Νέοι περιορισμοί για τα μονοθέσια του 2011
Μια ακόμα παράμετρος του σχεδιασμού των μονοθεσίων, η κατανομή βάρους, παραμετροποιείται και ορίζεται σε ποσοστό 46:54 για τα μονοθέσια του 2011, εξαιτίας της αλλαγής εταιρείας ελαστικών.
Μετά την παύση εξέλιξης των κινητήρων, τη χρήση ακριβώς ίδιων ελαστικών, την αυστηρή παραμετροποίηση της αεροδυναμικής και δεκάδες άλλους περιορισμούς, η Formula 1 κόβει άλλη μια πτυχή διαφοροποίησης κάθε μονοθεσίου: Την κατανομή βάρους.
Ο σχεδιασμός των φετινών μονοθεσίων αποτέλεσε ιδιαίτερα δαπανηρό γρίφο, εξαιτίας της αλλαγής διαστάσεων των εμπρός ελαστικών και της ανάγκης μεταφοράς βάρους που αυτή προκάλεσε. Ορισμένες ομάδες πέτυχαν τη σωστή κατανομή βάρους, άλλες όχι.
Όμως για το 2011, όταν θα μπει στο σπορ η Pirelli ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, οι ομάδες και η FIA ετοιμάζονται να εισάγουν υποχρεωτική κατανομή βάρους κατά 46:54 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα.
Με αυτό τον τρόπο, φιλοδοξεί ο σύνδεμος των ομάδων της F1 (FOTA), δεν θα αδικηθούν κάποιες ομάδες από λανθασμένες επιλογές στην κατανομή βάρους, ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν χρήματα.
Ακριβώς τους ίδιους σκοπούς (μαζί με τη βελτίωση του θεάματος) έχει και η προώθηση της ιδέας της κινούμενης πίσω πτέρυγας στα μονοθέσια του χρόνου: Να μην δαπανήσουν οι ομάδες περαιτέρω χρήματα για την εξέλιξη του συστήματος F-duct που επινόησε η McLaren – και να μην αδικούνται όσες δεν έχουν το σύστημα.
Η ιδέα, που υπερψηφίστηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport της FIA για το 2011, προβλέπει ότι ο οδηγός που θα επιχειρεί να προσπεράσει θα έχει τη δυνατότητα μέσα από το κόκπιτ να αλλάζει την κλίση της πίσω πτέρυγας, ώστε να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και να αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα.
Μετά το τρομακτικό ατύχημα του Mark Webber στο GP Ευρώπης, στη Βαλένθια, κυκλοφόρησαν φήμες ότι την ώρα του ατυχήματος προσπαθούσε να χειριστεί το σύστημα F-duct και, κατά συνέπεια, πολλοί οδηγοί του σπορ εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους για την εφαρμογή της κινούμενης πίσω πτέρυγας το 2011.
Όμως ο Ross Brawn, τεχνικός διευθυντής του FOTA, υποστηρίζει: «Πολλές ομάδες έκαναν αρκετή δουλειά μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας CFD και ορίζονται οι προδιαγραφές. Για να μειωθεί η κλίση του οριζόντιου στοιχείου της πτέρυγας δεν θα κατεβαίνει το πίσω μέρος του, αλλά θα ανεβαίνει το μπροστινό.
Με αυτό τον τρόπο αν το στοιχείο υποχωρήσει, θα ξαναπέσει πίσω στην αρχή του θέση. Έχουμε μια αρχική εκτίμηση για την κλίση που πρέπει να αλλάζει το στοιχείο, αλλά αν αποδειχθεί ότι δίνει υπερβολικό πλεονέκτημα, θα τη μειώσουμε», κατέληξε ο Βρετανός.
auto.in.gr
- AI κάτσε λίγο στην άκρη… – Πότε πατάμε pause για να δουλέψει ο εγκέφαλος
- Παναγιώτα Διαμαντή: Ελληνίδα δασκάλα ανάμεσα στους 50 κορυφαίους εκπαιδευτικούς του κόσμου
- Ακραίες καταστάσεις στην Τουρκία: 29 ακόμη συλλήψεις στο πλαίσιο έρευνας για παράνομα στοιχήματα
- Υπερτουρισμός: Νέοι κανόνες στην Ευρώπη – Τι αλλάζει στα ταξίδια το 2026 και τι ισχύει στην Ελλάδα
- Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]
- Ύπνος στον αέρα; 4 απίστευτες μέθοδοι που χρησιμοποιούν τα ζώα για να κοιμηθούν ακίνδυνα
- Η αποθεραπεία του Λεσόρ, η διαχείριση του Αταμάν και η «συμφόρηση» στο «5» με την επιστροφή του
- Αγνοούνται τρεις ορειβάτες στον Αθανάσιο Διάκο Φωκίδας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)



















![Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν το 2025 [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/ΧΡΗΜΑΤΑ-315x220.jpg)










































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442