Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
BMW 316i 2013: Νέα μέτρα, νέα σταθμά

BMW 316i 2013: Νέα μέτρα, νέα σταθμά

H μικρότερη, σε ισχύ, πρόταση στη σημερινή γκάμα της BMW Σειράς 3 αναδεικνύει τη... μεγαλοσύνη της, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων.

Γιάννης Αδάναλης

Σε μία χώρα όπου ο κυβισμός ενός δίλιτρου κινητήρα αποτελεί, διαχρονικά, αυταπόδεικτο πολυτελούς διαβίωσης, προτάσεις όπως η BMW 328i των 245 ίππων τις περισσότερες φορές συναντώνται -σε μορφή αφίσας- στους τοίχους κάποιου εφηβικού δωματίου.

Και επειδή το χρήμα πολλοί εμίσησαν, αλλά τα premium χαρακτηριστικά και την οδική συμπεριφορά ενός πισωκίνητου sport sedan ουδείς, λύση για τους αθεράπευτα «ρομαντικούς» των ελληνικών δρόμων αποτέλεσε και θα συνεχίσει, όπως όλα δείχνουν, να αποτελεί η ταπεινότερη της σειράς, «316i».

Σωστά μαντέψατε. Για πολλοστή φορά, η Σειρά 3 της BMW προσαρμόζει τις προδιαγραφές της στα δεδομένα ενός 1.600άρη κινητήρα βενζίνης μετατρέποντας το όνειρο πολλών σε πραγματικότητα.

Μία πραγματικότητα που δεν κρύβει οδυνηρούς συμβιβασμούς αλλά μονάχα ευχάριστες εκπλήξεις, φροντίζοντας να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αναγνωρισμένες δυνατότητες ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού.

Η συνταγή γνωστή. Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει βρεθεί ήδη στα «σπλάχνα» της Σειράς 1 και αν μη τι άλλο έχει αποδείξει τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει.

Αυτή τη φορά, βέβαια, η αποστολή του είναι διαφορετική. Το επιπλέον βάρος της μεγαλύτερης αλλά ελαφρύτερης -σε σχέση με στο παρελθόν- «τριάρας» είναι ένα ζήτημα, οι αυξημένες απαιτήσεις ενός κοινού που έχει «ξεχάσει» πώς είναι να «ζεις» χωρίς το πλεόνασμα ροπής που εξασφαλίζει η παρουσία ενός υπερσυμπιεστή, είναι ένα άλλο.

Το μόνο σίγουρο, πάντως, είναι ότι η μικρότερη, σε ισχύ και κυβισμό, Σειρά 3 δεν δυσκολεύτηκε να διατηρήσει τα εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών της.

Στην πραγματικότητα, αν δεν εντοπίσεις τα διακριτικά της έκδοσης στο δεξί τμήμα του πίσω καπό θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις την ταυτότητα της έκδοσης.

Αντιστοίχως, το εσωτερικό ακολουθεί τις προδιαγραφές της εκάστοτε έκδοσης, χωρίς να παρουσιάζει ελλείψεις -οι έξι αερόσακοι, το Dynamic Stability Control, ο ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών και το πολυχειριστήριο iDrive αποτελούν τη βάση- και χωρίς να επιβάλλει περιορισμούς ως προς τα εξοπλιστικά στοιχεία που προσφέρονται προαιρετικά.

Με τη σειρά τους, η σταθερά υψηλή ποιότητα κατασκευής υποστηρίζει το premium προφίλ του αυτοκινήτου και η αύξηση των διαθέσιμων χώρων τον οικογενειακό του προσανατολισμό.

Δεν αποτελεί υπερβολή, λοιπόν, αν ισχυριστεί κανείς ότι από την 316i των 136 ίππων και των 27.684 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) δεν λείπει απολύτως τίποτα.

Επιστρέφοντας στις προδιαγραφές του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης, πέρα από την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου και τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας, το τετρακύλινδρο σύνολο της βαυαρικής φίρμας έχει να παρουσιάσει τον πλήρως μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων και των εκκεντροφόρων.

Στην πράξη, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω εφαρμογών διαμορφώνει έναν από τους αποδοτικότερους κινητήρες αυτής της κλάσης. Μπορεί οι 136 ίπποι και τα 220 Nm ροπής να μην εντυπωσιάζουν, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο περνούν στην άσφαλτο φαντάζει ικανός να κάμψει τις όποιες αμφιβολίες.

Οι τιμές των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα) αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας μπορεί να «σηκώσει» και μάλιστα με ευκολία το βάρος των 1.485 κιλών της «τριάρας».

Αξιοποιώντας, πρωτίστως, την ισορροπημένη κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και δευτερευόντως τη δυνατότητα να επιλέξεις ένα από τα προγράμματα οδήγησης μέσω του Driving Experience Control (βασικός εξοπλισμός) είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πετύχεις τον σκοπό σου.

Αν το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά κίνησης, η ρύθμιση Sport βελτιώνει -μεταξύ άλλων- την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα ισχυρότερο σύνολο.

Αντιθέτως, κινούμενος σε χαλαρούς ρυθμούς, εντός ή ακόμη και εκτός πόλης, η λειτουργία ECO PRO του Driving Experience Control αποτελεί την καλύτερη δυνατή επιλογή, καθώς προσαρμόζει βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Στη διακριτική ευχέρεια του οδηγού παραμένει και η πλήρης απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ναι μεν η 316i αποτελεί τη βάση στην γκάμα της νέας Σειράς 3 αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι δεν θα εκμεταλλευτεί την ισόποση κατανομή του βάρους της ή τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ώστε να προσφέρει μία ξεχωριστή οδηγική εμπειρία.

Αφαιρώντας το δικαίωμα παρέμβασης από το Dynamic Stability Control, το Driving Experience Control επιστρέφει στη θέση Normal, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την απόκριση του γκαζιού και όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες που επηρεάζει.

Η πρώτη αίσθηση είναι ότι ο 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 136 ίππων δεν φαντάζει ικανός να εξαντλήσει τα όρια πρόσφυσης της «τριάρας». Το πλαίσιο ανταποκρίνεται στην πίεση και μόνο σε ακραίες συνθήκες μετατοπίζει το βάρος του.

Αν χρειαστεί να παρέμβεις, «διορθώνοντας» μέσω του συστήματος διεύθυνσης, τότε αυτό θα γίνει με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια και με εντυπωσιακή αμεσότητα, προικίζοντας με ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά τις κινήσεις σου.

Στην άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, η ρύθμιση των αναρτήσεων δείχνει να έχει κατακτήσει με σχετική ευκολία την υψηλή ποιότητα κύλισης και την άνεση που αυτή συνεπάγεται, φροντίζοντας με την πρώτη ευκαιρία να αναδείξει τον πιο… κυριλέ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Τηρώντας τους κανόνες… ευγενείας και υιοθετώντας, ταυτόχρονα, ένα πιο ορθολογικό-αποδοτικό στιλ οδήγησης, η έκπληξη αυτή τη φορά έρχεται από το ρυθμό με τον οποίο ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1.598 κ.εκ. εξαντλεί τα αποθέματα καυσίμου.

Η μέση τιμή των 5,8 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει ο Βαυαρός κατασκευαστής ίσως να μην επαληθευθεί, ωστόσο, αξιοποιώντας το καλορυθμισμένο start&stop, την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή ακόμα και τις ενδείξεις αλλαγής ταχύτητας, μετά βίας η κατανάλωση καυσίμου θα ξεπεράσει τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που καταφέρεις να την αποκτήσεις -στην Ελλάδα της κρίσης τα 27.684 ευρώ παραμένουν… πολλά- είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα δυσκολευτείς να τη συντηρήσεις.

auto.in.gr

Sports in

Έφερε τη σειρά στα ίσια με μπρέικ το Μαϊάμι (vid)

Οι Χιτ σόκαραν τους Σέλτικς, καθώς επικράτησαν με 111-101 στη Βοστώνη και έφεραν στα ίσια (1-1) τη σειρά του πρώτου γύρου των playoffs.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024