MotoGP 2011, Δοκιμές Κατάρ, 2η μέρα: Η Honda χωρίς αντίπαλο!
Οι Casey Stoner και Dani Pedrosa με τις εργοστασιακές Honda RC212V κυριάρχησαν απόλυτα την τελευταία ημέρα των χειμερινών δοκιμών του MotoGP, με διαφορά μεγαλύτερη του μισού δευτερολέπτου από όλους! Valentino Rossi: "Οι δύο Honda, αυτή τη στιγμή, είναι από άλλο πλανήτη".
O Casey Stoner ήταν 64 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Dani Pedrosa και οι δύο τους πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτεροι από οποιονδήποτε άλλον κατά τη δεύτερη –και τελευταία για φέτος- ημέρα των χειμερινών δοκιμών του MotoGP στο Κατάρ, δείχνοντας ότι η Honda προς το παρόν δεν έχει αντίπαλο.
Η Honda RC212V ήταν ανίκητη στις φετινές χειμερινές δοκιμές, σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο και στις οκτώ ημέρες. Όμως ο Casey Stoner λέει ότι το HRC δεν μπορεί να εφησυχάσει: «Είμαστε χαρούμενοι με όσα πετύχαμε εδώ και μπορούμε να έχουμε αισιοδοξία για τον αγώνα, όμως όλοι θα βελτιώνουν τις ρυθμίσεις τους και δεν μπορούμε να χαλαρώσουμε».
Ο Dani Pedrosa συμπλήρωσε: «Οι δοκιμές εδώ πήγαν καλά και οδεύουμε προς τον πρώτο αγώνα με ανταγωνιστική μοτοσικλέτα, αλλά πρέπει να δουλέψουμε σκληρά γιατί κανείς δεν θα μας χαρίσει τίποτα».
Πάντως, σημειώστε ότι μόνο ο Andrea Dovizioso με την τρίτη εργοστασιακή RC212V και ο Jorge Lorenzo με τη Yamaha M1 συμπλήρωσαν προσομοίωση αγώνα την τελευταία ημέρα δοκιμών. Ίσως η μεγάλη διαφορά τους από την κορυφή να μειωθεί με ίδια λάστιχα και ρυθμίσεις.
Ο Jorge Lorenzo δεν είναι τόσο αισιόδοξος: «Η γιαγιά μου θα ήταν ταχύτερη, αν η μοτοσικλέτα είχε καλύτερο στήσιμο. Δεν ήταν η καλύτερη μέρα της καριέρας μου. Όταν οδηγώ άσχημα το παραδέχω, αλλά τώρα η οδήγησή μου ήταν εντάξει. Το πρόβλημα είναι στο στήσιμο, καθώς φθείρουμε πάρα πολύ το πίσω λάστιχο.
Η μοτοσικλέτα είναι πολύ βαριά στην αλλαγή κατεύθυνσης, δεν αισθάνομαι άνετα στα φρένα και η πρόσφυση είναι χάλια. Με το στήσιμο της Sepang προοδεύσαμε, αλλά αν το χρησιμοποιήσουμε εδώ η μοτοσικλέτα θα είναι χειρότερη από πέρσι. Θα δοκιμάσουμε το περσινό στήσιμο να δούμε αν δουλεύει.
Δεν αισθάνομαι καθόλου έτοιμος να διεκδικήσω τη νίκη. Θα είναι δύσκολο να ανέβουμε στο βάθρο, αλλά θα προσπαθήσουμε. Είμαστε μακριά και δεν έχουμε καλή αίσθηση. Κάναμε προσομοίωση αγώνα με το μαλακό πίσω ελαστικό και από το μέσον του αγώνα ήμουν όλο και πιο αργός».
Αντίστοιχα, ο Valentino Rossi –που είχε μια ακόμη πτώση, χωρίς σοβαρές συνέπειες- παραδέχθηκε ότι δεν είναι ακόμα αρκετά γρήγορος με τη Ducati GP11: «Ήταν μικρή πτώση, ακούμπησα τη λευκή γραμμή. Μόλις γύρισα στην πίστα έκανα τον καλύτερο χρόνο μου και δεν ήταν τόσο άσχημα.
Όμως από εκείνη τη στιγμή έχασα όλες τις συνάμεις μου και ο ώμος (σ.σ.: στον οποίο είχε εγχειρηστεί τον Νοέμβριο του 2010) μου προκάλεσε πολλά προβλήματα. Όταν οι άλλοι δούλεψαν με τη μαλακή γόμα εγώ δεν είχα δυνάμεις – φρενάρω νωρίτερα, και δεν έχω αρκετή δύναμη να σταματήσω τη μοτοσικλέτα.
Για αυτό το λόγο είμαστε αρκετά μακριά κιαι δυστυχώς το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο γιατί πρέπει να δουλέψουμε στη μοτοσικλέτα για να βελτιώσουμε το στήσιμο. Το αποτέλεσμα δεν είναι όσο άσχημο φαίνεται. Για να καταλάβετε τη δυναμική της μοτοσικλέτας πρέπει να δείτε τον χρόνο του Randy [de Puniet].
Για μένα, οι δύο Honda αυτή τη στιγμή είναι από άλλο πλανήτη. Είναι ταχύτερες από τις μοτοσικλέτες όλων μας. Από εκεί και πίσω δεν γνωρίζω ακριβώς – ελπίζω να βρίσκομαι στη δεύτερη ομάδα αναβατών».
Πλην του Valentino Rossi, πολλοί αναβάτες ακόμη είχαν πτώση την τελευταία ημέρα των δοκιμών, διότι ο ισχυρός άνεμος της ημέρας γέμισε την πίστα με άμο για τις νυχτερινές δοκιμές. Συγκεκριμένα, πτώση είχαν οι Nicky Hayden (Ducati), Hector Barbera (Aspar Ducati), Loris Capirossi (Pramac Ducati), Karel Abraham (Cardion Ducati), Alvaro Bautista (Suzuki), Toni Elias (LCR Honda) και Cal Crutchlow (Tech3 Yamaha).
Μόνο ο τελευταίος υπέστη τραυματισμό, στο μικρό δάχτυλο του αριστερού του χεριού, το οποίο είχε παγιδευτεί κάτω από το τιμόνι. Μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας και διαπιστώθηκε ότι δεν έχει σπάσει το οστό, αλλά θα ξεκινήσει τον πρώτο του αγώνα στο MotoGP, την Κυριακή (20/03), αρκετά άβολα.