Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Opel Astra GTC 2012: Space oddity

Opel Astra GTC 2012: Space oddity

Υπό τους ήχους του David Bowie η Opel παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του Astra GTC, αμφισβητώντας για μία ακόμη φορά τα σχεδιαστικά στεγανά της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Γιάννης Αδάναλης

Στις μέρες μας τα αυθεντικά coupe σπανίζουν. Στη θέση τους μπορεί κανείς να συναντήσει τα μοδάτα CC με το φανταχτερό περιτύλιγμα της μεταλλικής-αναδιπλούμενης οροφής και το κατά κανόνα «φτωχό» περιεχόμενο ή μία μικρή ομάδα μικρομεσαίων προτάσεων, που πασχίζει να αναπαραστήσει τις υπό εξαφάνιση σχεδιαστικές νόρμες του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος.

Σε αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων ανήκει και το Opel Astra GTC. Ένα τυπικό hatchback που πολύ πριν η VW επιχειρήσει την αναβίωση του Scirocco, επέλεξε να ακολουθήσει ένα διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο.

Και δικαιώθηκε, καθώς το GTC αποτέλεσε το 15% των πωλήσεων στην γκάμα του Opel Astra, «γράφοντας» περισσότερες από 400.000 πωλήσεις την πενταετία 2005-2010.

Σήμερα, στη δεύτερη πλέον γενιά του, το GTC συνεχίζει να αποτελεί μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις της κατηγορίας του, ορίζοντας σαφείς διαχωριστικές γραμμές από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του μικρομεσαίου Opel.

Στην πραγματικότητα μόνο οι εξωτερικοί καθρέπτες, οι χειρολαβές των θυρών και η… κεραία προέρχονται από το πεντάθυρο Astra, γεγονός που υποδεικνύει την πρόθεση της γερμανικής φίρμας να γυρίσει την πλάτη σε κάθε είδους συμβιβασμό.

Πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο το έδαφος, αυξάνοντας το μήκος του μεταξονίου και προσθέτοντας επιπλέον εκατοστά στο μετατρόχιο του μπροστινού και πίσω άξονα, το GTC δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.

Πίσω από τον τοξοειδή σχεδιασμό της οροφής, τους τονισμένους θόλους των τροχών και τις σμιλεμένες επιφάνειες στο πλευρικό τμήμα του αμαξώματος, κρύβεται ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο.

Ένα αυτοκίνητο που μεταφέρει από το Insignia OPC τα HiPerStrut γόνατα του μπροστινού άξονα και προικίζει το συμβατικό, κατά τ’ άλλα, εσωτερικό του με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Με πενταθέσια διαμόρφωση, αναρίθμητες θήκες για μικροαντικείμενα και χώρο αποσκευών 380 λίτρων, το Astra GTC συντηρεί την πρακτικότητα και συνεπώς την ευκολία χρήσης των πεντάθυρων εκδόσεών του.

Ταυτόχρονα, βέβαια, υιοθετεί τη μέτρια κατασκευαστική ποιότητα και τη διεκπαιρεωτική σχεδιαστική λογική, αποφεύγοντας τους επικίνδυνους και συνήθως δαπανηρούς πειραματισμούς.

Αν εξαιρέσεις, λοιπόν, τη σχεδίαση του αμαξώματος και προσπεράσεις το γεγονός ότι οι κινητήρες βενζίνης καλώς ή κακώς θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένοι, τότε οι ουσιαστικότερες παρεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην ανάρτηση.

Στον μπροστινό άξονα τα εξελιγμένα από το Opel Performance Center HiPerStrut γόνατα

(τροποποιημένα γόνατα McPherson με μία επιπλέον άρθρωση) υπόσχονται μεγαλύτερη ακρίβεια και αμεσότητα, διατηρώντας τη γεωμετρία των τροχών σταθερή και περιορίζοντας το φαινόμενο του torque steering (αλλαγή κατεύθυνσης εξαιτίας της απώλειας ελκτικής πρόσφυσης των κινητήριων-μπροστινών τροχών).


Βελτιώσεις έχει δεχτεί και ο άξονας Watt που συνδέει τους πίσω τροχούς, ενώ καθοριστικής σημασίας για την οδική συμπεριφορά του μικρομεσαίου Opel είναι η παρουσία του ενεργού πλαισίου (FlexRide) και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ που «κουβαλά» μαζί του.

Τέλος, το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης μεταφέρθηκε από την βάση της κολόνας του τιμονιού χαμηλότερα, επιτρέποντας σε μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών να καταλήγει στα χέρια σου.

Στη βρεγμένη άσφαλτο της Μαγιόρκα τα παραπάνω χαρακτηριστικά μεταφράστηκαν σε υποδειγματική σταθερότητα. Σε άνεση που δεν φάνηκε να υποβαθμίζεται από τους τροχούς των 19 ιντσών και σε ταχύτητα που θα καταφέρεις να εξαργυρώσεις από τη στιγμή που θα πεισθείς για τις δυνατότητες του πλαισίου.

Κρατώντας το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,6 λίτρων πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. και με το διακόπτη του FlexRide στο Sport, το Astra GTC δικαιολογεί το ρόλο του στην γκάμα της Opel.

Μπορεί οι 180 ίπποι να μην διαθέτουν την εκρηκτικότητα του ανταγωνισμού, το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων να κινείται μακριά από τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου και η μεγαλύτερη απ’ ότι θα περίμενες διαδρομή του συμπλέκτη να προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο προβληματισμού, ακόμα και έτσι ωστόσο δύσκολα θα μπορέσεις να αμφισβητήσεις τη δυνατότητα του GTC να «ισιώνει» στροφές και να «καταπίνει» -με τέρμα γκάζι- ευθείες.

Συνυπολογίζοντας τις ανταγωνιστικές τιμές και την πλούσια γκάμα των εκδόσεων του (τρεις διαφορετικοί κινητήρες βενζίνης 1,4 και 1,6 λίτρων και ένας πετρελαιοκινητήρας 2,0 λίτρων), όπως άλλωστε και τη μακρά παράδοση της Opel στην κατηγορία, τότε η επιτυχία του Astra GTC θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

To Opel Astra GTC με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,466/ 1,840/ 1,482

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,695

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.364, 1.364, 1.598, 1.956 (CDTI)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 120/4.200, 140/4.900, 180/4.900, 165/4.000(CDTI)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 200/1.850, 200/1.850, 230/2.200, 380/1.750 (CDTI)

Βάρος (κιλά): Από 1.393

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,9, 5,9, 7,2, 4,8 (CDTI)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 139, 139, 168, 127 (CDTI)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 10,9, 9,9, 8,3, 8,9 (CDTI)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 192, 201, 220, 210 (CDTI)

Τιμές (σε ευρώ): 18.400 (1.4 Τurbo 120 hp), 18.900 (1.4 Turbo 140 hp), 20.550 (1.6 Turbo 180 hp), 25.150 (CDTI)

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο