθαρή περιουσία της οικογένειας Arnault κορυφώνονται στα 158,48 δισεκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας τους πρωταθλητές στον χώρο της μόδας, της κοσμηματοποιίας, των αρωμάτων, του οίνου και άλλων πολυτελών ειδών. Τα εμβληματικά brands όπως Louis Vuitton, Dior, Loewe, Tiffany και Château d’Yquem συμβάλλουν καθοριστικά σε αυτή την αξία.
Από την άλλη πλευρά, η οικογένεια Pinault, με την Irène και τον François Pinault, ελέγχει την εξίσου σημαντική Kering Group, που φιλοξενεί brands όπως Gucci, Balenciaga, Saint Laurent και Boucheron. Η εκτιμώμενη καθαρή περιουσία της οικογένειας ανέρχεται περίπου στα 51,96 δισεκατομμύρια ευρώ, σημαντικά μικρότερη συγκριτικά με τους Arnault, αλλά αρκετά μεγάλη ώστε να τους τοποθετεί στην κορυφή των παγκόσμιων δυνάμεων της πολυτέλειας.
Σε απλή σύγκριση, η Arnault υπερβαίνει σε εμπορική αξία περίπου κατά τρεις φορές την Pinault, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης γκάμας και της παγκόσμιας εμβέλειας των brands του ομίλου LVMH. Ωστόσο, η οικογένεια Pinault συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, κτίζοντας μια ισχυρή θέση στην αγορά μέσα από τις στρατηγικές εξαγορές και την καινοτομία στα προϊόντα της.
Η επωνυμία και η επιρροή των δύο οικογενειών εκτείνεται και εκτός μόδας, με την παρουσία τους και σε άλλους τομείς, όπως η τέχνη (συλλογές και μουσεία), η γαστρονομία (κρασιά) και ο πολιτισμός, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω το οικονομικό και κοινωνικό τους κύρος.
Συνολικά, η εμπορική αξία των Arnault δείχνει μεγαλύτερη εμβέλεια και ισχύ, αλλά η Pinault αποτελεί ισχυρό ανταγωνιστή με δυνατές μάρκες και ταλέντο στην αγορά πολυτέλειας, που την καθιστά κεντρικό παίκτη σε παγκόσμια κλίμακα.
Οι οικογένειες Arnault και Pinault, γνωστές κυρίως για τη δύναμη και την επιρροή τους στον χώρο της μόδας και των πολυτελών brands, μπήκαν στον κόσμο του ποδοσφαίρου και των αθλητικών ομάδων κυρίως τις τελευταίες δεκαετίες, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής τους για την επέκταση της εμπορικής και διοικητικής τους επιρροής.
Πώς και γιατί μπήκαν στο ποδόσφαιρο οι Arnault και Pinault;
Η Οικογένεια Arnault: Ο Bernard Arnault και ο όμιλος LVMH, παρά την κυρίως εστίασή τους στη μόδα, τα κοσμήματα, τα ποτά και τις τέχνες, έχουν επενδύσει και στον αθλητικό χώρο, ειδικά μέσω της ιδιοκτησίας και χρηματοδότησης συλλόγων και αθλητικών ομίλων. Η είσοδος έγινε σταδιακά, με την υποστήριξη της στρατηγικής εταιρικής επέκτασης και της ανάγκης των μεγάλων ομίλων να ενισχύσουν το όνομά τους και την επιρροή τους σε μια παγκόσμια αγορά με μεγάλη προβολή και κοινωνική αποδοχή. Παρά το γεγονός ότι η Arnault δεν είναι άμεσα ιδιοκτήτρια ομάδων, η συμμετοχή σε πακέτα χορηγίας, συλλόγους και τοπικά πρωταθλήματα ήταν τρόπος ενίσχυσης της διεθνούς παρουσίας και του εμπορικού τους αποτυπώματος.
Οικογένεια Pinault: Ο François Pinault και η οικογένειά του, μέσω της εταιρείας Kering, έχουν επίσης επενδύσει στον αθλητικό χώρο. Η πιο γνωστή περίπτωση είναι η αγορά μετοχών και η συμμετοχή σε αθλητικά δίκτυα και ομάδες, με σκοπό να ενισχύσουν την εικόνα της οικογένειας και των brands τους στο ευρύ κοινό. Μάλιστα, ορισμένες φορές έχουν προχωρήσει και σε χορηγίες ή επενδύσεις σε αθλητικές διοργανώσεις, ως μέρος της συναισθηματικής και επιχειρηματικής τους σύνδεσης με το κοινό. Η μπάλα του ποδοσφαίρου τους δίνει τη δυνατότητα να διατηρούν μια ενεργή παρουσία και να προάγουν μια εικόνα δυναμικής και νεωτερικότητας.
Πότε και γιατί μπήκαν;Η
ακριβής χρονική στιγμή και τα κίνητρα διαφέρουν, αλλά γενικά η είσοδος των οικογενειών αυτών στο ποδόσφαιρο και τον αθλητικό χώρο ξεκίνησε, ιδιαιτέρως, από τη δεκαετία του 2000 και έπειτα, με στόχο:
– Την ενίσχυση της παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας των εταιρειών και των ομίλων τους.
– Την αξιοποίηση του αθλητισμού ως μέσο για την προώθηση των πολυτελών προϊόντων και των brands τους.
– Τη διαχείριση και ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα από τα πιο δημοφιλή πολιτιστικά και κοινωνικά φαινόμενα του πλανήτη.
Η είσοδος τους στο ποδόσφαιρο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής επιχειρηματικής επέκτασης και προσωπικής παρουσίασης, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της επιρροής τους, τόσο στον επιχειρηματικό όσο και στον κοινωνικό τομέα.
- Αποτυχημένο πραξικόπημα στο Μπενίν: Η Νιγηρία συνέδραμε με στρατό για να καταστείλει την απόπειρα
- Όταν ο προτεινόμενος ως νέος αρχηγός της Μοσάντ τραυματίζονταν βαριά την 7η Οκτωβρίου [βίντεο]
- Το Παρίσι θέλει να «εξορίσει» τα SUV και τα μεγάλα αυτοκίνητα
- Tι δώρα στέλνουν οι οικονομικοί σύμβουλοι στους πελάτες τους όταν αυτοί έχουν τα πάντα;
- Ρεάλ Μαδρίτης – Θέλτα 0-2: Ιστορικό «διπλό» για την ομάδα του Βίγκο
- Γκολ και highlights από τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (vids)



