Mercedes-Βenz E-Class BlueEFFICIENCY: Ανώτερη -ενεργειακή- κλάση
Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου, το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS και μια δέσμη μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας συνθέτουν το φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ των εκδόσεων βενζίνης και πετρελαίου της E-Class.
Γιάννης Αδάναλης
Το μήκος της φτάνει τα 4,9 μέτρα, η πολυτέλεια στο εσωτερικό ξεπερνά τη συνήθη δεδομένα και ο V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων φροντίζει ώστε η βάρους 1.735 κιλών κατασκευή να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα.
Η παραπάνω περιγραφή ανήκει στη νέα Mercedes-Benz E-Class και συγκεκριμένα στην εξακύλινδρη έκδοση βενζίνης, που επιστρέφει με αναβαθμισμένο κινητήρα και νέο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, συναρπάζοντας όχι μόνο με τις επιδόσεις της στην άσφαλτο αλλά και με τις… ταπεινές ενεργειακές απαιτήσεις της.
Σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, που το εξακύλινδρο μοτέρ των 3.498 κ.εκ. απέδιδε 292 ίππους, στo «οπλοστάσιο» της γερμανική μπερλίνας προστέθηκαν 14 επιπλέον ίπποι, ενώ αντίστοιχη αύξηση παρουσίασε και η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνοντας από τα 365 στα 370 Nm.
Η τρίτη γενιά άμεσου ψεκασμού «BlueDIRECT», με τα νέα πιεζοηλεκτρικά μπεκ που πραγματοποιούν έως και πέντε ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης εξασφαλίζοντας -μεταξύ άλλων- την καλύτερη ομογενοποίηση του μίγματος, συνδυασμένη με μια σειρά μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, προεξοφλεί επί της ουσίας το αποτέλεσμα.
Πέρα από το γνωστό, πλέον, σύστημα start&stop, τα ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια της κεντρικής εισαγωγής αέρα και την βέλτιστη ενεργειακή διαχείριση των περιφερειακών συστημάτων της E-Class, καθοριστική –σε αυτό το επίπεδο τουλάχιστον- είναι και η συμβολή του αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS.
Με νέο μετατροπέα ροπής, βελτιωμένη κλιμάκωση, περιορισμένες τριβές στο εσωτερικό του και πρόγραμμα λειτουργίας ECO Shift, οδηγεί στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου που μπορεί να φτάσει έως και το 11% ή σε απόλυτους αριθμούς τα 0,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Μόνο τυχαίο δεν είναι, λοιπόν, το γεγονός ότι ένα επιβλητικών διαστάσεων τετράτροχο απαιτεί μόλις 6,8 λίτρα καυσίμου για να διανύσει την απόσταση των 100 χιλιομέτρων και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγει δεν ξεπερνούν τα 159 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Αντίστοιχα χαρακτηριστικά συναντάς και στις υπόλοιπες εκδόσεις της E-Class, ακόμη και στην ισχυρότερη, όπου η ευρέως διαδεδομένη πρακτική του downsizing απέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, η χωρητικότητα του V8 κινητήρα που μέχρι σήμερα εφοδίαζε την E500 περιορίστηκε, φτάνοντας από τα 5.461 στα 4.633 κ.εκ.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο επιστρατεύθηκαν δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων, που όχι μόνο αύξησαν την ισχύ του οκτακύλινδρου μοτέρ από τους 388 στους 408 ίππους και τη μέγιστη τιμή της ροπής από τα 530 στα 600 Nm, αλλά δημιούργησαν τις συνθήκες ώστε η κατανάλωση καυσίμου να περιοριστεί κατά 17%, σε σχέση πάντα με το πρόσφατο παρελθόν.
Κλείνοντας με τις μικρότερες, σε ισχύ και κυβισμό, εκδόσεις του αυτοκινήτου, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τόσο στην Ε200 των 184 ίππων όσο και στην Ε250 των 204 ίππων, το επτατάχυτο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS πρόκειται σταδιακά να αντικαταστήσει τις αντίστοιχες μονάδες που προσφέρονται σήμερα, αποτελώντας -στη δεύτερη περίπτωση- μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Ένα ακόμη βήμα προς τη χρήση εναλλακτικών τύπων καυσίμου πραγματοποιεί η υγραεριοκίνητη E 200 NGT, η οποία δανείζεται τον τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.796 κ.εκ., εξασφαλίζοντας, σε συνδυασμό με τις τρεις δεξαμενές υγραερίου και τη μία βενζίνης, αυτονομία 1.100 χιλιομέτρων.
Η απόδοση της συγκεκριμένης έκδοσης φτάνει τους 163 ίππους και τα 240 Nm ροπής, το κιβώτιο που τη συνοδεύει είναι αυτόματο πέντε σχέσεων και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν ξεπερνούν, στην υγραεριοκίνητη λειτουργία, τα 149 γρ./χλμ.
Η είδηση της ημέρας, πάντως, έχει να κάνει με την υβριδική και μάλιστα πετρελαιοκίνητη έκδοση της E-Class, η οποία θα είναι διαθέσιμη μέσα στο 2012, θα αποδίδει συνδυαστικά 224 ίππους και 600 Nm ροπής, ενώ η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου θα φτάνει μόλις τα 4,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.
Οι ανανεωμένες εκδόσεις τις Mercedes-Benz E-Class με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,868 / 1,854 / 1,454
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,874
Κινητήρας (κ.εκ.): 3.498 (E 350), 4,663 (Ε 500), 1.796 (Ε 200 ΝGT)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 306/6.500 (Ε 350), 408/5.000 (Ε 500), 163/5.500 (Ε 200 ΝGT)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 370/1.800 (Ε 350), 600/1.800 (Ε 500), 240/3.000 (Ε 200 ΝGT)
Βάρος (κιλά) 1.735 (Ε 350), 1.830 (Ε 500), 1.735(Ε 200 ΝGT)
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,8 (Ε 350), 8,9 (Ε 500), 8,1 (Ε 200 ΝGT)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 159 (Ε 350), 209 (Ε 5OO), 149 (Ε 200 ΝGT)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 6,3» (Ε 350), 5,2» (Ε 5OO), 10,4» (Ε 200 ΝGT)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250 (Ε 350), 250 (Ε 5OO), 224 (Ε 200 ΝGT)
auto.in.gr
- Ποιοι τουρίστες επιλέγουν την Αθήνα – Οι δύο σημαντικότερες αγορές
- ΣΥΡΙΖΑ: Πού πάνε τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης; – Διαφήμιση 828.000€ για σιδηροδρομικά που δεν έγιναν
- Ο νέος τουριστικός χάρτης: Γιατί αλλάζουν οι προορισμοί και τι σημαίνει για την οικονομία
- «Κρυφός φόρος» η ακρίβεια στα τρόφιμα – Ο δραματικός αντίκτυπός της στην καθημερινότητα
- «Με έκαψε σήμερα» – Ο Τιμοτέ Σαλαμέ αποκαλύπτει το τελευταίο μήνυμα που έλαβε από τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο
- Ερώτηση Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ: Σοβαρά στοιχεία για την ύπαρξη σκανδάλου στην διαχείριση κονδυλίων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ
- ΑΕΚ: Τραυματίστηκε ο Κλαβέλ – Πολλά προβλήματα ενόψει Ολυμπιακού
- Στο ΕΚ θα μιλήσουν την Τρίτη Καρυστιανού, Ράμμος, Φαραντούρης για την υπεροχή του Ευρωπαϊκού Δικαίου σε υποθέσεις διαφθοράς
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442