Υπό σύσταση Δημόσια Αρχή Λιμένα σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη
Στη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένα στον Πειραιά, για την άσκηση δημόσιας εξουσίας και την παροχή δημόσιας υπηρεσίας στο λιμάνι, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας, που σχεδιάζει αντίστοιχη Αρχή και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει, στην προοπτική της μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ, η μεταβίβαση των δημόσιων εξουσιών που μέχρι σήμερα ασκούσαν οι δύο Οργανισμοί σε αντίστοιχους φορείς δημόσιου χαρακτήρα «είναι θεσμικά επιβεβλημένη και λογικά αυτονόητη».
Στη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένα στον Πειραιά, που θα αναλάβει την άσκηση της δημόσιας εξουσίας και την παροχή δημόσιας υπηρεσίας στο λιμάνι, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που σχεδιάζει αντίστοιχη Αρχή και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Κι αυτό καθώς, όπως αναφέρει, «στην προοπτική της μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Οργανισμών Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι θεσμικά επιβεβλημένη και λογικά αυτονόητη η μεταβίβαση των δημόσιων εξουσιών που μέχρι σήμερα ασκούσαν ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ σε αντίστοιχους φορείς δημόσιου χαρακτήρα».
Σύμφωνα με το υπουργείο, η επιλογή αυτή αφενός προβλέπεται στη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με τους θεσμούς (Ν. 4336/2015), αφετέρου ανάλογου χαρακτήρα Αρχές υπάρχουν σε όλα τα λιμάνια της Ευρώπης και όχι μόνο.
Όπως σημειώνεται, τα ζητήματα που συνδέονται με την οργάνωση και λειτουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένα σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη αποτελούν στην παρούσα φάση αντικείμενο επεξεργασίας και εσωτερικής διαβούλευσης των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και δεν υφίσταται τελικό σχέδιο ή επίσημο προσχέδιο, ενώ για μια σειρά ζητήματα εξετάζονται διάφορες δυνατότητες και εναλλακτικές. «Σε αυτή τη βάση, προκαλούν απορία δημοσιεύματα, αλλά και δηλώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, στις οποίες, γίνεται λόγος για ‘επανακρατικοποίηση’ του ΟΛΠ!» αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Όπως επισημαίνει, αναφορικά με τα διαφορετικά επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης που θα προκύψουν στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη μετά και τη σύσταση των Δημόσιων Αρχών Λιμένα, αυτά «όχι μόνο δεν προσθέτουν γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά ακολουθούν την ευρωπαϊκή και διεθνή πρακτική, η οποία διασφαλίζει τόσο το δημόσιο συμφέρον, όσο και την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων».