Οι κάμερες σε τούνελ έδειξαν την αλήθεια: Οι 7 στους 10 οδηγούς τρέχουν πάνω από το όριο
Ποιο είναι το μοναδικό τούνελ στην Ελλάδα που λειτουργούν διαρκώς κάμερες για την ταχύτητα των οχημάτων.
Ένα πρωτοποριακό σύστημα καμερών, που λειτουργεί εδώ και περίπου έναν χρόνο στη σήραγγα των Τεμπών, δείχνει να συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας των οχημάτων.
Όπως σημειώνουν οι ειδικοί, η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και καταγράφει τη μέση ταχύτητα των οχημάτων σε όλο το μήκος της σήραγγας, καταρρίπτοντας την κλασική πρακτική όπου οι οδηγοί επιβράδυναν μόνο στην είσοδο και κατόπιν επιτάχυναν εκ νέου.
Η πιλοτική λειτουργία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2024 από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», την εταιρεία που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ.
Όχι πρόστιμα (ακόμη)
Αν και το σύστημα δεν επιφέρει ακόμη βεβαίωση παραβάσεων, έχει προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για τις οδηγικές συνήθειες στο εσωτερικό της σήραγγας.

Τα ανησυχητικά στοιχεία
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι αποκαλυπτικά για τις οδηγικές συνήθειες των οδηγών που κινούνται μέσα στη σήραγγα:
• 7 στους 10 οδηγούς κινούνται με ταχύτητες άνω του ορίου των 80 χλμ./ώρα.
• Το 30% φτάνει έως τα 100 χλμ./ώρα.
• Το 50% κινείται μεταξύ 101-120 χλμ./ώρα.
• Ένα 20% ξεπερνά ακόμη και τα 120 χλμ./ώρα.
Η μέση ταχύτητα εντός της σήραγγας αγγίζει τα 108 χλμ./ώρα, ενώ στην αριστερή λωρίδα ξεπερνά τα 125 χλμ./ώρα. Στη δεξιά λωρίδα το όριο παραμένει οριακά κάτω από τα 100 χλμ./ώρα, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας φορτηγών που αποτελούν το 30% των χρηστών του δρόμου.
«Ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο»
Ο διευθυντής Λειτουργίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Δημήτρης Μανδαλώζης, τονίζει, μιλώντας στους 4Τροχούς, ότι η συνεχής επιτήρηση ωθεί τους οδηγούς να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους, μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.
«Διαχειριζόμαστε τη μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα, οπότε οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Ένα λάθος σε αυτό το κλειστό περιβάλλον μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε σοβαρό συμβάν, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς», υπογραμμίζει.
Παράλληλα, εξηγεί ότι, παρόλο που η εταιρεία δεν έχει αρμοδιότητα τροχαίας αστυνόμευσης, επέλεξε να υλοποιήσει το σύστημα υπολογισμού της μέσης ταχύτητας ως το μοναδικό μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
- Αίτημα για κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης του Δήμου Επιδαύρου λόγω Byron
- Συνταγή: Λουκουμάδες
- Θερμό επεισόδιο ανάμεσα σε Κίνα – Ιαπωνία με κινεζικά μαχητικά να «λοκάρουν» παρατεταμένα ιαπωνικά
- Το crypto θαύμα του Έρικ Τραμπ: Πώς πολλαπλασίασε την περιουσία του σε έναν χρόνο
- Wall Street: Μια νέα «αγαπημένη» μετοχή της (ξανά)ανακάλυψαν οι billionaires
- Προεδρικές εκλογές στην Ονδούρα: Ο ΟΑΚ ζητεί «επιτάχυνση» της καταμέτρησης
- Αλγερία: 14 νεκροί, 34 τραυματίες σε τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/milky-way-4006343_1920-1-315x220.jpg)

































![Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jinim-3-315x220.jpg)


![Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/goa-fire-315x220.jpg)

































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442