Ένας μήνας διαπραγματεύσεων για τις συλλογικές συμβάσεις στον ΟΣΕ
Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων του το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τον ΟΣΕ στην Ολομέλεια της Βουλής, το οποίο προβλέπει τελικά διαπραγμάτευση συνολικής περιόδου ενός μήνα για τη συλλογική σύμβαση των εργαζομένων στον Οργανισμό. Η αντιπολίτευση είχε επικρίνει ως ασφυκτικό το αρχικό πλαίσιο διαπραγμάτευσης δύο εβδομάδων.
Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων του το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τον ΟΣΕ στην Ολομέλεια της Βουλής, το οποίο προβλέπει διαπραγμάτευση συνολικής περιόδου ενός μήνα για τη συλλογική σύμβαση των εργαζομένων στον Οργανισμό.
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας έγινε την Τρίτη δέκτης παρατηρήσεων απ’ όλες τις πτέρυγες της Ολομέλειας, σε σχέση με τις επιταγές του άρθρου 19, που επιβάλλει ένα «ασφυκτικό» για πολλούς, χρονοδιάγραμμα 15 ημερών για την σύναψη συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στον ΟΣΕ, σχετικά με τους όρους και τις αμοιβές εργασίας τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κος Ρέππας δέχθηκε να υπάρξει παράταση 15 ημερών στην αρχική πρόβλεψη, ώστε να συμπληρωθεί ένας μήνας διαπραγματεύσεων. Με διευκρινιστική του δε, δήλωση, δεσμεύθηκε οι διαπραγματεύσεις να διεξαχθούν με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, από κάθε εταιρεία του ΟΣΕ ξεχωριστά.
«Δεν θίγουμε τον πυρήνα της συλλογικής αυτονομίας. Λόγοι επείγοντος συμφέροντος επιβάλλουν τις ρυθμίσεις για τον πρόγραμμα της εξυγίανσης της εταιρείας» ανέφερε ο κος Ρέππας. «Αν υπάρχει ισχυρή βούληση, μπορούμε να φτάσουμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στον επιδιωκόμενο στόχο. Κάθε εταιρεία είναι ελεύθερη να συζητήσει με τους εργαζομένους και να καταλήξουν σε όποιο αποτέλεσμα συμφωνήσουν» συμπλήρωσε.
Γενικότερα, ο κος Ρέππας, χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «συμπαγές και πλήρες», «τομή που άργησε να γίνει», «αναγκαίο εξυγιαντικό σταθμό για τον σιδηρόδρομο του μέλλοντος» και, απαντώντας στις επικρίσεις για υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ, παραδέχθηκε πως τα ποσά με τα οποία θα ενισχυθεί ο Οργανισμός, είναι λιγότερα, αλλά όχι αμελητέα.
«Δεν είναι αμελητέο το ποσό των 180 εκατ. ευρώ που θα έρθουν το 2011 στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Δεν είναι όμως δυνατόν και το κόστος της μισθοδοσίας να είναι πάνω από τα συνολικά έσοδα μιας εταιρείας και η ΤΡΕΝΟΣΕ να λειτουργεί χωρίς άδεια λειτουργίας όπως σήμερα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών.