
KIA EV4: Δισυπόστατο και πληθωρικό
Πιστό στο ιδιαίτερο πρωτότυπο του προηγήθηκε, το EV4 αποκαλύπτεται ως «διπλή» έκδοση παραγωγής με χαρακτηριστικά μεγάλης κατηγορίας αλλά και με το δέοντα ορθολογισμό
Εκτός από το EV2 που θα προστεθεί στην γκάμα των Κορεατών από το 2026, η KIA έδωσε στη δημοσιότητα (και τα) χαρακτηριστικά του EV4, πλέον ως έκδοσης παραγωγής, και η οποία, όπως είχε υποσχεθεί, θα είναι διαθέσιμη τόσο σε sedan όσο και hatchback έκδοση αμαξώματος, αμφότερες με μια ιδιαίτερη αισθητική γραμμή.

Για την ακρίβεια, η KIA ως προς την εξωτερική εμφάνιση έμεινε πιστή στο πρωτότυπο που είχε παρουσιάσει τον Οκτώβριο του 2024, επιφυλάσσοντας τις εκπλήξεις για τα ενδότερα. Εκεί οι δύο εκδόσεις υιοθετούν μια ψηφιακή διάταξη αποτελούμενη από τρεις οθόνες, δύο με διαγώνιο 12,3 ιντσών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια μικρότερη 5,3 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού. Παρά την υπεροπλία σε οθόνες η KIA εμμένει στους φυσικούς διακόπτες για περισσότερη ευκολία οι οποίο τοποθετούνται στην κεντρική κονσόλα.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στις διαφορές των δύο εκδόσεων αμαξώματος σε ό,τι αφορά την σχεδιαστική προσέγγιση καθώς η hatchback θυμίζει περισσότερο την λογική των crossover με τον τρόπο που έχει σμιλευτεί το τετραγωνισμένο πίσω τμήμα και η θύρα αποσκευών, ενώ η sedan, παρά τον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, δείχνει να ισορροπεί ανάμεσα σε αύρα shooting brake και αυτό που αποκαλούμε fastback με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί το πίσω τμήμα.

Στις διαφορές τους συγκρατήστε και την αυτονόητη διαφορά στις διαστάσεις τους και κυρίως στο μήκος. Για την ακρίβεια το sedan έχει κατά 30,0 εκ. μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με το hatchback με το μήκος του να διαμορφώνεται στο διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των 4,73 μ. Παράλληλα έχει και κατά 0,5 εκ. χαμηλότερο ύψος στα 1,48 μ. Κοινό παρονομαστή των δύο μοντέλων αποτελούν το πλάτος των 1,86 μ. και το γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,82 μ. Αυτό που επίσης αλλάζει είναι ο χώρος αποσκευών με το hatchback να προσφέρει χωρητικότητα από 435 λίτρα ενώ το sedan από 490 λίτρα χάρη στο σαφώς μεγαλύτερο μήκος του.

Αφετηρία αποτελεί η γνώριμη αρχιτεκτονική E-GMP η οποία, αρχικά τουλάχιστον, φιλοξενεί έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων. Η ΚIA ανακοίνωσε επίσης τη διαθεσιμότητα μπαταριών 58,3 kWh αλλά και 81,4 kWh. Με το ένα μοτέρ η πρώτη υπόσχεται αυτονομία 430 χλμ. για το sedan και 410 χλμ. –λόγω προφανώς της πιο τετραγωνισμένης και λιγότερο αεροδυναμικής του σχεδίασης. Η μεγαλύτερη μπαταρία υπόσχεται 630 χλμ. και 590 χλμ. αντιστοίχως.

Η διαδικασία επαναφόρτισης σε ταχυφορτιστή απαιτεί 29 λεπτά στην περίπτωση της μικρής μπαταρίας ή πέντε ώρες και 20 λεπτά σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, οι χρόνοι επιτάχυνσης διαμορφώνονται από 7,4 έως 7,7 δευτερόλεπτα ανάλογα την επιλογή μπαταρίας ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 170 χλμ./ώρα.

Να σημειωθεί ότι η hatchback έκδοση θα διατεθεί κατ΄αποκλειστικότητα στην ευρωπαϊκή αγορά και θα κατασκευάζεται από το β΄εξάμηνο του 2025 στη Σλοβακία ενώ από η παραγωγή της sedan έκδοσης θα ξεκινήσει άμεσα, ωστόσο αρχικά για την κορεατική αγορά.

Αυτό που δεν διευκρινίζει προς το παρόν η KIA είναι κατά πόσο θα υπάρξουν και δικινητήριες, τετρακίνητες εκδόσεις ωστόσο με δεδομένα τα φυσικά μεγέθη του EV4 αυτό μάλλον θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις