Ford C-MAX & Grand C-MAX 1.6: Η νέα μορφή της πολυχρηστικότητας
Tα συγκεκριμένα MPV της Ford αποτελούν δύο από τις δελεαστικότερες προτάσεις της αγοράς, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη του τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά τους.
Γιάννης Αδάναλης
Καλώς ή κακώς οι πολυμορφικές προτάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς δεν αποτελούν την πιο εμπορική κατηγορία αυτοκινήτων στον πλανήτη. Τις περισσότερες φορές τα γνωστά σε όλους μας MPV αρκούνται σε ένα συμπληρωματικό ρόλο, ακολουθώντας χρονικά δημοφιλέστερους τύπους αμαξωμάτων, όπως είναι τα παραδοσιακά hatchback ή τα εξίσου πρακτικά station wagon.
Στον παραπάνω κανόνα, βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις. Το νέο Ford C-MAX δεν περίμενε την τρίτη γενιά του Focus ώστε να ξεδιπλώσει τις αρετές του στην άσφαλτο. Αντιθέτως έκανε αυτό την αρχή, με μία νέα «πλατφόρμα» και τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού.
Για πρώτη φορά, μάλιστα, στη σύντομη ιστορία του έχει να παρουσιάσει και επταθέσιες εκδόσεις (Grand C-MAX), με αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και εκτεταμένες πολυχρηστικές ιδιότητες.
Ξεκινώντας από το πενταθέσιο C-MAX, το ενός όγκου αμάξωμα των 4,38 μέτρων δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές εξάρσεις ικανές να συγκρατήσουν τo βλέμμα σου. Τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω τμήμα κυριαρχούν οι ομοιότητες με το μέχρι σήμερα γνωστό Kuga, αποκαλύπτοντας την πρόθεση του κατασκευαστή να διατηρήσει τις βασικές αρχές του «Kinetic Design».
Παρόμοιο, πάντως, είναι και το παρουσιαστικό του Grand C-MAX, από τη στιγμή μάλιστα που τα επιπλέον 14 εκατοστά στο μήκος του αμαξώματός του και οι πίσω συρόμενες πόρτες δεν έχουν να προσθέσουν κάτι σε επίπεδο σχεδίασης.
Στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων η εικόνα δεν είναι αυτή που θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα παραδοσιακό MPV. Ο φουτουριστικός σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας περιορίζει το διαθέσιμο χώρο στην μπροστινή σειρά καθισμάτων, ενώ οι υποδοχές για μικροαντικείμενα απουσιάζουν.
Άλλωστε, ούτε ο χώρος που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών εντυπωσιάζει, παραπέμποντας σε μια τυπική μικρομεσαία πρόταση.
Τον τίτλο του πολυμορφικού μπορεί επί της ουσίας να δικαιολογήσει μόνο το επταθέσιο Grand C-MAX, όπου η παρουσία της τρίτης σειράς καθισμάτων, οι εκτεταμένες δυνατότητες αναδίπλωσης της δεύτερης και ο μεγαλύτερος -κατά 7 λίτρα- χώρος αποσκευών, επεκτείνουν τις μεταφορικές του δυνατότητες.
Ολοκληρώνοντας με τον θάλαμο επιβατών, ενστάσεις μπορούν να διατυπωθούν και για την κατασκευαστική ποιότητα, που παρέμεινε στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου χωρίς να παρουσιάζει εμφανή, τουλάχιστον, σημάδια βελτίωσης.
Εκεί που τα C-MAX και Grand C-MAX δείχνουν να μην έχουν αντίπαλο είναι στην άσφαλτο. Το νέο πλαίσιο και οι αναθεωρημένες ρυθμίσεις των αναρτήσεων έχουν βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα κύλισης, την ίδια στιγμή που η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν έχει περιορίσει -σημαντικά τουλάχιστον- τον όγκο ή την ποιότητα των πληροφοριών.
Όλα αυτά, βέβαια, θα μπορούσαν να μην έχουν ιδιαίτερη σημασία αν στην γκάμα των C-MAX και Grand C-MAX δεν είχαν προστεθεί οι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων.
Αποδίδοντας 150 ή 180 ίππους -ανάλογα με την έκδοση- εντυπωσιάζουν με την γραμμική τους απόδοση και την οικονομική τους λειτουργία, υποστηρίζοντας το δυναμικό προφίλ που κατά παράδοση διακρίνει τις προτάσεις της Ford.
Το C-MAX δεν στρίβει όπως κάθε άλλο πολυμορφικό της μικρομεσαίας κατηγορίας. Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης το βοηθά να αντεπεξέλθει στο περίσσευμα ισχύος των υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεών του και στις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες που συναντήσαμε στο σύντομο ταξίδι μας στη Μονεμβασιά.
Διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα, σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις το μεγαλύτερο μέρος των δυνατοτήτων του και να απελευθερώσεις –όταν εσύ το επιλέξεις- την ορμή των EcoBoost κινητήρων τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού.
Tα C-MAX και Grand C-MAX διατίθενται ήδη στην ελληνική αγορά σε τέσσερις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.596 κ.εκ., απόδοσης 105, 125, 150 και 180 ίππων, ξεκινώντας από τα 18.670 ευρώ και φτάνοντας τα 27.070 ευρώ.
auto.in.gr
- Έρευνα στην Τουρκία για τα στημένα παιχνίδια – Συνελήφθησαν παίκτες των Φενέρμπαχτσε και Γαλατασαράι
- Ευλογιά προβάτων: Τα ποσά και οι δικαιούχοι των αγροτικών αποζημιώσεων για το χαμένο εισόδημα
- «Οι εθελοντές είναι συχνά οι πρώτοι που δρουν σε στιγμές κρίσεων»
- H Κυπριακή Ομοσπονδία καλεί τον Ολυμπιακό να παίξει στη Λεμεσσό αντί για το ΣΕΦ
- Θρήνος στην κηδεία του 24χρονου που σκοτώθηκε στο τροχαίο στη Λούτσα
- «Φως στο Τούνελ»: Αποκαλυπτικά στοιχεία για δύο σκοτεινές υποθέσεις
- «Φαίνεται τόσο υπέροχος» – Ο Τζακ Νίκολσον σε σπάνια φωτογραφία με τα παιδιά του (και σε τρελή φόρμα)
- Τι είπε ο Σπανούλης για τη μεγάλη νίκη επί της Παρί και τη μεταγραφή του Τζόσεφ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442