Αναστάσιος Ι. Μεταξάς: Η ζωγραφική αμφισβήτηση της εξουσίας
Η λογοτεχνία, η ζωγραφική, ο κινηματογράφος, το θέατρο, η μουσική μπορούν να λειτουργούν και ως κώδικες ερμηνείας της πολιτικής; Μπορούν να φωτίζουν τις πιο αθέατες όψεις των πολιτικών φαινομένων; Μπορούμε να ανακαλύψουμε στις τέχνες τις κρυμμένες απαντήσεις για την ουσία της εξουσίας; Ο καθηγητής A.I. Μεταξάς διερωτάται: Μήπως θα έπρεπε να εξετάζουμε τα πολιτικά φαινόμενα […]
Η λογοτεχνία, η ζωγραφική, ο κινηματογράφος, το θέατρο, η μουσική μπορούν να λειτουργούν και ως κώδικες ερμηνείας της πολιτικής;
Μπορούν να φωτίζουν τις πιο αθέατες όψεις των πολιτικών φαινομένων; Μπορούμε να ανακαλύψουμε στις τέχνες τις κρυμμένες απαντήσεις για την ουσία της εξουσίας; Ο καθηγητής A.I. Μεταξάς διερωτάται: Μήπως θα έπρεπε να εξετάζουμε τα πολιτικά φαινόμενα και από άλλες ερευνητικές αφετηρίες; Από ανεπίσημα παρατηρητήρια όπως αυτά της Τέχνης; Η πεζογραφία, η μουσική, η γλυπτική, η ποίηση, το θέατρο, ο κινηματογράφος, η όπερα και βέβαια η ζωγραφική μπορεί να είναι κάποιες από τις παρακείμενες θέσεις για να ανιχνεύσουμε την πολιτική ζωή. Ορισμένα παραδείγματα από το χώρο της ζωγραφικής μπορεί να αποκαλύψουν όσα από πρώτη ματιά δεν φαίνονται ή και δεν επιτρέπεται να καταδειχτούνε.
Ο καθηγητής πολιτικών επιστημών Αναστάσιος Ιωάννης Μεταξάς στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων του Megaron Plus, δοκιμάζει μια πλάγια θεώρηση της πολιτικής ζωής από τα ανεπίσημα παρατηρητήρια των τεχνών και αποκαλύπτει την έμμεση δύναμη που έχουν όλες σχεδόν οι μορφές τέχνης να «μιλούν» για την εξουσία μέσα από τη δίκοπη σχέση που είχαν και έχουν μαζί της.
Ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Αναστάσιος Ιωάννης Μεταξάς ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια ερευνητικά με τις παράδρομες θεωρήσεις της πολιτικής ζωής και έχει αποτυπώσει σε δημοσιεύματα και βιβλία τα αποτελέσματα των ερευνητικών του διαδρομών. Εξακολουθεί, άλλωστε, να διδάσκει στην διατμηματική μεταπτυχιακή κατεύθυνση Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών το μάθημα: «Τέχνη και Εξουσία»
Οι παράδοξες ερευνητικές αφετηρίες που επιλέγει ο Αναστάσιος Ιωάννης Μεταξάς σε συνδυασμό με την ιστορική σχέση και αλληλεξάρτηση των τεχνών με την εξουσία, μετατρέπονται σε ένα ενδιαφέρον κυνήγι «πληροφοριών», που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά ή δεν επιτρέπεται να καταδειχθούν. Ορισμένα παραδείγματα από το χώρο της ζωγραφικής, που θα παρουσιάσει ο ομιλητής, κρύβουν κάτω από τις δεξιοτεχνίες και τα χρώματα, συναρπαστικά παιχνίδια αντιφάσεων και υπόγειες ανατροπές του σκοπού τους. Προορίζονται να αποτυπώσουν μια επίσημη εκδοχή προσώπων και πραγμάτων και ταυτόχρονα αποκαλύπτουν τις σκοτεινές όψεις και τη ματαιότητα του αντικειμένου τους. Απαθανατίζουν και ταυτόχρονα δηλώνουν τη θνητότητα.
Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 5.30
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333 και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.