Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
VW Amarok: Δείγμα πολιτισμού

VW Amarok: Δείγμα πολιτισμού

Διατηρώντας τις τυπικές προδιαγραφές ενός ικανότατου Pick Up αλλά και τις ιδιότητες ενός εξαιρετικά πολιτισμένου τετράτροχου, το VW Amarok στρογγυλοκάθεται στην κορυφή της κατηγορίας του.


Γιάννης Αδάναλης

Τί θα μπορούσε να περιμένει κανείς από ένα τετράτροχο που «στέκεται» πάνω σε φύλλα σούστας, άκαμπτους άξονες και επιλέγει ένα πλαίσιο «σκάλας» ώστε να «χτίσει» το σύγχρονο -κατά τ’ άλλα- προφίλ του;

Μπορεί η εικόνα των σημερινών Pick Up να μην θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν, ωστόσο, ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά τους διατηρούνται όπως ακριβώς τα αφήσαμε, δύο ή τρεις δεκαετίες νωρίτερα.

Στον κανόνα, βέβαια, που θέλει τη συγκεκριμένη κατηγορία ημι-επαγγελματικών αυτοκινήτων με τους διθέσιους ή τετραθέσιους θαλάμους επιβατών, την υπερ-φυσική αντοχή στο χρόνο και τις εντυπωσιακές εκτός δρόμου δυνατότητες να συντηρούν την πρωτόγονη συμπεριφορά τους, υπάρχουν και εξαιρέσεις.

Το πιο χαρακτηριστικό δείγμα… πολιτισμού στα διπλοκάμπινα -και όχι μόνο- Pick Up της ελληνικής αγοράς αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία το νεοφερμένο VW Amarok.

Και αυτό γιατί ο «λύκος» της γερμανικής φίρμας –»Amarok» στη διάλεκτο των Ινδιάνων του Βόρειου Καναδά και της Γροιλανδίας σημαίνει λύκος-, που πέρασε τον Ατλαντικό Ωκεανό φτάνοντας από τη μακρινή Αργεντινή στη χώρα μας, συγκεντρώνει κορυφαία χαρακτηριστικά.

Πέρα από τον ελκυστικό παρουσιαστικό του αμαξώματος, το οποίο ακολουθεί πιστά τα σχεδιαστικά πρότυπα του κατασκευαστή θυμίζοντας έντονα τις υπόλοιπες προτάσεις του, εντύπωση προκαλεί ο σύγχρονος και ταυτόχρονα εργονομικός διάκοσμος του εσωτερικού.

Ο πλήρης εξοπλισμός δεν αφήνει περιθώρια κριτικής την ίδια στιγμή που οι διαθέσιμοι χώροι, τόσο στην μπροστινή όσο και στην πίσω σειρά καθισμάτων ξεπερνούν τα συνήθη επίπεδα της κατηγορίας.

Έστω και αν τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτά που χρησιμοποιεί η VW στις αμιγώς επιβατικές προτάσεις της, το φινίρισμα και πολύ περισσότερο η απουσία τριγμών αποδεικνύει ότι η ποιότητα κατασκευής έχει διατηρηθεί στα επιθυμητά επίπεδα.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, η μεγαλύτερη έκπληξη έρχεται από τις αντιδράσεις του Amarok στην άσφαλτο και όχι από τις κατασκευαστικές συνήθειες της γερμανικής φίρμας.

Επιδεικνύοντας από την πρώτη στιγμή την ανωτερότητα της φύσης του, το νέο Pick Up της VW προσομοιώνει με απόλυτη επιτυχία τη συμπεριφορά ενός… συνηθισμένου αυτοκινήτου.

Η εντυπωσιακή ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και η εξωπραγματική ποιότητα κύλισης -για τα δεδομένα της κατηγορίας- δημιουργούν ανάμεσα στο διπλοκάμπινο Amarok και τον ανταγωνισμό ένα τεράστιο κενό ή αν προτιμάτε ένα σαφές προβάδισμα που συντηρείται από τον twin turbo πετρελαιοκινητήρα της VW.

Παράγοντας 163 ίππους και 450 Nm ροπής, το δίλιτρο μοτέρ που εξοπλίζει την κορυφαία έκδοση του Amarok διακρίνεται για τη γραμμική του απόδοση και την πολιτισμένη λειτουργία του, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι μπορεί κανείς να υποβαθμίσει το ρόλο του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου που συμπληρώνει τις προδιαγραφές του.

Η διάθεση να κινηθεί κανείς στους γρήγορους ρυθμούς μιας συμβατικής πρότασης μεταβάλλεται από την στιγμή που οι τροχοί του επιβλητικού Pick Up εγκαταλείψουν την άσφαλτο.

Εκεί που το χώμα δίνει συχνά-πυκνά την θέση του στη λάσπη, δημιουργώντας νέες προκλήσεις για το ικανότατο VW, τον πρώτο λόγο έχει το σύστημα μετάδοσης.

Με το πάτημα ενός διακόπτη και χωρίς να χρειαστεί να ακινητοποιήσεις το όχημα, το σύστημα επιλεκτικής τετρακίνησης 4MOTION εξασφαλίζει τη συμμετοχή και των μπροστινών τροχών ενώ σε περίπτωση που τα πράγματα δυσκολέψουν, εξίσου απλός αποδεικνύεται και ο υποπολαπλασιασμός των σχέσεων.

Στη λογική αυτή μπορεί κανείς να ενεργοποιήσει το offroad mode, που μεταβάλλει μέχρι την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του αυτοκινήτου (π.χ. του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, του ESP και του ABS) και ενεργοποιεί το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης.

Από το Amarok με το σύστημα επιλεκτικής τετρακίνησης δεν λείπει η δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού, η οποία ωστόσο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Αντιθέτως, από τη στιγμή που θα επιλέξει κανείς τις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό τύπου Torsen αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, περιορίζοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.

Πέρα από τις διπλοκάμπινες εκδόσεις των 163 ίππων, που είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από τα 26.950 ευρώ και φτάνοντας τα 29.650 ευρώ, στο τέλος του χρόνου θα λανσαριστεί και η δίλιτρη-τετρακίνητη έκδοση των 122 ίππων.

Αντιθέτως, οι εκδόσεις μονής καμπίνας με κίνησης στους πίσω τροχούς και ισχύ 122 ίππων θα είναι διαθέσιμες στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2011, συμπληρώνοντας την γκάμα του γερμανικού Pick Up.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο