KIA PV5: Επαγγελματική διέξοδος
Η κορεατική φίρμα επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών με ηλεκτρικό πρόσημο
Εκτός από τα «πολιτικά» EV2 και ΕV4, η ΚΙΑ παρουσίασε στο πλαίσιο της EV Day που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία, το πρώτο της van, εγκαινιάζοντας την είσοδό της στην κατηγορία και μάλιστα με ηλεκτρικό πρόσημο όσο και πληθωρικό τρόπο. Το PV5 όπως ονομάζεται θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις Passenger, Cargo και Chassis Cab με την τελευταία να μπορεί να υποστηρίξει πλήθος διαμορφώσεων και προτιμήσεων εξατομίκευσης από camper van και καντίνα έως όχημα μεταφοράς προσωπικού ή και ειδικά μετασκευασμένο για την μετακίνηση ΑμΕΑ.
Με μήκος 4,659 μ., πλάτος 1,895 μ. και ύψος 1,9 μ. το PV5 είναι κατά τι μικρότερο σε μήκος από τη βασική έκδοση του VW ID.Buzz αλλά διαθέτει ένα ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο διαμορφώνεται σε 2,995 μ. Στην επιβατική έκδοση Passenger, διαθέτει οκταθέσιο εσωτερικό σε διάταξη 2/3/3 και προς τα απάνω ανοιγόμενη θύρα αποσκευών.
Αφετηρία για το μοντέλο αποτελεί η αρχιτεκτονική E-GMP.S η οποία αποτελεί μετεξέλιξη της πλατφόρμας E-GMP την οποία αξιοποιεί το σύνολο των ηλεκτρικών KIA.
Σε αντίθεση ωστόσο με την συνήθη πρακτική των ηλεκτρικών οχημάτων της κατηγορίας και των ηλεκτρικών γενικότερα, το PV5 αξιοποιεί έναν τοποθετημένο μπροστά ηλεκτροκίνητα, κατ΄επέκταση, αρχικά τουλάχιστον, θα είναι αποκλειστικά εμπροσθοκίνητο.
Η ισχύς του κινητήρα διαμορφώνεται σε 122 ίππους και 250 Nm ροπής ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι θα υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές μπαταριών.
Οι δύο πρώτες με χωρητικότητα 51,5 kWh και 71,2 kWh αξιοποιούν νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο (NMC) ενώ θα υπάρχει και μια μπαταρία με λιθίου φωσφορικού σιδήρου με χωρητικότητα 43,3 kWh η οποία θα είναι διαθέσιμη για την κλειστή van έκδοση Cargo. H μέγιστη αυτονομία για την έκδοση Passenger με την μεγαλύτερη μπαταρία προσδιορίζεται σε 400 χλμ. ενώ η διαδικασία επαναφόρτισης σε ταχυφορτιστή απαιτεί μισή ώρα.
Σε ό,τι αφορά τα ενδότερα, σε αντίθεση με την πλειονότητα των ηλεκτρικών KIA όπου ο πίνακας οργάνων και το infotainment «συστεγάζονται» σε ένα ενιαίο σύνολο δύο οθονών, στην συγκεκριμένη υλοποίηση οι δύο οθόνες είναι σαφώς διαχωρισμένες με τον πίνακα οργάνων επτά ιντσών πίσω από το τιμόνι και το infotainment (12,9) να παίρνει θέση στο κέντρο του ταμπλό. Στην διαμόρφωση για ΑμEA ο εξοπλισμός της έκδοσης περιλαμβάνει πτυσσόμενη ράμπα η οποία μπορεί να αντεπεξέλθει σε βάρος έως και 300 κιλών ενώ η έκδοση Cargo έχει ωφέλιμο όγκο φόρτωσης 5,1 κ.μ. και μπορεί να φιλοξενήσει έως και δύο ευρωπαλέτες.
Η διάθεση του PV5 θα ξεκινήσει από την Κορέα το δεύτερο ήμισυ του έτους ενώ ο υπόλοιπος κόσμος θα το «παραλάβει» από το 2026.
- Μυθικός Γιόκιτς ανήμερα των Χριστουγέννων: Έκανε την τρίτη καλύτερη επιθετική επίδοση στην ιστορία του NBA
- Εντείνονται οι βομβαρδισμοί στα σύνορα Ταϊλάνδης-Καμπότζης – Σε εξέλιξη συνομιλίες με τον Ρούμπιο
- The Lowdown – H νέα δραματική σειρά του Ίθαν Χοκ είναι ξεκαρδιστικά συγκινητική
- AI κάτσε λίγο στην άκρη… – Πότε πατάμε pause για να δουλέψει ο εγκέφαλος
- Παναγιώτα Διαμαντή: Ελληνίδα δασκάλα ανάμεσα στους 50 κορυφαίους εκπαιδευτικούς του κόσμου
- Ακραίες καταστάσεις στην Τουρκία: 29 ακόμη συλλήψεις στο πλαίσιο έρευνας για παράνομα στοιχήματα
- Υπερτουρισμός: Νέοι κανόνες στην Ευρώπη – Τι αλλάζει στα ταξίδια το 2026 και τι ισχύει στην Ελλάδα
- Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)





























![Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/ΧΡΗΜΑΤΑ-315x220.jpg)







































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442