Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Seat Leon 2013: Ισπανικό ταμπεραμέντο

Seat Leon 2013: Ισπανικό ταμπεραμέντο

Ισορροπώντας μεταξύ δυναμισμού και πλήρους επίγνωσης των χαρακτηριστικών που υπαγορεύονται από την κατηγορία σε όλα τα επίπεδα, το νέο Seat Leon, στην τρίτη γενιά του, υπόσχεται να αποτελέσει συνολικά μια ελκυστική πρόταση.


Μετά από τις πρόσφατες διαρροές που έδωσαν μια ιδέα για την εμφάνιση της τρίτης γενιάς του Leon, το ισπανικό μικρομεσαίο hatchback αποκαλύπτεται πλήρως, υποσχόμενο να αποτελέσει την «επιτομή της ελκυστικότητας».

Στο «λεξιλόγιο» της Seat αυτό ισοδυναμεί με την χρυσή τομή, μεταξύ του sport δυναμισμού στην εμφάνιση και στην συμπεριφορά και το χαρακτήρα ενός πρακτικού αυτοκινήτου που μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη μετακίνησης, εντός και εκτός πόλης χωρίς να προβληματίζει σε επίπεδο κατανάλωσης αλλά και άνεσης.

Έτσι, με αφετηρία τη νέα MQB πλατφόρμα του ομίλου VW, η οποία έχει φιλοξενήσει το Audi A3 και θα φιλοξενήσει την έβδομη γενιά του VW Golf, το Leon εφοδιάζεται με μια σειρά από κινητήρες -μεταξύ των οποίων ο TDI 1,6 λίτρων της έκδοσης Ecomotive με εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ.- που υπόσχονται τα χαμηλότερα μεγέθη της κατηγορίας του σε επίπεδο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς όμως να απεμπολούν το sport χαρακτήρα πο υπόσχεται η εμφάνισή του.

Ο τελευταίος υποστηρίζεται επιπλέον, από το νέο του πλαίσιο που σε συνδυασμό με την μείωση του συνολικού βάρους κατά 90 κιλά εγγυάται περισσότερο δυναμισμό στην οδική του συμπεριφορά.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά την ανάρτηση, αξίζει να σημειωθεί ότι το Seat Leon επωφελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στοιχείο που διατηρείται στις εκδόσεις με κινητήρα έως και 150 ίππους για να δώσει τη θέση του σε πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση, στις ισχυρότερες.

Σε μια πιο δυναμική συμπεριφορά συμβάλλει και η μετακίνηση του μπροστινού άξονα κατά τέσσερα εκατοστά πιο μπροστά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του μήκους του μεταξονίου προς όφελος της ευρυχωρίας στο εσωτερικό, αλλά και την αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 40 λίτρα -στα 380 λίτρα- τη στιγμή που το συνολικό μήκος του νέου Leon περιορίζεται στα 4,26 μέτρα, δηλαδή πέντε εκατοστά μικρότερο, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, υποσχόμενο περισσότερη ευελιξία.

Παράλληλα, διαθέτοντας στοιχεία όπως τα προαιρετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω –μια πρωτιά της Seat για την κατηγορία- αλλά και στο εσωτερικό και συστήματα επικουρικά στον οδηγό, όπως το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης αλλά και ενεργό σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, το Leon υπόσχεται να ξεπερνά και ως προς αυτό, το μέσο όρο της κατηγορίας.

Το τεχνολογικό του προφίλ συμπληρώνει μια σειρά από high-tech gadgets όπου κυριαρχούν στοιχεία όπως οθόνη αφής 5,0 ιντσών στην βασική έκδοση και 5,8 ιντσών με τρισδιάστατη απεικόνιση -προαιρετικά- μέσω της οποίας είναι διαχειρίσιμα τα περιφερειακά συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου αλλά και στην -δεύτερη περίπτωση- όσων συσκευών συνδεθούν.

Όσον αφορά την γκάμα κινητήρων, πέρα από την απαλλαγμένη, από τέλη, έκδοση Ecomotive θα υπάρξουν επιλογές βενζίνης και πετρελαίου από 1,2 έως 2,0 λίτρα που χάρη στην παρουσία τεχνολογιών όπως ο άμεσος ψεκασμός, η υπερτροφοδότηση, ή η τεχνολογία μείωσης των εσωτερικών τριβών, κατά περίπτωση, υπόσχονται κατά 22% περισσότερη οικονομία από τους προκατόχους τους.

Αναλυτικότερα η γκάμα βενζίνης θα ξεκινά από τον 1,2 TSI σε δύο εκδοχές, των 86 και των 105 ίππων, δίνοντας τη σκυτάλη στον TSI των 1,4 λίτρων με 122 ίππους και κλείνοντας, με τον TSI των 1,8 λίτρων απόδοσης 180 ίππων.

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις θα ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα και τον TDI κινητήρα των 105 ίππων ο οποίος στην έκδοχη Ecomotive, με την παρουσία Start/Stop και συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, εκλύει 99 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Αργότερα, αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα ένας αντίστοιχης χωρητικότητας κινητήρας με απόδοση 90 ίππους. Αντιστοίχως αναμένεται να συμβεί και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 2,0 λίτρων όπου αρχικά θα είναι διαθέσιμη μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δίλιτρου TDI με απόδοση 150 ίππων και 320 Nm ροπής, ενώ στη συνέχεια αναμένεται ένας αντίστοιχης χωρητικότητας με απόδοση 184 ίππων και 380 Nm ροπής.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο