O κύκλος συναυλιών «Μότσαρτ + 1» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ξεκινά την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου στo Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Παράλληλα ο κύκλος αυτός επιχειρεί να φωτίσει περαιτέρω τα κλασικά αριστουργήματα του ιδιοφυή Αυστριακού συνθέτη αντιπαραβάλλοντάς τα με αντιπροσωπευτικά έργα του 20ού αιώνα, δημιουργώντας έτσι έναν εσωτερικό διάλογο ουσίας. Τίτλος της πρώτης συναυλίας «Αποχρώσεις μίας νότας». […]
O κύκλος συναυλιών «Μότσαρτ + 1» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ξεκινά την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου στo Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Παράλληλα ο κύκλος αυτός επιχειρεί να φωτίσει περαιτέρω τα κλασικά αριστουργήματα του ιδιοφυή Αυστριακού συνθέτη αντιπαραβάλλοντάς τα με αντιπροσωπευτικά έργα του 20ού αιώνα, δημιουργώντας έτσι έναν εσωτερικό διάλογο ουσίας. Τίτλος της πρώτης συναυλίας «Αποχρώσεις μίας νότας». Μία απλή νότα αφηγείται τις «περιπέτειές» της, και με την αρωγή του μαέστρου Βασίλη Χριστόπουλου γίνεται η αφορμή ενός φανταστικού ταξιδιού στους πιο ετερόκλητους ηχητικούς κόσμους.
Η Εισαγωγή της διάσημης όπερας «Ντον Τζοβάνι»,η σπινθηροβόλα Συμφωνία «του Παρισιού» και η «Σιγή και αναστροφή» του Γερμανού συνθέτη Μπερντ Άλοϊς Τσίμερμαν έχουν ως κοινή τονική αφετηρία τη νότα ρε• ρε ελάσσονα, ρε μείζονα, ρε ως ένα πολυδιάστατο τονικό κέντρο….. Προσκεκλημένος σολίστ της βραδιάς, ο γνωστός Ρουμάνος βιολονίστας Σέρτζιου Ναστάσα, εξάρχων της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, συμπράττει με την Κ.Ο.Α. στο φωτεινό και ανενδοίαστα χαμογελαστό «Πέμπτο Κοντσέρτο για βιολί» του Μότσαρτ. Λίγο νωρίτερα, στις 19.45 θα πραγματοποιηθεί δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους των εισιτηρίων. Υπενθυμίζουμε ότι όσοι αγοράσουν εισιτήρια και για τις πέντε συναυλίες του κύκλου, θα έχουν έκπτωση 20%, ενώ έκπτωση 10% παρέχεται σε όσους αγοράσουν εισιτήρια για τέσσερεις συναυλίες.
Τα έργα: • Είναι γνωστό ότι χρειάστηκε ένα μόνο βράδυ για να γράψει ο Μότσαρτ την εισαγωγή της όπερας «Ντον Τζοβάνι» – και αυτό το βράδυ ήταν ακριβώς πριν από την πρεμιέρα του έργου! Οι δραματικές ελάσσονες συγχορδίες της αρχής και το αγωνιώδες γρήγορο μέρος που ακολουθεί καθηλώνουν τον ακροατή, εισάγοντάς τον αμέσως στο κλίμα της όπερας.
• Ο Μότσαρτ δεν υπήρξε μόνο ένας λαμπρός συνθέτης και δεξιοτέχνης του πιάνου, αλλά κι ένας εξαιρετικός βιολιστής. Σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, λίγο μετά την εφηβεία, και ενώ βρισκόταν στη γενέτειρά του, το Ζάλτσμπουργκ, συνέθεσε όλα τα κοντσέρτα του για βιολί, ανάμεσα τους και το κοντσέρτο αρ.5 σε λα μείζονα, ερμηνεύοντας ο ίδιος τις πρώτες εκτελέσεις.
• Οι έξι μήνες που πέρασε ο Μότσαρτ στο Παρίσι το 1778 ήταν μία περίοδος δοκιμασίας για τον ίδιο, που βίωσε μία σειρά επαγγελματικών ατυχιών και μία προσωπική τραγωδία, τον θάνατο της μητέρας του. Η συμφωνία αρ.31 σε ρε μείζονα «του Παρισιού» αποτέλεσε μία από τις ελάχιστες ευτυχισμένες εμπειρίες στο ταξίδι αυτό. Γράφτηκε για τη διάσημη ορχήστρα Concerts Spirituels, μία από τις καλύτερες της Ευρώπης εκείνη την εποχή. Ο Μότσαρτ έκανε ό,τι μπορούσε για να ικανοποιήσει τα μουσικά γούστα που επικρατούσαν στη Γαλλία. Έγραψε μάλιστα στον πατέρα του ότι το κοινό τόσο ενθουσιάστηκε σε ένα μέρος, που ξέσπασε σε χειροκρότημα, διακόπτοντας τη μουσική. Είναι η πρώτη συμφωνία, στην οποία ο Μοτσαρτ χρησιμοποιεί κλαρινέτα.
•Το τελευταίο συμφωνικό έργο του εξέχοντα Γερμανού συνθέτη του 20ού αιώνα Μπερντ Άλοϊς Τσίμερμαν είναι το «Σιγή και Αναστροφή», μία συναρπαστική σπουδή στο χρώμα και τη σκιά. Μέσα από μία διαρκή επανάληψη και παραμόρφωση της νότας ρε, ο συνθέτης διευρύνει τη χρονική στιγμή και την καθιστά πεδίο ενός ιδιότυπου ψυχολογικού ταξιδιού παρά την εξωτερική αίσθηση ακινησίας. Με την Παράκληση της Δημοσίευσης
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας