Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Αύξηση 3% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

Αύξηση 3% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση, έναντι 3,1% τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά το μήνα Οκτώβριο 2011, σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,1%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 10 – Οκτωβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 09 – Οκτωβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,7%, έναντι αύξησης 4,3%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Αύξηση 3% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση, έναντι 3,1% τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Οκτωβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3%, έναντι αύξησης 5,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Οκτώβριο 2011, σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,1%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 10 – Οκτωβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 09 – Οκτωβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,7%, έναντι αύξησης 4,3%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,1% το μήνα Οκτώβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: Δημητριακά και παρασκευάσματα, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά.

β) Κατά 0,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των χειμερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 0,7% της ομάδας «Στέγαση» λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του φυσικού αερίου.

2. Από τη μείωση του δείκτη:

Κατά 0,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και των τιμών των αυτοκινήτων.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,0% το μήνα Οκτώβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 3,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : φρούτα νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα λαχανικά νωπά.

β) Κατά 5,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 9,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

ε) Κατά 0,6% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και των οικιακών υπηρεσιών.

στ) Κατά 3,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 2,8% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

θ) Κατά 2,0% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.

β) Κατά 0,6% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών .

γ) Κατά 0,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο