WRC – Ράλι Πορτογαλίας 2011: Η επιστροφή του Sebastien Ogier
Ο Γάλλος της Citroen αντιμετώπισε την έξοδο και εγκατάλειψή του στο Ράλι Μεξικού κερδίζοντας στην Πορτογαλία, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, και επιστρέφοντας έτσι στη φετινή μάχη του τίτλου που ο Sebastien Loeb χαρακτήρισε "πολύ ενδιαφέρουσα".
Για δεύτερη διαδοχική χρονιά ο Sebastien Ogier κατέκτησε τη νίκη στο Ράλι Πορτογαλίας. Η περσινή του νίκη ήταν η πρώτη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, αλλά η φετινή είναι εξίσου σημαντική διότι επαναφέρει τον Γάλλο στη μάχη του πρωταθλήματος μετά την έξοδο και εγκατάλειψή του στο Ράλι Μεξικού.
Ο νεαρός Γάλλος, διάδοχος του Sebastien Loeb στην ηγεσία της Citroen, είχε τον έλεγχο του 3ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος σε όλη τη διάρκειά του. Την πρώτη ημέρα (25/03), εκκινώντας από ευνοϊκή θέση στις Ειδικές Διαδρομές, τέθηκε επικεφαλής – αλλά στο τέλος άφησε την πρωτοπορία στον Jari Matti Latvala, έτσι ώστε να μην έχει το μειονέκτημα να εκκινεί από την πρώτη θέση, καθαρίζοντας το δρόμο το Σάββατο (26/03).
Η τακτική του απέδωσε και μέχρι το μεσημβρινό Service Park του 2ου σκέλους είχε ανέβει ξανά στην κορυφή, ελπίζοντας ότι μέχρι το τέλος της ημέρας θα είχε οικοδομήσει διαφορά. Αυτό ακριβώς συνέβη, αλλά όχι λόγω της τακτικής και της θέσης εκκίνησής του. Συνέβη λόγω των ατυχιών των άλλων συνδιεκδικητών της νίκης.
Αρχικά ο Mikko Hirvonen είχε κλατάρισμα, μέσα στην 8η Ειδική, χάνοντας την επαφή με τον S. Ogier. Μόλις ο Φινλανδός άλλαξε τροχό και ξεκίνησε ξανά, ο Sebastien Loeb τον είχε φτάσει μέσα στην Ειδική, με αποτέλεσμα ο πρωταθλητής να χάσει σχεδόν μισό λεπτό από τη σκόνη του Ford Fiesta WRC.
Οι δύο από τους τρεις αντιπάλους τους S. Ogier είχαν μείνει εκτός μάχης και πλέον ο μοναδικός που τον απειλούσε ήταν ο Jari Matti Latvala, της Ford. Ωστόσο, σύντομα ένα σπασμένο ημιαξόνιο στέρησε και από τον Φινλανδό κάθε ελπίδα νίκης και ο Sebastien Ogier έκτοτε οδήγησε προσεκτικά μέχρι τον τερματισμό.
Ο Sebastien Loeb δεν έκανε την απόπειρα να τον απειλήσει στο δεύτερο μισό του αγώνα, προφανώς κρίνοντας ότι 32 δευτερόλεπτα αποτελούσαν μεγάλη διαφορά. Πάντως, παρότι η μονομαχία των δύο Γάλλων οδήγησε στην εγκατάλειψη του S. Ogier στο Μεξικό, η Citroen –τουλάχιστον στην αρχή του αγώνα- δεν επέβαλλε προτεραιότητα σε κάποιον εκ των δύο. Και μετά τα γεγονότα του Σαββάτου μάλλον δεν χρειάστηκε να κάνει κάτι τέτοιο.
Ο Mikko Hirvonen έχασε επιπλέον χρόνο, εξαιτίας μιας σπασμένης ανάρτησης το Σάββατο και ενός ακόμη προβλήματος στο τελευταίο σκέλος της Κυριακής (27/03), αλλά ήταν δεδομένο ότι ο Matthew Wilson της Stobard Ford δεν θα στεκόταν εμπόδιο μεταξύ του Φινλανδού και της 4ης θέσης.
Πιο πίσω, αρκετοί ακόμη οδηγοί αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα. Ο Petter Solberg την πρώτη μέρα είχε τέσσερα κλαταρίσματα, αλλά κατάφερε μέχρι το τέλος του αγώνα να ανελιχθεί στην 6η θέση. Ο Kimi Raikkonen είχε ένα κλατάρισμα, ενώ ο Henning Solberg έπεσε 9ος στο τέλος, εξαιτίας προβλήματος στο Turbo.
Ο Mads Ostberg ξεκίνησε με την πρόσκρουση στον τοίχο της Υπερειδικής την Πέμπτη (24/03) και αργότερα είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο Ken Block δεν εκκίνησε έπειτα από το σφοδρό ατύχημα στο shakedown, που άφησε ολικώς κατεστραμμένο το Ford Fiesta WRC. Τέλος, στο ντεμπούτο του MINI John Cooper Works S2000 ο Armindo Araujo ήταν 7ος, μέχρι που αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας με τον κινητήρα το Σάββατο (26/03).
Ο επόμενος αγώνας του WRC είναι προγραμματισμένος για την Ιορδανία στις 15-17 Απριλίου 2011, αλλά ενδέχεται να αναβληθεί λόγω της κοινωνικής αναταραχής που επικρατεί στη γειτονική Συρία. Οι εργοστασιακές ομάδες του σπορ δηλώνουν ότι ηθικά δεν είναι πρέπον να αγωνιστούν στη Μέση Ανατολή, υπό τη σκιά των σοβαρών προβλημάτων, και η απόφαση αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.