Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Ούτε τα προσχήματα! Βούλωσαν τα αυτιά τους πολλά ΜΜΕ και δεν ακούν τι λέει ο «Φραπές». Ρωτάνε το Μαξίμου και σερβίρουν non paper

Όπλα για τον πελάτη σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, υπόσχεται η ΕΕΤΤ

Όπλα για τον πελάτη σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, υπόσχεται η ΕΕΤΤ

Περισσότερες από 9.500 το 2011 χρειάστηκε να διαχειριστεί ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της αρμόδιας αρχής για τις υπηρεσίες επικοινωνιών στην Ελλάδα. Τα προβλήματα αφορούσαν, μεταξύ άλλων, σε υπερβολικές χρεώσεις, βλάβεις, θέματα φορητότητας αριθμού από πάροχο σε πάροχο, πλημμελή εφαρμογή συμβάσεων. Η ΕΕΤΤ ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την προστασία του καταναλωτή το 2012.

Η ΕΕΤΤ είναι αρμόδια για την υπεύθυνη ενημέρωση και την προστασία των χρηστών από αθέμιτες πρακτικές, ενώ δηλώνει ότι «στοχεύει να τους εξασφαλίσει περισσότερες επιλογές, πλουραλισμό, απρόσκοπτη αλλαγή παρόχων και υπηρεσιών και ισότιμη πρόσβαση των καταναλωτών σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές».

Το 2011 ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΕΕΤΤ χειρίστηκε 9.500 καταγγελίες, οι οποίες αφορούσαν, μεταξύ άλλων, σε υπερβολικές χρεώσεις, βλάβεις, θέματα φορητότητας αριθμού από πάροχο σε πάροχο, πλημμελή εφαρμογή συμβάσεων.

Και τα καταφέρνει καλά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής, Δρ. Λεωνίδα Κανέλλο: «Το ποσοστό ικανοποίησης των καταναλωτών από την υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, που διαθέτει η ΕΕΤΤ, υπερέβη το 99,6% συγκριτικά με 96% για το 2010, ενώ ο χρόνος διαχείρισης των έγγραφων καταγγελιών μειώθηκε σε 5 εργάσιμες ημέρες, έναντι 12 εργάσιμων ημερών συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά», αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου της Επιτροπής στις 13 Φεβρουαρίου 2012.

Σε ότι αφορά στα πλάνα της επιτροπής για την προστασία του καταναλωτή και τον έλεγχο ποιότητας υπηρεσιών στην αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών ανακοινώθηκε ότι:

  • Η ΕΕΤΤ προχωρά σε τροποποίηση και κωδικοποίηση του κανονισμού γενικών αδειών, επανεξετάζοντας τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε θέματα προστασίας καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη και τις προβλέψεις των νέων οδηγιών.
  • Εισάγει διαδικασίες ελέγχου καταχωρητών ονομάτων χώρου.
  • Δημιουργεί κανονισμό υποχρεώσεων παρόχων για τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών και ακεραιότητας δικτύου.
  • Αναβαθμίζει το λογισμικό της εφαρμογής ΣΑΠΕΣ (Σύστημα Αποτίμησης Ποιότητας Ευρυζωνικών Συνδέσεων) για την αξιολόγηση των ευρυζωνικών χαρακτηριστικών της σύνδεσης.

    Στην διεύθυνση http://broadbandtest.eett.gr/, μπορείτε να συμβουλευτείτε το χάρτη των πραγματικών ταχυτήτων ADSL, οι οποίες συγκεντρώνονται εκεί από πραγματικές συνδέσεις στην περιοχή που σας ενδιαφέρει. Η διαθεσιμότητα και η πληρότητα των στοιχείων εξαρτώνται από το βαθμό συμμετοχής των χρηστών ADSL.

  • Επίσης, ανακοινώθηκε ότι θα διαθέσει προσεχώς την εφαρμογή του Παρατηρητηρίου Τιμών, με την οποία οι δυνητικοί χρήστες υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας θα μπορούν να συγκρίνουν τα κόστη των υπηρεσιών αυτών.
  • Διενεργεί ήδη ελέγχους για θέματα ανταγωνισμού, υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, δεικτών ποιότητας και ηλεκτρονικών υπογραφών.
  • Μετά από διαγωνισμό, θα επιλέξει ανάδοχο για τη διαχείριση και λειτουργία της βάσης φορητότητας αριθμών.
  • Ενημερώνει για αδειοδοτημένες κατασκευές κεραιών στην Ελλάδα, μέσω συστήματος γεωγραφικών πληροφοριών.
  • Αναλύει ζητήματα τελών τερματισμού σε σταθερά και κινητά δίκτυα, προωθεί μείωση τιμών σε υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης.
  • Επίσης, η ΕΕΤΤ δημοσιοποιεί Δείκτες Ποιότητας και κάλυψης δικτύων μετά από μετρήσεις σε επιλεγμένες περιοχές.
  • Τέλος, διενεργεί συστηματικούς ελέγχους στην αγορά ραδιοεξοπλισμού (ασύρματες συσκευές, παιδικά παιχνίδια, κινητά τηλέφωνα κλ.π.) για συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές προς προστασία της υγείας των χρηστών και των νόμιμων δικτύων από επιζήμιες παρεμβολές.

Διαβάστε ακόμα στο tech.in.gr

Η Deloitte προβλέπει το τέλος στο «απεριόριστο» ADSL το 2012
H Deloitte εκτιμά ότι το 2012 εκατό εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου είναι πιθανό να αρχίσουν να παρακολουθούν τους μετρητές κίνησης σε σταθερές γραμμές ευρυζωνικής πρόσβασης, για να μην υποστούν χρεώσεις υπέρβασης ορίου ή μείωσης της ταχύτητας σύνδεσης.

Τι πρέπει να ξέρετε για τα smartphone πριν… χρεωθείτε
Η ανεξάρτητη Αρχή αρμόδια για τις τηλεπικοινωνίες στη χώρα μας εξέδωσε σημαντικές οδηγίες για την προστασία των νέων χρηστών smartphone από ανεπιθύμητες χρεώσεις ή υπερχρεώσεις, που προκαλούν, αν και «έξυπνα». Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές στο tech.in.gr, smartphone σημαίνει «πρόσβαση στο Ίντερνετ από το κινητό» και προϋποθέτει κάποιες γνώσεις που θα σας προστατεύσουν από το λεγόμενο «σοκ του λογαριασμού». Διαβάστε τι πρέπει να κάνετε.

Η συμμετοχή σε διαγωνισμό δεν σημαίνει εγγραφή σε συνδρομητική υπηρεσία PSMS
Πρόστιμα συνολικού ύψους 2.044.783 ευρώ επέβαλλε η ανεξάρτητη αρχή επικοινωνιών της χώρας σε τρεις εταιρείες που παρέχουν τις λεγόμενες υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης καθώς έγραφαν συνδρομητές στις ακριβές συνδρομητικές υπηρεσίες τους εν αγνοία τους όταν οι χρήστες υπέβαλλαν τον αριθμό του κινητού τους για να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς.

Φρένο στις υπέρογκες χρεώσεις για τη λήψη SMS
Πολλές ήταν οι καταγγελίες των καταναλωτών που απευθύνθηκαν το τελευταίο εξάμηνο στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για τις υπερβολικές χρεώσεις, την προστασία των παιδιών τους και την ορθή και πλήρη ενημέρωσή τους για τις χρεώσεις από τις επονομαζόμενες υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης. Ανταποκρινόμενη η ΕΕΤΤ, τροποποίησε τον κώδικα δεοντολογίας για την παροχή των υπηρεσιών αυτών.

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο