Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Μοντέλο τμηματικής παραχώρησης προκρίνει ο επικεφαλής του ΟΛΘ

Μοντέλο τμηματικής παραχώρησης προκρίνει ο επικεφαλής του ΟΛΘ

Υπέρ της τμηματικής και σταδιακής παραχώρησης των λιμενικών δραστηριοτήτων της Θεσσαλονίκης, τάχθηκε την Παρασκευή, εμμέσως πλην σαφώς, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, επισημαίνοντας ότι η έλευση των ιδιωτών έχει καθυστερήσει, ιδίως όταν η Cosco έχει «μπει» στον Πειραιά εδώ και χρόνια.

Υπέρ της τμηματικής και σταδιακής παραχώρησης των λιμενικών δραστηριοτήτων της Θεσσαλονίκης, τάχθηκε την Παρασκευή, εμμέσως πλην σαφώς, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, επισημαίνοντας ότι η έλευση των ιδιωτών έχει καθυστερήσει, ιδίως όταν η Cosco έχει «μπει» στον Πειραιά εδώ και χρόνια.

Eρωτηθείς -σε συνέντευξη Τύπου- ποια είναι η άποψή του για την εμπλοκή ιδιωτών στον ΟΛΘ, ο κ. Αγγελούδης απάντησε:

«Η εμπλοκή ιδιωτών είναι σημαντική και χρήσιμη […] ‘Ομως, εκτός από την επίλυση ταμειακών θεμάτων τη χώρας, η διαδικασία πρέπει να συνδέεται με την αναπτυξιακή κατεύθυνση του λιμανιού, με την προσέλκυση φορτίων και τη συμμετοχή του ιδιώτη στη χρηματοδότηση έργων υποδομών […] Περιμένουμε από τον μέτοχο να προσδιορίσει ποια ακριβώς θα είναι η διαδικασία. Τεχνοκρατικά, η άποψη που έχουν εκφράσει παραγωγικοί φορείς (σ.σ. τμηματική παραχώρηση, αντί της πλήρους, τύπου master concession), είναι στη σωστή κατεύθυνση».

«Δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε λόγοι για αντιπαραθετική λειτουργία ΟΛΠ-ΟΛΘ», σημείωσε.

Ερωτηθείς αν η συνεχής μεγέθυνση του ΟΛΠ ενδέχεται να λειτουργήσει αρνητικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για παράδειγμα σε όρους επενδυτικού ενδιαφέροντος, ο κ. Αγγελούδης ξεκαθάρισε:

«Κάθε λιμάνι έχει ιδιαίτερες εξειδικεύσεις. Η Θεσσαλονίκη είναι το μεγαλύτερο λιμάνι σε διακίνηση χύδην και συμβατικού φορτίου. Δεν υπάρχουν περιθώρια, ούτε λόγοι για αντιπαραθετικές λειτουργίες. Ξέρουμε το στρατηγικό μας πλεονέκτημα, που έχει να κάνει με τη θέση μας, αλλά και το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος φτάνει μέχρι το τελευταίο μας κρηπίδωμα, και αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί», είπε.

Επαναπροκήρυξη διαγωνισμού για τη μαρίνα

Γνωστοποίησε ακόμη ότι εντός των επόμενων 20 ημερών θα επαναπροκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για τη μαρίνα σκαφών αναψυχής στην πρώτη προβλήτα. Επισήμανε ότι αντιλαμβάνεται πως η οικονομική συγκυρία είναι δύσκολη, με αποτέλεσμα να αποτρέπεται το επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά πρόσθεσε ότι, επειδή υπάρχει συνολικότερη κινητικότητα από το ΤΑΙΠΕΔ για τις ελληνικές μαρίνες, αυτό ενδέχεται να ωφελήσει και τη Θεσσαλονίκη.

Ερωτηθείς σχετικά με το αίτημα του δήμου Θεσσαλονίκης να «περάσει» στα χέρια του η πρώτη προβλήτα, ο κ.Αγγελούδης απάντησε ότι αυτή είναι ούτως ή άλλως ανοιχτός δημόσιος χώρος, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση χώρων της ως κινηματογραφικών αιθουσών.

Μέρισμα 0,60 ευρώ

Με κέρδη έκλεισε το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου η ΟΛΘ ΑΕ, που θα διανείμει μέρισμα ύψους 0,60 ευρώ/μετοχή, τριπλάσιο σχεδόν, σε σχέση με πρόπερσι (0,21 ευρώ). Τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη ανήλθαν σε 4,871 εκατ. (+0,08), ενώ τα προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 6,022 εκατ. ευρώ (-1,38%). Ο τζίρος “έκλεισε” στα 12,306 εκατ. ευρώ (-6,27%).

Οι πωλήσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, που θεωρείται «βαρόμετρο» λειτουργίας του εμπορικού λιμένος, μειώθηκαν στο τρίμηνο μόλις κατά 0,80%, γεγονός που -σύμφωνα μετη διοίκηση- επιτρέπει την εκτίμηση ότι οι απώλειες θα ανακτηθούν στους επόμενους μήνες.

Έσπασε το «φράγμα» των 100 εκατ. στα διαθέσιμα

Παράλληλα, έσπασε το φράγμα των 100 εκατ. σε διαθέσιμα κεφάλαια (έφτασαν στα 102 εκατ. ευρώ με μηδενικό δανεισμό), ενώ ολοκληρώνεται το τριετές πρόγραμμα της εταιρείας σε επίπεδο έργων/προμήθειας εξοπλισμού, προϋπολογισμού 4,1 εκατ. ευρώ για το 2012 και 1,819 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του 2013.

Μεταξύ άλλων, ολοκληρώθηκαν η προμήθεια διασκελετικών μεταφορέων για την καλύτερη εξυπηρέτηση πλοίων και φορτηγών και τριών νέων πετρελαιοκίνητων φορτωτών, η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου λιμένα και η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας, SAP/ERP (πρόκειται για το πρώτο ελληνικό λιμάνι που το υιοθέτησε).

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο