Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Janus Halkyon 50: Η τέχνη του κλασικού

Janus Halkyon 50: Η τέχνη του κλασικού

Μία χειροποίητη κατασκευή που φέρει την υπογραφή ενός άσημου κατασκευαστή αλλάζει μια για πάντα τον ορισμό του "αμερικανικού ονείρου".

Γιάννης Αδάναλης

Οι προδιαγραφές του ταπεινές, το ίδιο και η καταγωγή του. Ένα δίκυκλο μόλις 50 κ.εκ. το οποίο δεν απευθύνεται στους λάτρεις της ταχύτητας αλλά σε εκείνους που θα εκτιμήσουν την απλότητα της χειροποίητης κατασκευής του, αλλάζει μια για πάντα τον ορισμό του «αμερικανικού ονείρου».

Όλα ξεκίνησαν από ένα εργαστήριο συντήρησης και επισκευής δικύκλων και την αγάπη των David Biek και Richard Worsham για τις κλασσικές μοτοσικλέτες.

Φθηνά scooters και ακόμη παλαιότερα μοτοποδήλατα αποτέλεσαν τους πρώτους «πελάτες» της «Motion Left», η οποία δεν άργησε να δημιουργήσει τη δική της σειρά χειροποίητων προϊόντων-ανταλλακτικών βελτίωσης.

Οι δύο Αμερικανοί, ωστόσο, δεν σταμάτησαν εκεί. Αναζητώντας αδίκως το ιδανικό δίκυκλο ανάμεσα στις προτάσεις που έφταναν στα χέρια τους από την ευρωπαϊκή ήπειρο και την Ιαπωνία, αποφάσισαν να το κατασκευάσουν.

Το επιχειρηματικό τους πλάνο προέβλεπε την αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος δικτύου προμηθευτών και ταυτόχρονα την εξάντληση των περιθωρίων αναβάθμισης ενός δίχρονου κινητήρα χωρητικότητας 49,9 κ.εκ.

Τα γνώριμα, στους περισσότερους, πετάλια ενός τυπικού μοτοποδηλάτου έδωσαν τη θέση τους σε ένα σύστημα ηλεκτρονικής ανάφλεξης, για την ψύξη του κινητήρα επιλέχτηκε η ροή του νερού και όχι του αέρα και για την μπροστινή ανάρτηση προτιμήθηκαν τα υδραυλικά πιρούνια.

Εξίσου πρωτότυπος αποδείχθηκε και ο σχεδιασμός του. Αν και παραπέμπει ευθέως σε δίκυκλο του 1920 δεν έχουμε να κάνουμε με μία -ακόμη- ρέπλικα. Στην προκειμένη περίπτωση ο λιτός σχεδιασμός συμβαδίζει με τη διαχρονικότητα και η απλότητα της κατασκευής με το χαμηλό βάρος, την ευκολία συντήρησης και την ευελιξία.

Το 85% των τμημάτων του -έτσι ονομάζεται το πρώτο δίκυκλο της Janus Motorcycles- προέρχεται από αμερικανούς προμηθευτές, οι οποίο μάλιστα δεν απέχουν και πολύ από την έδρα της πολλά υποσχόμενης φίρμας στο Goshen της Indiana.

Ίσως αυτό να δικαιολογεί και το γεγονός ότι ανάμεσα στις προδιαγραφές του Halkyon 50 δεν πρόκειται να συναντήσεις κάτι το… εξωτικό.

Για τη τροφοδοσία του κινητήρα έχει χρησιμοποιηθεί ένα καρμπυρατέρ της Delorto, το κιβώτιο αποτελείται από έξι σχέσεις, η μετάδοση της ισχύος πραγματοποιείται με τη βοήθεια αλυσίδας, ενώ και στους δύο τροχούς των 18 ιντσών συναντάς ταμπούρα.

Το σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα, το αναλογικό ταχύμετρο, το δοχείο καυσίμου χωρητικότητας 11,3 λίτρων και οι 9,8 ίπποι του δίχρονου κινητήρα συμπληρώνουν τις προδιαγραφές του.

Στη γραμμή παραγωγής τουHalkyon 50 αυτή τη στιγμή απασχολούνται τρεις υπάλληλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Η παραγωγική δυναμικότητα των 500 μονάδων ετησίως αναμένεται σύντομα να αυξηθεί, άγνωστο παραμένει ωστόσο αν η Janus Motorcycles θελήσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της εκτός αμερικανικών συνόρων.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν ταξιδέψετε στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα έως το Goshen της Indiana, μπορείτε να αποκτήσετε το δικό σας Halkyon 50, καταβάλλοντας το ποσό των 3.900 δολαρίων (περίπου 3.000 ευρώ).

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο