MotoGP Μαλαισίας 2011: Οριακή pole position του Dani Pedrosa
Ο Ισπανός κέρδισε τον Casey Stoner στις δοκιμές κατάταξης της Sepang με διαφορά 29 χιλιοστών του δευτερολέπτου, καθώς η εργοστασιακή Honda κατέκλυσε χωρίς αντίπαλο την πρώτη σειρά της εκκίνησης με την 3η θέση του Andrea Dovizioso.
O Dani Pedrosa βγήκε νικητής από μια συγκλονιστική μάχη με τον Casey Stoner, η οποία έληξε με διαφορά 29 χιλιοστών του δευτερολέπτου, για να κατακτήσει την pole position για το Grand Prix Μαλαισίας, 17ο και προτελευταίο αγώνα του MotoGP 2011.
Ο Ισπανός κατάφερε να πετύχει τη δεύτερη φετινή του pole παρότι νωρίς είχε μια πτώση. Αφότου έχασε το μπροστινό μέρος της Honda RC212V, ο Dani έπεσε με μικρή ταχύτητα και η μοτοσικλέτα δεν είχε υποστεί σημαντική ζημιά, με αποτέλεσμα να την οδηγήσει πίσω στα pits.
Μετά το ημίωρο του 60λεπτου των δοκιμών κατάταξης, ο Casey Stoner ανέβασε το ρυθμό του και απέδειξε ότι η διαφορά οκτώ δεκάτων που είχε από τον ομόλογό του στις ελεύθερες δοκιμές δεν ήταν ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας.
Ο πρωταθλητής κατάφερε λίγα λεπτά πριν το τέλος να ανέβει στην κορυφή της κατάταξης αλλά λίγο αργότερα ο Dani Pedrosa απάντησε με τον καλύτερό γύρο του. Ο Casey Stoner προσπάθησε να ανταπαντήσει στην τελευταία του προσπάθεια και κατάφερε μόνο να φτάσει σε απόσταση αναπνοής.
Στη μεγαλύτερη διάρκεια των δοκιμών κατάταξης πρώτος ήταν ο Andrea Dovizioso, ο μοναδικός που κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των ομολόγων του στην εργοστασιακή Honda, αλλά στο τέλος έμεινε στην τρίτη θέση της πρώτης σειράς εκκίνησης.
Όσο για τη Yamaha, τη σημαία της κράτησε ψηλά στη Μαλαισία ο γερόλυκος Colin Edwards, με τον εντυπωσιακό 4ο χρόνο σε μια πίστα που θεωρητικά ταιριάζει στην ιαπωνική μοτοσικλέτα. Ο Αμερικανός, μάλιστα, κατάφερε να κερδίσει ακόμα και την εργοστασιακή Honda του Marco Simoncelli!
Σε μια παράδοξη εικόνα για το σύγχρονο MotoGP, αντίθετα, οι εργοστασιακές Yamaha θα εκκινήσουν από τις δύο τελευταίες θέσεις. Ο Ben Spies πάσχιζε να οδηγήσει εξαιτίας των τραυμάτων και του ραγισμένου πλευρού που υπέστη στο σφοδρό ατύχημα που είχε στο Phillip Island.
Σαν να μην έφτανε αυτό για τον Τεξανό, στο τέλος των δοκιμών κατάταξης είχε άλλη μια πτώση και αναμφίβολα οι δύο βίαιες τούμπες που έκανε το σώμα του στην αμμοπαγίδα δεν βελτίωσαν καθόλου τα πράγματα.
Παράλληλα, ο Katsuyuki Nakasuga (αντικαταστάτης του Jorge Lorenzo, ο οποίος τραυματίστηκε στο αριστερό χέρι στο ατύχημα του Phillip Island) έκανε τον τελευταίο χρόνο – αν και η επίδοσή του ήταν αξιοπρεπέστατη για το ντεμπούτο του.
Η Yamaha είχε κερδίσει πέρσι στη Sepang, με την τελευταία μέχρι σήμερα νίκη του Valentino Rossi, αλλά φέτος τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά για τον Ιταλό. Ο «γιατρός» είχε ακόμα μια πτώση -με λίγα χιλιόμετρα- και με την εφεδρική μοτοσικλέτα έφτασε μέχρι την 9η θέση. Ο ομόλογός του, Nicky Hayden, ήταν δύο δέκατα ταχύτερος και μπήκε στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης. MOTOGP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ 2011 ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ 1. Pedrosa (Honda) 2:01.462 2. Stoner (Honda) +0.029 3. Dovizioso (Honda) +0.204 4. Edwards (Tech3 Yamaha) +0.548 5. Simoncelli (Gresini Honda) +0.643 6. Hayden (Ducati) +0.710 7. Aoyama (Gresini Honda) +0.792 8. Bautista (Suzuki) +0.870 9. Rossi (Ducati) +0.933 10. Crutchlow (Tech3 Yamaha) +1.294 11. De Puniet (Pramac Ducati) +1.477 12. Capirossi (Pramac Ducati) +1.615 13. Abraham (Cardion Ducati) +1.976 14. Barbera (Aspar Ducati) +2.157 15. Elias (LCR Honda) +2.184 16. Spies (Yamaha) +2.216 17. Nakasuga (Yamaha) +2.610