Από την πρώτη μέρα των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ένα πρόβλημα βασάνιζε τους τεχνικούς της Lotus. Τι θα κάνουν με το τιμόνι του μονοθεσίου του Kimi Raikkonen. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007 παραπονιόταν για την αίσθηση του τιμονιού της E20 ακόμη και στους πρώτους αγώνες της χρονιάς, σε Αυστραλία (Albert Park) και Μαλαισία (Sepang).
Τελικά αποδείχθηκε πως το πρόβλημα ήταν πολύ πιο απλό απ’ ότι όλοι πίστευαν και οι μηχανικοί θα είχαν βρει την λύση νωρίτερα αν ο «Raiko» τους είχε ενημερώσει πως είναι… αριστερόχειρας. Έτσι είναι φυσικό πως ο χειρισμός στα κουμπιά του τιμονιού δεν ήταν εύκολος αφού αυτό ήταν κατασκευασμένο για δεξιόχειρες.
«Aπλά ξέχασα να το αναφέρω στους μηχανικούς. Με παρέσυρε η δουλειά που είχα να κάνω με το set-up του αυτοκινήτου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο K. Raikkonen.
Η αλλαγή αυτή ίσως τον βοηθήσει στο να αποκτήσει την αίσθηση που ζητά από το μονοθέσιο ο «Iceman».
«Είναι κάτι που θα έπρεπε να είχαμε παρατηρήσει νωρίτερα, αλλά δεν μας πέρασε από το μυαλό καθώς ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε δουλέψει με αριστερόχειρα πιλότο», αναφέρει λέει ο τεχνικός διευθυντής της Lotus, James Allison και εξηγεί:
«Σε αντίθεση με τους οδηγούς ράλλυ, οι πιλότοι έχουν την τάση να αισθάνονται τα επίπεδα πρόσφυσης του αυτοκινήτου κυρίως με το πιο δυνατό τους χέρι, καθώς αυτή είναι η πλευρά του εγκεφάλου τους η οποία λαμβάνει πρώτη τα μηνύματα. Αυτό, λοιπόν, όχι μόνο εξηγεί τις ανησυχίες του Kimi για το τιμόνι της E20, αλλά κάνει πολύ πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι κατάφερε να ελέγχει όλα τα κουμπιά χρησιμοποιώντας, θεωρητικά, το… αδύνατο χέρι του».
Έτσι οι τεχνικοί ετοίμασαν ένα νέο τιμόνι ειδικά για τον K. Raikkonen, το οποίο θα έχει στη διάθεσή του από το GP της Κίνας (15/4).
«Έχουμε τοποθετήσει αριστερά τα πιο σημαντικά κουμπιά και τους διακόπτες και είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτό ίσως λύσει τα προβλήματα του Kimi», κατέληξε ο J. Allison.