Οι κάμερες σε τούνελ έδειξαν την αλήθεια: Οι 7 στους 10 οδηγούς τρέχουν πάνω από το όριο
Ποιο είναι το μοναδικό τούνελ στην Ελλάδα που λειτουργούν διαρκώς κάμερες για την ταχύτητα των οχημάτων.
Ένα πρωτοποριακό σύστημα καμερών, που λειτουργεί εδώ και περίπου έναν χρόνο στη σήραγγα των Τεμπών, δείχνει να συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας των οχημάτων.
Όπως σημειώνουν οι ειδικοί, η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και καταγράφει τη μέση ταχύτητα των οχημάτων σε όλο το μήκος της σήραγγας, καταρρίπτοντας την κλασική πρακτική όπου οι οδηγοί επιβράδυναν μόνο στην είσοδο και κατόπιν επιτάχυναν εκ νέου.
Η πιλοτική λειτουργία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2024 από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», την εταιρεία που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ.
Όχι πρόστιμα (ακόμη)
Αν και το σύστημα δεν επιφέρει ακόμη βεβαίωση παραβάσεων, έχει προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για τις οδηγικές συνήθειες στο εσωτερικό της σήραγγας.

Τα ανησυχητικά στοιχεία
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι αποκαλυπτικά για τις οδηγικές συνήθειες των οδηγών που κινούνται μέσα στη σήραγγα:
• 7 στους 10 οδηγούς κινούνται με ταχύτητες άνω του ορίου των 80 χλμ./ώρα.
• Το 30% φτάνει έως τα 100 χλμ./ώρα.
• Το 50% κινείται μεταξύ 101-120 χλμ./ώρα.
• Ένα 20% ξεπερνά ακόμη και τα 120 χλμ./ώρα.
Η μέση ταχύτητα εντός της σήραγγας αγγίζει τα 108 χλμ./ώρα, ενώ στην αριστερή λωρίδα ξεπερνά τα 125 χλμ./ώρα. Στη δεξιά λωρίδα το όριο παραμένει οριακά κάτω από τα 100 χλμ./ώρα, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας φορτηγών που αποτελούν το 30% των χρηστών του δρόμου.
«Ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο»
Ο διευθυντής Λειτουργίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Δημήτρης Μανδαλώζης, τονίζει, μιλώντας στους 4Τροχούς, ότι η συνεχής επιτήρηση ωθεί τους οδηγούς να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους, μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.
«Διαχειριζόμαστε τη μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα, οπότε οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Ένα λάθος σε αυτό το κλειστό περιβάλλον μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε σοβαρό συμβάν, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς», υπογραμμίζει.
Παράλληλα, εξηγεί ότι, παρόλο που η εταιρεία δεν έχει αρμοδιότητα τροχαίας αστυνόμευσης, επέλεξε να υλοποιήσει το σύστημα υπολογισμού της μέσης ταχύτητας ως το μοναδικό μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
- Η πρόεδρος της χώρας καταγγέλλει «εκλογικό» και ψηφιακό «πραξικόπημα» στην Ονδούρα
- Σε προχωρημένες επαφές με τον Μόντε Μόρις ο Ολυμπιακός (vid)
- Champions League: Η βαθμολογία της League Phase – Η θέση του Ολυμπιακού μετά τη νίκη του (pic)
- Ευρωκοινοβούλιο: Το άρθρο 86 και τα εμπόδια στην απονομή δικαιοσύνης – Ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Δικαίου έναντι διατάξεων
- Μπαρτσελόνα – Άιντραχτ Φρανκφούρτης 2-1: Ο Κουντέ έδωσε πολύτιμη νίκη στους «μπλαουγκράνα»
- Πανδαισία: Όλα τα γκολ από τα αποψινά παιχνίδια του Champions League (vids)
- Ίντερ – Λίβερπουλ: 0-1: Νίκη – βάλσαμο για τους «κόκκινους», από το… δώρο του Μπαστόνι
- Αεροπλάνο προσγειώνεται πάνω σε αυτοκίνητο και όλοι επιβιώνουν με γρατζουνιές! [βίντεο]
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



![Αγρότες πρόσφεραν κρόκο και μήλα στους διερχόμενους οδηγούς στην Κοζάνη [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/agrotes77-127x85.jpg)


![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τετάρτη 10.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/cristofer-maximilian-YK8Mvocj6yE-unsplash-315x220.jpg)






























![Αεροπλάνο προσγειώνεται πάνω σε αυτοκίνητο και όλοι επιβιώνουν με γρατζουνιές! [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/plane-crash231-315x220.jpg)


































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442