Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Grand Prix Κορέας 2012: «Gangnam Style» με ταχύτητες Formula 1

Grand Prix Κορέας 2012: «Gangnam Style» με ταχύτητες Formula 1

H 16η διοργάνωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1 μέσα από τα δεδομένα των μηχανικών της Pirelli.

Το circuit της πόλης Yeongam περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων και στροφών. Η Pirelli διαθέτει για τις ομάδες τις γόμες P Zero Yellow soft (Κίτρινα διακριτικά, μαλακό πέλμα) και P Zero Red supersoft (Κόκκινα διακριτικά, πολύ μαλακό πέλμα) προσπαθώντας έτσι να δώσει την κορυφαία πρόσφυση στα μονοθέσια των ομάδων.

Η πίστα έχει ποικιλία στροφών με κάποιες να είναι τόσο γρήγορες όσο αυτές του προηγούμενου αγώνα στη Suzuka και άλλες τόσο αργές που θυμίζουν αυτές του… Μονακό. Έτσι δοκιμάζεται κάθε πτυχή της απόδοσης και της αντοχής ενός ελαστικού.

Η διαδρομή στην Yeongam χρησιμοποιείται πολύ σπάνια, κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρχουν πολλές αλλαγές στην υφή του ασφαλτοτάπητα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Σε κάποια σημεία η αγωνιστική γραμμή θα έχει στρωμμένο ελαστικό (από το πέρασμα των αυτοινήτων) και σε άλλα θα είναι καθαρή. Προσθέστε στην πρόκληση του αγώνα πως η Yeongam είναι στην πραγματικότητα μια ημι-μόνιμη εγκατάσταση, με το τμήμα της διαδρομής κατά μήκος του λιμανιού να αποτελείται από δημόσιους δρόμους. Αυτό σημαίνει διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης.

Όσο ευμετάβλητη είναι η πρόσφυση άλλο τόσο είναι και οι καιρικές συνθήκες το Σαββατοκύριακο, τα Cinturato πράσινο και μπλε (ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά) θα μπορούσαν επίσης να κάνουν την εμφάνισή τους στα αυτοκίνητα.

Η δυνατή επιβραδυνση είναι ένα από τα καθοριστικά χαρακτηριστικά του κορεάτικου Grand Prix, με τα αυτοκίνητα να υπόκεινται σε δυνάμεις επιβράδυνσης των 5,2 g κατά το φρενάρισμα στη στροφή «3». Συνυπολογίστε και την αλλαγή κατανομής του βάρους κατά το φρενάρισμα και θα δείτε πως τα εμπρός ελαστικά υποβάλλονται σε φορτίο ισοδύναμο με 900 κιλά ή και περισσότερο.

Το πιο απαιτητικό τμήμα του circuit για τα ελαστικά είναι το τμήμα από τις στροφές 10 έως 17. Πρόκειται για μία συνεχή αλληλουχία στροφών με γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Όντας μια από τις λίγες αριστερόστροφες διαδρομές της χρονιάς, καταπονεί περισσότερο το εμπρός δεξί ελαστικό γιατί αυτό πρέπει να προσφέρει όλη την απαραίτητη μηχανική πρόσφυση στις στροφές, με την πολύ μαλακή γόμα να συμβάλλει αποτελεσματικά στο «κράτημα».

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Για την Κορέα έχουμε επιλέξει τους ίδιους τύπους ελαστικών με πέρσι, τότε ήταν αρκετά τολμηρό επειδή η Κορέα έχει τα υψηλότερα πλευρικά φορτία από όλες τις πίστες όπου χρησιμοποιούμε supersoft».

«Στο τέλος, είδαμε την πολύ μαλακή γόμα να αντέχει 10+ γύρους και τη μαλακή 20+ γύρους με αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική δύο pit stop. Φέτος όμως όλα τα F1 ελαστικά μας είναι πιο μαλακά εκτός του supersoft, που παρέμεινε ίδιο».

«Για τον αγώνα του 2012, αναμένουμε τακτική δύο pit stop, από τις ομάδες και καλύτερες επιδόσεις. Ωστόσο, έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, που γενικά έχουν κάνει τους χρόνους πιο αργούς κατά τη διάρκεια της σεζόν».

«Η στρατηγική έπαιξε σημαντικό ρόλο στον περσινό αγώνα, ενώ προστέθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και η βροχή στο ξεκίνημα του το Σαββατοκύριακου. Γι αυτό, στην Κορέα τα πάντα μπορούν να συμβούν και πιο επιτυχημένες θα είναι οι ομάδες με τις περισσότερες πληροφορίες και την ικανότητα προσαρμογής τους στις ραγδαία μεταβαλλόμενες συνθήκες».

Η γνώμη των οδηγών:

Lewis Hamilton (McLaren – Mercedes ):

«Το πρώτο κομμάτι της πίστας είναι τύπου «σταμάτα-ξεκίνα». Για να μπούμε στις στροφές Ένα, Τρία και Τέσσερα τα μονοθέσια πρέπει να φρενάρουν δυνατά καθώς ακολουθούν φουρκέτες μετά από μεγάλες ευθείες και απαιτείται καλή πρόσφυση στην έξοδο».

«Στη συνέχεια, το δεύτερο και το τρίτο τμήμα είναι τελείως διαφορετικά: πολύ πιο τεχνικά και ομαλά, που σημαίνει ότι ελαστικά και φρένα λειτουργούν σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, και απαιτείται προσοχή στη διαχείριση των αλλαγών της θερμοκρασίας».

«Όπως πέρσι, η Pirelli φέρνει γόμες μαλακές και πολύ μαλακές στον αγώνα. Η λεία επιφάνεια της πίστας μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια για τα ελαστικά, ωστόσο η πρόκληση παραμένει για τους οδηγούς».

«Από την άλλη πιστεύω ότι μία στρατηγική δύο pit-stop είναι εφικτή, όπως την προηγούμενη σεζόν. Το κορεατικό circuit είναι μία θαυμάσια πίστα. Δεν έχω κερδίσει ακόμα εκεί, γι αυτό και ανυπομονώ να μετρήσω τις δυνάμεις μου φέτος».

Τεχνικές πληροφορίες:

Το αεροδυναμικό set up, που υιοθετούν οι ομάδες στην Κορέα μοιάζει με της Ιαπωνίας, με μεσαία – υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής πίεσης.

Οι απαιτήσεις πρόσφυσης είναι πολύ υψηλότερες σε σχέση με την Ιαπωνία, γι’ αυτό οι ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικές χαρτογραφήσεις κινητήρα ώστε να μεγιστοποιούν την ελκτική πρόσφυση στις αργές στροφές.

Η υπερβολική φθορά του πέλματος των ελαστικών στην Κορέα, κυρίως σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης είναι χαρακτηριστική στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου. Η τοπική αποκόλληση του πέλματος (graining), όταν τα μονοθέσια πλαγιολισθαίνουν αφήνει μία ανομοιόμορφη, ανάγλυφη επιφάνεια στον ασφαλτοτάπητα που επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών.

Υπάρχει μία μεγάλη ευθεία στην αρχή του γύρου, που σημαίνει ότι αρχικά μπορεί να είναι δύσκολη η προθέρμανση των ελαστικών. Το γεγονός ότι τα ελαστικά καταπονούνται πολύ στις χαμηλές θερμοκρασίες είναι ένας ακόμα λόγος για υπερβολικές φθορές και αποκολλήσεις (graining και cold tearing) του πέλματος.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο