Ο Lewis Hamilton (McLaren – Mercedes) ήταν ταχύτερος στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Grand Prix στον Καναδά. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Sebastian Vettel (Red Bull – Renault) ενώ 3ος ήταν ο Nico Rosberg (Μercedes AMG GP).
Εκτός από το δύσκολο τερέν (σκόνη, σημεία, που γλιστρούσαν) οι οδηγοί είχαν να αντιμετωπίσουν και την απειλή της βροχής η οποία τους πίεζε στην πρώτη περίοδο.
Με έλεγχο στα αεροδυναμικά βοηθήματα ξεκίνησαν οι περισσότερες ομάδες το session.
Τα πρώτα λεπτά της περιόδου τα μονοθέσια είχαν πάνω τους τη χαρακτηριστική πράσινη ρητίνη (σαν παιδική νερομπογιά) με την οποία οι μηχανικοί έλεγξαν τη ροή του αέρα στα σημεία που τους ενδιέφερε. Στη Red Bull Racing εκτός της χρωστικής ρητίνης στο πίσω μέρος της RB8 είχαν τοποθετήσει και μερικούς αισθητήρες (σαν σχάρες) στα πλαϊνά του αυτοκινήτου.
Με τη συμπλήρωση του πρώτου ημίωρου της περιόδου ο L. Hamilton ήταν ταχύτερος, χωρίς οι σταγόνες της βροχής που «έπεσαν» να τον ενοχλούν
Σαράντα (σχεδόν) λεπτά πριν από την καρό σημαία, οι μηχανικοί της Lotus, με το φόβο της βροχής, τοποθέτησαν στην «E20» του K. Raikkonen τα κόκκινα Pirelli (πολύ μαλακή γόμα) ώστε να προλάβουν να συλλέξουν δεδομένα, αλλά δεν τα κατάφεραν.
Αιτία, λίγα λεπτά αργότερα, η διακοπή της περιόδου από τον ο Heikki Kovalainen. Ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο της Caterham – Renault στην έξοδο της στροφής 9 με αποτέλεσμα να χτυπήσει στις μπαριέρες. Το μονοθέσιο του καταστράφηκε.
Η διαδικασία ξεκίνησε και πάλι μετά από 15 λεπτά με 30 λεπτά «δράσης» να υπολείπονται. Σε αυτό το τελευταίο ημίωρο οι N. Rosberg και L. Hamilton πάλεψαν για τον καλύτερο χρόνο με τον Βρετανό, να κερδίζει αυτή την άτυπη μάχη.
Τελικά ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος της ημέρας μόλις 2/10 του δευτερολέπτου μπροστά από τον Sebastian Vettel, o οποίος στα τελευταία δευτερόλεπτα του session ανέβηκε 2ος, «ρίχνοντας» τον Nico Rosberg στην 3η θέση.