Συνέντευξη με τη Φωτεινή Δάρρα
in.gr: Τραγούδια του χθες, με σύγχρονη Φωτεινή προσέγγιση, λογοπαίγνιο μεν, χρήζει σοβαρής απάντησης δε.
Με την έννοια: Ποια είναι τα ερμηνευτικά στοιχεία που προσθέτετε, για να φανούν τα τραγούδια σύγχρονα;
Φ.Δ.: Η κεντρική ιδέα είναι να κρατηθεί το νόημα και το αίσθημα της εποχής εκείνης, δοσμένο με τα σύγχρονα εκφραστικά μέσα που σίγουρα είναι πιο υπαινικτικά στα σημεία που η παλιά εποχή ήταν υπερβολική.
Και μόνο το γεγονός ότι ανήκω σε μια άλλη εποχή με τελείως διαφορετικά βιώματα από τους τότε ερμηνευτές, με οδηγεί σε έναν τρόπο τραγουδίσματος
(από την εκφορά του λόγου μέχρι την τοποθέτηση της φωνής) σαφώς πιο μοντέρνο. Εξάλλου ο κάθε καλλιτέχνης έχει το δικό του «δακτυλικό αποτύπωμα».
in.gr: Δύσκολο εγχείρημα και το τολμάτε.
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μεγάλο και επικίνδυνο ρίσκο, είστε τόσο σίγουρη για τις ερμηνευτικές σας δυνατότητες απέναντι σε ονόματα όπως αυτά των Τζένη Βάνου και Νάνα Μούσχουρη;
Φ.Δ.: Δεν πιστεύω στην έννοια του ανταγωνισμού. Την θεωρώ αρνητική και καθόλου γόνιμη. Το τραγούδι είναι η κληρονομιά και η παράδοση αυτής της χώρας και οφείλουμε να το συνεχίσουμε. Όπως εσείς για παράδειγμα αποφασίσατε να γίνετε δημοσιογράφος παρ᾽ὀλο που προϋπήρξε η κορυφαία Οριάνα Φαλάτσι, όπως στην όπερα συνεχίζουν να τραγουδούν ακόμα και μετά την μεγάλη Μαρία Κάλλας, έτσι και στο τραγουδι δημιουργούνται διαρκώς καινούργιες γενιες για να συνεχίσουν αυτό που ξεκίνησαν οι σπουδαίες φωνές του παρελθόντος. Για μένα αυτές είναι οι «δασκάλες» μου και -προς Θεού- όχι οι ανταγωνίστριές μου!
in.gr: Δεν είναι πιο εύκολο για έναν ερμηνευτή να βαδίζει σε πιο σίγουρους δρόμους, παρά να κινδυνεύει να παραπατήσει στο μονοπάτι της σύγκρισης;
Φ.Δ.: Τότε είναι σίγουρο πως θα παραπατήσει στο μονοπάτι της ανίας! Σας προσκαλώ να δείτε από κοντά τη συναυλία και να βγάλετε συμπέρασμα.
in.gr: Εχετε αποδείξει ότι είστε πολύ καλή ερμηνεύτρια των σύγχρονων τραγουδιών της έντεχνης μουσικής, μπαίνω στον πειρασμό να σας ρωτήσω, πώς μια τόσο νέα γυναίκα που ζει στο σήμερα, τολμάει να γυρίσει πίσω στο χρόνο και να πλησιάσει συναισθηματικά αυτά τα τραγούδια που, σαφώς, είχαν να κάνουν με καταστάσεις μιας άλλης εποχής.
Για παράδειγμα δεν φαντάζομαι σύγχρονες γυναίκες να λένε εύκολα, «η αγάπη αυτή με πεθαίνει» ή «από σένα αρχίζουν όλα» και «η σκλάβα σου είμαι και σκλάβα θα μείνω».
Φ.Δ.: Θα εκπλαγείτε αν σας πω ότι στις καλοκαιρινές συναυλίες που έλεγα αυτά τα τραγούδια, ὀλες οι γυναίκες απο κάτω τραγουδούσαν. Ακόμα και οι πιο νέες. Νομίζω ότι όταν είσαι ερωτευμένος τέτοιες υπερβολές λες σε όποια εποχή κι αν ζεις.
in.gr: Ο λόγος που επανέρχεστε στα παλιά αυτά τραγούδια είναι γιατί υπάρχει έλλειψη καλών τραγουδιών σήμερα ή έχετε μια αγάπη προς αυτά, την οποία θέλετε να μεταφέρετε στον κόσμο;
Φ.Δ.: Έχει αγάπη όλος ο κόσμος σε αυτά τα τραγούδια. Από την επιτυχία που έκανε το «Αγόρι μου»κατάλαβα ότι οι παλαιότεροι τα ακούνε με νοσταλγία και οι νέοι σαν να γράφτηκαν σήμερα.
in.gr: Παραβλέποντας το γεγονός ότι είστε σύντροφος ενός εκ των σπουδαιότερων σύγχρονων συνθετών μας, κι έτσι εσείς προσωπικά μπορείτε να έχετε εξασφαλισμένα καλά τραγούδια, νομίζετε ότι γράφονται σήμερα καινούργια αξιόλογα τραγούδια από άλλους συνθέτες;
Φ.Δ.: Κατ᾽αρχἠν εξασφάλιση δεν υπάρχει για τίποτα σ᾽αυτή τη ζωή. Κάθε φορά τα τραγούδια αναζητούν τους ερμηνευτές τους και οι ερμηνευτές τα τραγούδια τους. Τραγούδια αξιόλογα γράφονται, αλλά δεν είναι αυτά που προβάλλονται γιατί οι άνθρωποι από τους οποίους περνούν αυτές οι αποφάσεις ανήκουν ιδεολογικά και αισθητικά, σε ένα μεγάλο ποσοστό τους, στην απέναντι όχθη.
in.gr: Κυρία Δάρρα, με το χέρι στην καρδιά, είστε αισιόδοξη για το μέλλον της ελληνικής μουσικής;
Φ.Δ.: Πρέπει κάθε μέρα που ξυπνάω να διατηρώ ζωντανό το όραμά μου. Δεν έχω άλλο δρόμο παρά να είμαι αισιόδοξη.
in.gr: Η Φωτεινή Δάρρα είναι του «Έρωτα και της Αμαρτίας»;
Φ.Δ.: Όπως λέει και το τραγούδι « Αγάπησα, αμάρτησα κι ας έρθει, ας κοπιάσει ο Αναμάρτητος να με καταδικάσει!…»
in.gr: Καλή επιτυχία στη σημαντική αυτή συναυλία σας και σε οτιδήποτε άλλο κάνετε!!
Φ.Δ.: Ευχαριστώ πολύ! Θα ήταν μεγάλη μου χαρά να σας έχουμε στο κοινό το βράδυ της 29ης Νοεμβρίου στο Παλλάς.
Έλσα Γράψα
- e-EΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών από 29 Δεκεμβρίου έως 2 Ιανουαρίου
- Ο Αντεγέμι εξακολουθεί να προκαλεί συζητήσεις στη Γερμανία
- Παπασταύρου από ΑΔΜΗΕ: Οι εργαζόμενοι διασφαλίζουν την ομαλή ηλεκτροδότηση
- Ιδιοφυΐα, παράνοια και από Ίκαρος, ερημίτης – Η σκοτεινή πτώση του αινιγματικού μεγιστάνα Χάουαρντ Χιουζ
- Oι καταναλωτές θέλουν ανθρώπους όχι bots: Αναντικατάστατη η ζωντανή επαφή
- Άγιος Βασίλης: Πού βρίσκεται; Δείτε live το ταξίδι του σε όλο τον κόσμο





