Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Grand Prix Ουγγαρίας 2012: Η στρατηγική των ομάδων

Grand Prix Ουγγαρίας 2012: Η στρατηγική των ομάδων

Ποια τακτική ακολούθησαν οι ομάδες; Που και ποιες έκαναν λάθη; Με τη βοήθεια των τεχνικών της Pirelli αναλύουμε το Grand Prix ο Ουγγαρίας.

Ο Lewis Hamilton με McLaren – Mercedes ήταν ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στο Ουγγρικό Grand Prix.

Διεκδίκησε τη νίκη έχοντας προηγηθεί τόσο στις ελεύθερες όσο και στις κατατακτήριες δοκιμές.

Πόσο εύκολο ήταν για τον L. Hamilton να κρατήσει πίσω του τον συναγωνισμό;

«Ήμουν σε μεγάλη πίεση και στους 69 γύρους. Πρώτα ο Romain και μετά ο Kimi ήταν ακριβώς πίσω μου και έπρεπε να προσέχω τα ελαστικά μου χωρίς να ρίχνω το ρυθμό, κάτι που ήταν πολύ δύσκολο κάποιες στιγμές».

«Αυτές οι καταστάσεις δεν είναι σταθερές. Ένιωθα το μονοθέσιο να αλλάζει όλη την ώρα. Σε κάθε γύρο τα ελαστικά σου δίνουν διαφορετικά μηνύματα. Αλλά τελικά κατάφερα να τα κάνω να κρατήσουν». Αυτά δήλωσε ο Βρετανός τον οποίο βοήθησε πολύ η στρατηγική.

Εφαρμόζοντας τακτική δύο pit stop, ο Άγγλος κέρδισε με διαφορά ενός δευτερολέπτου τον αγώνα που σηματοδότησε τη μέση της σεζόν, ενώ απομένουν εννέα γύροι στο ημερολόγιο της F1.

Οι 10 πρώτοι οδηγοί ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά P Zero Yellow που είχε επιλέξει η Pirelli σε συνδυασμό με τα μεσαία P Zero – White για την Ουγγαρία.

Διαφορετική ήταν η επιλογή του Mark Webber (Red Bull – Renault). Ο Αυστραλός ξεκίνησε με μεσαίο ελαστικό από την 11η θέση των κατατακτήριων δοκιμών. Τα μοναδικά μονοθέσια που ξεκίνησαν με μεσαίο White (Λευκά διακριτικά) ήταν τα δύο της Marussia και αυτό της HRT με τον Pedro de la Rosa.

Ο L. Hamilton προηγήθηκε από την αρχή κι έκανε pit stop στον 18ο γύρο παραχωρώντας το πλεονέκτημα της πρώτης θέσης στον οδηγό της Lotus, Romain Grosjean (2ος στις κατατακτήριες δοκιμές) αλλά σύντομα το ανέκτησε λόγω καθυστέρησης του Γάλλου στα pits.

Η τελευταία στάση του L. Hamilton για αλλαγή στο δεύτερο σετ μεσαίας γόμας ελαστικών έγινε στον 40ό γύρο, κάτι που έφερε τον Kimi Raikkonen (Lotus) για λίγο στην κορυφή.

Μετά από ένα πολύ ισχυρό δεύτερο stint 25 γύρων με μαλακό ελαστικό όπου προσπέρασε τρία μονοθέσια, η στρατηγική την οποία ακολούθησε ο K. Raikkonen του χάρισε τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης μπροστά από τον R Grosjean.

Με 20 γύρους να απομένουν και τα πιο καινούργια μεσαία ελαστικά P Zero – White, ο K. Raikkonen ξεκίνησε να πιέζει τον L. Hamilton μέχρι τον τερματισμό. Ο R. Grosjean τερμάτισε τρίτος, με αποτέλεσμα να έχουμε δύο οδηγούς της Lotus στο βάθρο.

Οι τρεις πρώτοι οδηγοί επέλεξαν στρατηγική δύο pit stop, με τον Hamilton να κάνει ένα stint με μαλακά και δύο με μεσαία ελαστικά, ενώ οι δύο οδηγοί της Lotus έκαναν δύο stint με μαλακές και ένα με μεσαίες γόμες.

Ο Sebastian Vettel (Red Bull – Renault ) ήταν ο οδηγός με την υψηλότερη κατάταξη από όσους ακολούθησαν στρατηγική τριών pit stop, τερματίζοντας τέταρτος και σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με P Zero Yellow.

Δύο ακόμα οδηγοί που υιοθέτησαν στρατηγική τριών pit stop ήταν ο Jenson Button της McLaren και ο Mark Webber της Red Bull, τερματίζοντας την έκτη και όγδοη θέση αντίστοιχα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Λόγω των μικτών συνθηκών μέχρι σήμερα, οι ομάδες δεν είχαν αγωνιστεί επαρκώς με μαλακά ελαστικά, γι αυτό και όλοι ξεκίνησαν με αρκετές απορίες».

«Η σταδιακή φθορά και στις δύο γόμες, αποδείχτηκε καλή με τη διαφορά μεταξύ μαλακών και μεσαίων ελαστικών να περιορίζεται σε μερικά δέκατα του δευτερολέπτου, κάτι που έδωσε στις ομάδες αρκετές ευκαιρίες στρατηγικής σε συνδυασμό με αξιοσημείωτη ευελιξία».

«Ο ρυθμός του Lewis Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές του επέτρεψε να εξοικονομήσει ένα σετ μαλακών ελαστικών για τον αγώνα στον οποίο επέδειξε εντυπωσιακή υπεροχή δίνοντας σκληρή μάχη για να τη διατηρήσει μέχρι τέλους».

«Όπως πάντα, οι προσπεράσεις ήταν πολύ δύσκολες στο αργό Hungaroring, που σημαίνει ότι οι ομάδες επεχείρησαν να προσπεράσουν τους αντιπάλους τους με κατάλληλες στρατηγικές pit stop».

«Λόγω ποικιλίας στρατηγικών, οι χρονικές διαφορές ήταν ελάχιστες, παρά το ότι με τα μονοθέσια να τρέχουν σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, η φθορά των ελαστικών αυξάνεται, καθώς ολισθαίνουν περισσότερο εξ αιτίας αεροδυναμικών στροβιλισμών».

«Το πρώτο μέρος της σεζόν του 2012 ήταν αξέχαστο, με πολύ σκληρό ανταγωνισμό όπου τα ελαστικά σίγουρα έκαναν τη διαφορά, γι αυτό και ήδη ανυπομονούμε για το υπόλοιπο της χρονιάς».

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο