Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
JAC MOTORS: Στο δρόμο του μεταξιού

JAC MOTORS: Στο δρόμο του μεταξιού

Ένας εκ των ταχύτερα αναπτυσσόμενων κατασκευαστών οχημάτων της Λαικής Δημοκρατίας της Κίνας αναζητά τη δική του θέση στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γιάννης Αδάναλης

Διασχίζοντας την ασιατική ήπειρο με τελικό προορισμό την Κίνα πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς πως οι προσδοκίες σου για τον αγαθό(;) γίγαντα της Ανατολής δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες ενός ταχύτατα αναπτυσσόμενου κράτους.

Σε απόσταση 420 χιλιομέτρων από τη Σαγκάη, η Χεφέι των πέντε εκατομμυρίων κατοίκων θυμίζει έρημη πόλη, μόλις το σκοτάδι -σε συνδυασμό με το πυκνό στρώμα αιθαλομίχλης- καλύψει τα βιομηχανικά της προάστια.

Στο φως της ημέρας η ζωή επιστρέφει στους δρόμους της πόλης, λίγο πριν περιχαρακωθεί εκ νέου και για τις επόμενες 9,5 ώρες στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής.

Η κίνηση πυκνώνει το ίδιο και η αβεβαιότητα που σου δημιουργεί η άναρχη συνύπαρξη των δικύκλων με κάθε γνωστό ή άγνωστο, σε εμάς, είδος τετράτροχου.

Οι σωροί άχρηστων, πια, οικοδομικών υλικών δίπλα στις αμέτρητες νεοαναγειρόμενες κατοικίες σηματοδοτούν τη μετάβαση από το κομμουνιστικό παρελθόν της χώρας σε ένα ιδιότυπο καπιταλιστικό μοντέλο, όπου η ιδιοκτησία στριμώχνεται σε πολυώροφες και πολυτελείς -κατά κύριο- λόγο κατασκευές.

Σε ένα πολλά υποσχόμενο οικονομικό περιβάλλον, το οποίο μάλιστα προστατεύεται επαρκώς από τις επεκτατικές βλέψεις της Δύσης, η JACMotors αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην παραγωγή επιβατικών οχημάτων.

Ξεκινώντας το 1964 με την κατασκευή φορτηγών, η ανεξάρτητη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία της Χεφέι διαθέτει αυτή τη στιγμή πέντε, συνολικά, μονάδες παραγωγής στις οποίες εργάζονται περισσότεροι από 20.000 υπάλληλοι.

Από το 2005, μάλιστα, η JAC Motors διατηρεί ένα σύγχρονο κέντρο έρευνας και εξέλιξης στo Τορίνο, ενώ ένα χρόνο αργότερα προστέθηκαν οι αντίστοιχες εγκαταστάσεις στο Τόκιο.

Το 2009 περισσότερα από 500.000 οχήματα πέρασαν από τις γραμμές παραγωγής της κινεζικής φίρμας και περίπου 400.000 κινητήρες, γεγονός που την τοποθετεί μέσα στις πρώτες 10 αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας.

Όχι τυχαία, στην JAC Motors ανήκει το δημοφιλέστερο MPV της εγχώριας αγοράς, όπως άλλωστε και η πρώτη θέση στις εξαγωγές ελαφρών φορτηγών τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Ξεχωριστή θέση στην πολυσύνθετη γκάμα της φίρμας διεκδικεί, μεταξύ άλλων, καιμια premiumμπερλίνα 4,85 μέτρων, το οποίο εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 150 ίππων.

Ανάλογο, βέβαια, είναι το παράδειγμα του μικρομεσαίου sedan, που έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με τον ιταλικό οίκο Pininfarina και διαθέτει δύο εκδόσεις 1,5 και 1,8 λίτρων, απόδοσης 105 και 145 ίππων, αντιστοίχως.

Το σύγχρονο και ελκυστικό, ταυτόχρονα, σχεδιαστικό του προφίλ, σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος αγοράς -η τιμή του δεν ξεπερνά στην Κίνα τα 8.000 ευρώ όταν το Toyota Corolla ξεκινά εκεί από τα 16.000 ευρώ- και την αποδεκτή ποιότητα κατασκευής, δικαιολογούν τη δημοφιλία του.

Τη μικρομεσαία γκάμα της JAC συμπληρώνει μια ακόμη πολυμορφική πρόταση που παρουσιάζει εξίσου ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δώσει συνέχεια στην πετυχημένη παρουσία της φίρμας στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύει η αστικών προδιαγραφών πρόταση της JAC MOTORS. Το Τοjoy, όπως ονομάζεται στην κινεζική αγορά, προσφέρεται σε πεντάθυρο και τετράθυρο αμάξωμα, την κίνηση των οποίων εξασφαλίζει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1.299 κ.εκ.

Πληρώντας τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU5, το συγκεκριμένο μοτέρ διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, αποδίδοντας 94 ίππους και 114 Nm ροπής.

Αν θα έπρεπε, ωστόσο, να ξεχωρίσουμε μια πρόταση από τη φιλόδοξη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων της JAC Motors, αυτή θα ήταν το Α0.

Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης το 2009, το πρωτότυπο μέχρι σήμερα Α0 πρόκειται να περάσει στην παραγωγή στο τέλος του 2010 και να διατεθεί στην ελληνική αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Ουσιαστικά αποτελεί τη δεύτερη πρόταση της φίρμας που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με το σχεδιαστικό οίκο Pininfarina, γεγονός που δικαιολογεί σε ένα μεγάλο βαθμό το σύγχρονο και νεανικό παρουσιαστικό του.

Αντίστοιχα, η ποιότητα και το φινίρισμα των πλαστικών στο εσωτερικό δεν απέχουν από τα ευρωπαϊκά πρότυπα της κατηγορίας, την ίδια στιγμή που οι διαθέσιμοι χώροι δείχνουν ικανοί να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες που μπορούν να προκύψουν μέσα στην πόλη.

Στις εκδόσεις που θα εξοπλίζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων την κίνηση του A0 θα εξασφαλίζει ένας τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,0 λίτρου με ισχύ 68 ίππους, ενώ οι εκδόσεις με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο θα συνδυάζονται με κινητήρα 1.100 κ.εκ., απόδοσης 72 ίππων.

Με εξαίρεση το Rein, ένα προσιτό SUV με δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις πετρελαίου και βενζίνης που διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά και το A0, το οποίο θα λανσαριστεί στις αρχές του 2011, οι υπόλοιπες προτάσεις της JAC MOTORS αναμένονται στη χώρα μας μέσα στους επόμενους μήνες.

Η αρχή θα γίνει τον Ιούνιο από το Α01 -το προαναφερόμενοΤοjoy- σε τετράθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού σειρά θα έχει το μεγαλομεσαίο sedan της κινεζικής φίρμας.

Mέσω του επίσημου δικτύου της China Motors θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο και το εμπορικό λανσάρισμα των μικρομεσαίων προτάσεων της JAC, καθώς η πολλά υποσχόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα αποτελέσει την κύρια φίρμα που θα εισάγει στη χώρα μας η Dealmar Α.Ε.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο