Ford Focus RS: Ελιξήριο
Μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, εμπλουτισμένη με ψήγματα αγωνιστικής ιστορίας, αρκεί για να επαναφέρει το αιώνιο χαμόγελο στο πρόσωπο κάθε φανατικού οπαδού της αυτοκίνησης.
Γιάννης Αδάναλης
Έχουν περάσει έξι μήνες από την ημέρα που βρεθήκαμε στο αριστερό κάθισμα του Focus RS, αναζητώντας στο γαλλικό Νότο τον μαγικό, όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε, τρόπο με τον οποίο το μικρομεσαίο Ford καταφέρνει να διαχειριστεί τους 305 ίππους και τα 440 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 2.522 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 305 ίπποι/6.500 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 440 Nm/ 2.300 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 5,9 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 225 χλμ./ώρα |
Ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι της παρέας δυσκολεύονταν να φανταστούν πως το ισχυρότερο hatchback παραγωγής με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς θα έχει διαγράψει οριστικά από το λεξιλόγιό του, την υποστροφή ισχύος, το torque steering και ένα σορό άλλες παρενέργειες που συνήθως καλείσαι να αντιμετωπίσεις σε ανάλογες προτάσεις.
Με τα ελαστικά της Continental να μεταφράζουν την ποιότητα της γαλλικής ασφάλτου σε ανεξάντλητα όρια πλευρικής και ελκτικής πρόσφυσης, το Focus RS φάνταζε ανίκητο, αψηφώντας επιδεικτικά κανόνες που μέχρι σήμερα κανείς δεν τολμούσε να αμφισβητήσει.
| Υπέρ | |
![]() | Οδική συμπεριφορά |
![]() | Επιδόσεις |
![]() | Σχεδιασμός αμαξώματος |
| Κατά | |
![]() | Άνεση |
![]() | Κατανάλωση καυσίμου |
![]() | Περιορισμένη παραγωγή |
Παράλληλα, ωστόσο, γεννούσε και ερωτηματικά, που θα έπρεπε -έστω και καθυστερημένα- να απαντηθούν με την άφιξη του αυτοκινήτου στη χώρα μας.
Άφιξη που για μια ακόμη φορά στιγματίστηκε από την επιλογή της φίρμας να περάσει στην παραγωγή έναν περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, αφήνοντας με την όρεξη όσους δεν διέθεταν, εν μέσω οικονομικής κρίσης, τον απαιτούμενο συνδυασμό ρευστότητας-προνοητικότητας.
Ένα κομμάτι μετάλλου, μέρος της πολύχρονης ιστορίας της Ford, στη χώρα μας αποτέλεσε αντικείμενο δημοπρασίας με φιλανθρωπικές προεκτάσεις ή ακόμη χειρότερα προνόμιο μιας κλειστής κάστας ανθρώπων που ανταλλάσσει ευχετήριες κάρτες με τον Jost Capito -επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των οχημάτων επιδόσεων της φίρμας- και οδηγεί πισωκίνητα Escort RS.
Παρότι το Focus RS θα μπορούσε με ευκολία να υποστηρίξει το μύθο που έχει δημιουργηθεί γύρω από το όνομά του, επί της ουσίας αδιαφορεί για τα μαρκετινίστικα τεχνάσματα των δημιουργών του.
Ακόμη και τα παρεξηγήσιμα αεροδυναμικά βοηθήματα, που ως ένα σημείο καθορίζουν το σχεδιαστικό προφίλ του αμαξώματος, διεκδικούν ενεργό ρόλο στη λειτουργία, τη συμπεριφορά και την απόδοσή του στην άσφαλτο.
Συγκεκριμένα, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στο μπροστινό τμήμα φροντίζουν για την ψύξη των μηχανικών μερών, ενώ τα αεροδυναμικά πτερύγια που θα συναντήσει κανείς στο τελείωμα του αμαξώματος αυξάνουν κατά 26%, σε σχέση με την έκδοση ST, τις κάθετες δυνάμεις που ασκούνται στο αμάξωμα.
Από την υπερβολή του εξωτερικού περιβλήματος, το πέρασμα στο μετριοπαθές, σχεδιαστικά, θάλαμο επιβατών απαιτεί ένα μικρό διάστημα προσαρμογής.
Όπως ήταν φυσικό τα εξαιρετικά, κατά τ΄άλλα, bucket καθίσματα της Recaro, τα μεταλλικά πεντάλ, τα διακριτικά της έκδοσης στο τριάκτινο τιμόνι και τα διαφοροποιημένα όργανα ελέγχου στην κορυφή του ταμπλό δεν αρκούν από μόνα τους για να αναμορφώσουν την εικόνα του εσωτερικού.
Οι λιγοστές σε έκταση και αριθμό επεμβάσεις δεν θα σε αποπροσανατολίσουν. Το αντίθετο μάλιστα, θα σε οδηγήσουν χωρίς καθυστέρηση στο διακόπτη της μίζας που βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένος, στην βάση της κεντρικής κονσόλας.
Δίνοντας ζωή στους πέντε κυλίνδρους του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, ο ήχος που περνά στο θάλαμο των επιβατών δεν θα ενθουσιάσει. Θυμίζοντας, μάλιστα, τη χροιά του ST, κρύβει τις… διαρθρωτικές αλλαγές που προκάλεσαν την διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση της ισχύος.
Θα ήταν μάλλον αφελές να πιστέψει κανείς πως οι 80 επιπλέον ίπποι -από τους 225 του ST φτάσαμε στους 305- και τα 120 Nm παραπανίσιας ροπής ξεπήδησαν από τη στιγμή που ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων αντικαταστάθηκε και η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης αυξήθηκε από τα 0,7 στα 1,4 bar.
Για του λόγου το αληθές, βελτιώσεις έχουν δεχτεί τα περισσότερα από τα επιμέρους τμήματα του κινητήρα, όπως η κυλινδροκεφαλή, οι θάλαμοι καύσης, τα πιστόνια, οι εκκεντροφόροι και οι μπιέλες.
Τον ίδιο δρόμο έχουν ακολουθήσει τα συστήματα εισαγωγής, εξαγωγής και ψύξης του κινητήρα, σε αντίθεση με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο από το Focus ST.
Παλιός γνώριμος, στο σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου, είναι και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife. Η συμβίωσή του με την πρώτη γενιά του Focus RS εξασφάλισε σ’ αυτό την παραμονή του στα σπλάχνα του μικρομεσαίου Ford και το δυσβάσταχτο έργο της διαχείρισης των 440 Nm ροπής.
Μοναδικοί σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια, τα αυξημένα μετατρόχια και οι αλλαγές στις ρυθμίσεις και στο σχεδιασμό της ανάρτησης. Revo Knuckle ονομάζει η Ford τα τροποποιημένα γόνατα McPherson των μπροστινών τροχών, που διατηρούν σταθερή την επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο, αυξάνοντας σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης.
Το Focus RS φαντάζει έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ελληνικής ασφάλτου, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να προσαρμόσεις τις δεξιότητές σου στις συνήθειες ενός πανίσχυρου hatchback.
Θα πρέπει, λοιπόν, να εξοικειωθείς με τις απαγορευτικές ταχύτητες που αναπτύσσει από στροφή σε στροφή, πριν εξαντλήσεις τις αντοχές του συστήματος πέδησης, που σε πρώτη ανάγνωση ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της έκδοσης.
Θα πρέπει, επίσης, να συνηθίσεις και τη φαινομενική, τουλάχιστον, απροθυμία του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ να διατηρήσει την εκρηκτική του απόδοση πάνω από τις 5.000 σ.α.λ., επιβάλλοντας τη συχνότερη αλλαγή των σχέσεων.
Ακόμη και η αμεσότητα του ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης δεν είναι κάτι που συναντάς καθημερινά. Με 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη, μεταφέρει χωρίς καθυστερήσεις τις εντολές σου στην άσφαλτο, απαιτώντας σύνεση και μετριοπάθεια στις κινήσεις σου.
Αντίστοιχα, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ναι μεν αναλαμβάνει με επιτυχία τη διατήρηση των ισορροπιών στον μπροστινό άξονα, παρόλα αυτά ο μόνος τρόπος για να αποφύγεις την υποστροφή ισχύος είναι να μετριάσεις τον ενθουσιασμό σου, επιβάλλοντας αυστηρότερα όρια χρήσης του δεξιού πεντάλ.
Ακολουθώντας χωρίς παρεκκλίσεις το γράμμα του νόμου και διατηρώντας σε λειτουργία το τροποποιημένο ESP, το Focus RS απέχει από το να χαρακτηριστεί δύστροπο, θυμίζοντας σε χαλαρούς ρυθμούς την έκδοση ST.
Αντίθετα, αφαιρώντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και ανεβάζοντας το ρυθμό κίνησης, το πανίσχυρο hatchback ξεδιπλώνει με χαρακτηριστική ευκολία τις πραγματικές αρετές του στην άσφαλτο, εξασφαλίζοντας, με τον τρόπο που μόνο αυτό ξέρει και μπορεί, μια σπάνια και ταυτόχρονα ζηλευτή εμπειρία οδήγησης.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 2.522 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 5σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 305/6.500σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 440/2.300σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 83×93,2 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 121 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3.231 | |
| 2η | :1/2.05 | ||
| 3η | :1/1.433 | ||
| 4η | :1/1.088 | ||
| 5η | :1/0.868 | ||
| 6η | :1/0.7 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4.00 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 19×8.5 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Continental SportContact 3 |
| Ελαστικά | 235/35/19 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,3 |
| Διάμετρος στροφής | 12,2 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,402 μέτρα |
| Πλάτος | 1.842 μέτρα |
| Ύψος | 1,497 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,640 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.586-1.587 |
| Χώρος αποσκευών | 385 λίτρα |
| Βάρος | 1.468 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 4,81 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 13,4 |
| Εκτός | 7 |
| Μέση | 9,4 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 62 |
| Αυτονομία | 659 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 263 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 5,9 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Κωνσταντίνος Αργυρός: Τι λέει για τη γνωρίμια του με την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ
- Χίος: Διάσωση μητέρας και γιου από το φλεγόμενο σπίτι τους
- Νέλσον Μαντέλα: Ο ισόβιος αγώνας κατά του ρατσισμού
- Η δεύτερη… νιότη του Νάντο Ντε Κολό στη Βιλερμπάν (vids)
- Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στα Διαβατά
- Ελβετικό φράγκο: Έφτασε η κρίσιμη δίκη στον Άρειο Πάγο – Προσφυγή 200.000 πολιτών
- Η La Liga πάει τους παίκτες στα δικαστήρια
- «Καραγκιόζη… Χάσαμε τον Αϊ Βασίλη!»: Με τη Ματίνα Νικολάου στο θέατρο Σκιών του Π. Χατζηαναγνώστου
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)





























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442