Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Grand Prix Βρετανίας 2012: Αλλαγή σκηνικού και πρωταγωνιστών;

Grand Prix Βρετανίας 2012: Αλλαγή σκηνικού και πρωταγωνιστών;

Μετά από τρεις συνεχόμενους αγώνες σε circuit δημόσιων δρόμων, η Formula 1 επιστρέφει σε μία από τις πιο παραδοσιακές μόνιμες πίστες της χρονιάς, το Silverstone.

Αν δεν είχε γίνει το ατύχημα της Maria De Villota με το μονοθέσιο της Marussia όλοι θα ρωτούσαν, για το νικητή στην πίστα του Silverstone.

O Fernando Alonso (Ferrari) πέτυχε τη δεύτερη νίκη του και σταμάτησε το ρεκόρ στους 7 διαφορετικούς νικητές σε 8 αγώνες για τη χρονιά του 2012.

Αυτό όμως δεν σημαίνει, πως η αγωνία και η απορία για το ποιος θα είναι ο νικητής έχει παύσει.

Ο καιρός έχει, στον 8ο αγώνα της χρονιάς, έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, όμως δεν κλέβει τη δόξα από τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία πρωταγωνιστούν και… σκηνοθετούν τη φετεινή χρονιά.

Ο αγώνας αυτός μπορεί να θεωρηθεί ένα δεύτερο «εντός έδρας» Grand Prix, για την ιταλική εταιρία αφού ο κόμβος αγωνιστικών δραστηριοτήτων της βρίσκεται στο Didcot, σε απόσταση μόλις μιας ώρας.

Μάλιστα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν μία νέα σκληρή γόμα P Zero που εξελίσσεται για το μέλλον.

Η Pirelli δοκίμασε αρκετές πειραματικές γόμες σε ελεύθερες δοκιμές πέρσι, αλλά είναι η πρώτη φορά που μία νέα γόμα θα δοκιμαστεί κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου μέσα στο 2012.

Σε κάθε ομάδα θα δοθούν δύο σετ πειραματικών σκληρών ελαστικών για τις δύο ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής επιπλέον των συνηθισμένων, και θα ακολουθήσει αλλαγή σε στάνταρ σκληρή γόμα (P Zero Silver) και μαλακή (P Zero Yellow) για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο.

Πέρσι, στους πρώτους γύρους του Βρετανικού Grand Prix έβρεξε, επομένως σε ετοιμότητα θα είναι τα ενδιάμεσα Cinturato Green και τα Cinturato Blue βροχής.

Ο ασφαλτοτάπητας της πίστας είναι αρκετά τραχύς, κάτι που αυξάνει επιπλέον τη φθορά των ελαστικών, ενώ η δομή τους πρέπει να αντέχει τις παρατεταμένες περιόδους λειτουργίας των μονοθεσίων με τελικές ταχύτητες και τέρμα γκάζι.

«Το Silverstone είναι μία από τις πιο θρυλικές πίστες του ημερολογίου της F1, ακριβώς επειδή είναι τόσο απαιτητική για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών ένα νέο πειραματικό σκληρό ελαστικό».

Δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery και πρόσθεσε:

«Το νέο ελαστικό έχει ελαφρώς μεγαλύτερο εύρος απόδοσης που σημαίνει ότι θα είναι ευκολότερο για τις ομάδες να φτάσουν τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας».

«Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι καμία ομάδα δεν θα απολαμβάνει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα».

«Θέλουμε να διατηρήσουμε τις επιδόσεις των ελαστικών μας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα, μας προσφέρεται λοιπόν μία πολύτιμη ευκαιρία να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες για τα πλεονεκτήματα του νέου ελαστικού και να μάθουμε χρήσιμα δεδομένα για το μέλλον».

Από τη θέση του οδηγού:

Paul di Resta (Force India – Mercedes): «Το Silverstone είναι μία καταπληκτική πίστα, είναι ο αγώνας της πατρίδας μου και ένα μέρος όπου μπορείς να εκτιμήσεις τις δυνατότητες ενός μονοθεσίου της F1, κυρίως την αεροδυναμική πρόσφυση και τις ταχύτατες αλλαγές κατεύθυνσης».

«Όλοι μιλάνε για την ταχύτητα στις στροφές Maggotts και Becketts επειδή δεν υπάρχουν σε καμία άλλη πίστα σε όλο τον κόσμο. Όταν τρέχεις με λίγο καύσιμο σε έναν κατατακτήριο γύρο με νέα ελαστικά αυτό σε συνεπαίρνει, αλλά πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να γράψεις έναν γρήγορο γύρο».

«Επίσης μου αρέσει το νέο τμήμα της πίστας και κάθε χρόνο είναι όλο και καλύτερη. Η νέα διάταξη σαφώς έχει δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσεις, κυρίως με την εισαγωγή του DRS, και είναι πολύ απολαυστική στην οδήγηση και παράλληλα άκρως απαιτητική με τα ελαστικά».

Τεχνικές και ιστορικές πληροφορίες:

Μία από τις ταχύτερες στροφές στο Silverstone είναι η Στροφή 9 (Copse) την οποία τα μονοθέσια παίρνουν με 290χλμ./ώρα, με πλευρική επιτάχυνση 5g.

Η θερμοκρασία του πέλματος του ελαστικού μπορεί να ξεπεράσει τους 110 βαθμούς στο σημείο αυτό, ενώ η καλή πλευρική πρόσφυση είναι το μυστικό για ένα γρήγορο γύρο.

Η πίστα στρώθηκε μερικώς με νέο ασφαλτοτάπητα πέρσι, όταν προστέθηκαν νέες εγκαταστάσεις στα pits, αλλά οι ανωμαλίες παραμένουν.

Οι ομάδες ρυθμίζουν τα μονοθέσια με υψηλή αεροδυναμική πίεση για να διασφαλίσουν καλή αεροδυναμική πρόσφυση, αλλά πρέπει να ρυθμίσουν την ανάρτηση λαμβάνοντας υπόψη τις ανωμαλίες, πολλές από τις οποίες αποσβένονται από τα ελαστικά.

Η Pirelli δεν είχε ποτέ μέχρι τώρα την εμπειρία ενός εντελώς στεγνού αγώνα στο Silverstone ούτε έχει χρησιμοποιήσει σκληρή γόμα στον αγώνα: πέρσι όλα τα μονοθέσια ξεκίνησαν με ενδιάμεσο ελαστικό, με τους πέντε πρώτους οδηγούς να ακολουθούν παρόμοια στρατηγική τριών pit stop χωρίς χρήση σκληρής γόμας.

Η τελευταία φορά που Βρετανός πιλότος βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στον αγώνα της πατρίδας του ήταν το 2008, όταν ο Lewis Hamilton σημείωσε την παρθενική -και μοναδική μέχρι σήμερα- νίκη του στο Silverstone.

Ο τελευταίος Βρετανός πιλότος που νίκησε δύο σερί αγώνες στο Νησί ήταν ο David Coulthard, το 1999 και το 2000.

Η τελευταία φορά που Βρετανός πιλότος νίκησε στο Silverstone έχοντας ξεκινήσει από την pole position ήταν το 1994 (Damon Hill).

H τελευταία φορά που δύο Βρετανοί τερμάτισαν στις 2 πρώτες θέσεις στο βρετανικό GP ήταν το 1999 (David Coulthard – Eddie Irvine).

Να σημειωθεί τέλος πως ο Jenson Button δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο του βρετανικού Grand Prix.

Η Pirelli πέτυχε ένα σερί πέντε νικών στο Βρετανικό Grand Prix μεταξύ 1950 και 1954, που ξεκίνησε με το Nino Farina με Alfa Romeo 158 και ολοκληρώθηκε με τον Froilan Gonzalez με Ferrari 625.

Το Βρετανικό Grand Prix στην TV

Ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha θα καλύψει σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 8/7 το βρετανικό Grand Prix.

Ο αγώνας αρχίζει στις 15:00 ώρα Ελλάδος με τη μετάδοση του Alpha να ξεκινά μια ώρα νωρίτερα (14:00).

Όσοι είστε συνδρομητές στην ΟΤΕ TV μπορούν να παρακολουθήσουν σε απευθείας μετάδοση όλη την αγωνιστική δραστηριότητα που περιλαμβάνει και τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, τη μάχη για την pole position (15:00) και φυσικά τον αγώνα (15:00).

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο