Κινούμενες πτέρυγες και αλλαγές κανονισμών για το 2011
Με στόχο τη βελτίωση του θεάματος, η FIA έκανε δεκτή την ιδέα των ομάδων
για τη δυνατότητα ρύθμισης της πίσω πτέρυγας από τον οδηγό που
επιχειρεί να προσπεράσει, ενώ επανέφερε και τον κανονισμό του 107% του
πρώτου χρόνου στις δοκιμές κατάταξης.
Μια πρωτοποριακή ιδέα των ομάδων της Formula 1 για τη διευκόλυνση των προσπεράσεων και τη βελτίωση του θεάματος, την εν κινήσει ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα, υπερψήφισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport της FIA σήμερα (23/6) στο Παρίσι.
Κατά συνέπεια, τα μονοθέσια του 2011 δεν θα έχουν ρυθμιζόμενη εμπρός πτέρυγα ούτε τον περίφημο αεραγωγό F-duct, αλλά θα δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό που επιχειρεί να προσπεράσει το προπορευόμενο μονοθέσιο να αλλάξει την κλίση της πίσω πτέρυγας, με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι.
Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός θα μπορεί να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση της πτέρυγας κι έτσι να κερδίσει περίπου 15 χλμ./ώρα επιπλέον σε τελική ταχύτητα. Φυσικά ο προπορευόμενος οδηγός δεν θα έχει αυτή τη δυνατότητα και η χρήση του συστήματος δεν θα επιτρέπεται στους δύο πρώτους γύρους.
Για την ακρίβεια, στο τιμόνι κάθε μονοθεσίου θα υπάρχει μια ειδική φωτεινή ένδειξη που θα δείχνει στον οδηγό πότε θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το σύστημα, καθώς θα πρέπει η διαφορά του από το προπορευόμενο μονοθέσιο να είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου για να το ενεργοποιήσει.
Για λόγους ασφαλείας, η πίσω πτέρυγα θα επανέρχεται στην αρχική της κλίση αυτόματα – τη στιγμή που ο οδηγός θα ακουμπήσει το φρένο για να στρίψει στη στροφή που ακολουθεί. Οποιοδήποτε άλλο αεροδυναμικό εξάρτημα του αμαξώματος θα απαγορεύεται να είναι ρυθμιζόμενο εν κινήσει.
Αλλες αλλαγές για το 2011 Πέραν της κινούμενης πίσω πτέρυγας, τη νέα αγωνιστική χρονιά τα μονοθέσια θα είναι και πάλι εφοδιασμένα με το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS). Φέτος οι ομάδες είχαν κάνει συμφωνία κυρίων να μην χρησιμοποιηθεί το σύστημα, αλλά αναθεώρησαν για το 2011.
Επιπλέον, χθες η FIA υπερψήφισε την επιστροφή του κανονισμού του 107%, το 2011. Για να αποφευχθεί η συμμετοχή μη ανταγωνιστικών συνδυασμών στα Grands Prix, δεν θα έχει δικαίωμα να λάβει εκκίνηση όποιος οδηγός στις δοκιμές κατάταξης σημειώσει χρόνο μεγαλύτερο από το 107% του πρώτου χρόνου της πρώτης περιόδου.
Η Ομοσπονδία επανέφερε τον κανονισμό μετά την απαγόρευσή του το 2002 λόγω φόβων για την ανταγωνιστικότητα των τριών νέων ομάδων και πιθανώς μιας τέταρτης που θα προστεθεί την επόμενη χρονιά.
Επιπλέον, το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport αποφάσισε και την εφαρμογή ανώτατου χρόνου γύρου για κάθε αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να αποτρέψει τους οδηγούς να κινούνται αργά στην πίστα, σε γύρους όπου δεν διεκδικούν κάτι, βάζοντας έτσι σε κίνδυνο άλλους οδηγούς ή καταστρέφοντας τη γρήγορη προσπάθειά τους.
Τέλος, με αφορμή την ποινή του Michael Schumacher στο Μονακό, η FIA ανακοίνωσε ότι εφεξής αν το όχημα ασφάλειας μπαίνει στα pits στον τελευταίο γύρο θα απαγορεύονται οι προσπεράσεις μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.