Την αλληλογραφία ανάμεσα σε δύο φίλους πραγματεύεται η παράσταση «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου, που παίζεται μέχρι τις 19 Οκτωβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Οι επιστολές «ανταλλάσσονται» επί σκηνής, καθώς οι δύο ήρωες περιγράφουν με τη μορφή μονολόγου και με ένα μικρόφωνο στο χέρι γεγονότα και καταστάσεις της δεκαετίας του ’90 που έχουν χαραχθεί στη […]
Την αλληλογραφία ανάμεσα σε δύο φίλους πραγματεύεται η παράσταση «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου, που παίζεται μέχρι τις 19 Οκτωβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Οι επιστολές «ανταλλάσσονται» επί σκηνής, καθώς οι δύο ήρωες περιγράφουν με τη μορφή μονολόγου και με ένα μικρόφωνο στο χέρι γεγονότα και καταστάσεις της δεκαετίας του ’90 που έχουν χαραχθεί στη μνήμη τους.
Την αλληλογραφία ανάμεσα σε δύο φίλους πραγματεύεται η παράσταση «Αίματα» του Ευθύμη Φιλίππου, που παίζεται μέχρι τις 19 Οκτωβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Οι επιστολές «ανταλλάσσονται» επί σκηνής, καθώς οι δύο ήρωες περιγράφουν με τη μορφή μονολόγου και με ένα μικρόφωνο στο χέρι γεγονότα και καταστάσεις της δεκαετίας του ’90 που έχουν χαραχθεί στη μνήμη τους.Η ύπαρξη, η συνείδηση, η μνήμη, ο δημόσιος και ιδιωτικός χώρος, ο έρωτας, τα λάθη και η βία, είναι στοιχεία που περιλαμβάνονται στα «Αίματα».
Μέσα από την αλληλογραφία των δύο ανδρών, διακρίνεται ο κοινωνικός περίγυρος του καθενός, οι προσωπικές στιγμές και οι πονηρές σκέψεις τους. Οι στιγμές που περιγράφονται γλαφυρά μέσα από τις επιστολές είναι εκείνες που έχουν χαραχθεί στη μνήμη, που συνιστούν την αρχή ή το τέλος μιας κατάστασης.
Έμφαση δίνεται στο αίμα που κυκλοφορεί στο ανθρώπινο σώμα, όπως και στην πήξη του. Οι ανοιχτές πληγές είναι ένα ακόμη στοιχείο που πραγματεύεται το έργο επιδιώκοντας, ίσως, να «παίξει» με την έννοια του λάθους και της αναδιάρθρωσης.
Σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη, η παράσταση κινείται ανάμεσα στο σουρεαλισμό και στο παράλογο. Ενέχει, παράλληλα, στοιχεία υποκειμενικού ρεαλισμού και αφήγησης ρίχνοντας μια ενδοσκοπική ματιά στη δεκαετία του ’90.
Η ροή είναι γρήγορη με περιγραφές, έντονη κίνηση και μουσική, ενώ δίνεται έμφαση σε ορισμένες λέξεις, που επαναλαμβάνονται με διαφορετικό, κάθε φορά, ρυθμό.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα σκηνικά που σε ορισμένες στιγμές μεταφέρουν το κοινό σε κλίμα συναυλίας. Η μουσική, όμως, δεν είναι καθόλη τη διάρκεια της παράστασης επιτυχής. Υπάρχουν στιγμές που οι «νότες» και ο ρυθμός «κρύβονται» πίσω από τη μονοτονία.
Η σκηνοθεσία, από την άλλη, προσπαθεί να συνδυάσει το χιουμοριστικό με το δραματικό, με τη σύγχυση και τα κενά κατανόησης να δίνουν κάποιες φορές το «παρών».
Οι ερμηνείες της ομάδας VASISTAS είναι άλλοτε αξιοσημείωτες και με σωστή δόση δράματος και χιούμορ, και άλλες φορές χάνεται το ενδιαφέρον. Δίνουν, σε ορισμένα, σημεία την εντύπωση της στείρας αποστήθισης ενός κειμένου.
Σε γενικές γραμμές, η υπόθεση της παράστασης παρουσιάζει ενδιαφέρον , οι διάλογοι έχουν κάποια ένταση, αλλά ο σουρεαλισμός δημιουργεί συχνά ασάφειες. Όλα τελειώνουν με το θάνατο και το αίμα σταματά να κυλά.
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Έως τις 19 Οκτωβρίου, στις 21:00, στη Μικρή Σκηνή
Παραστάσεις καθημερινά εκτός Δευτέρας & Τρίτης
Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή 10, 11, 12 και 17, 18 και 19 Οκτωβρίου με αγγλικούς υπερτίτλους (μετάφραση στα αγγλικά Μέμη Κατσώνη).
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας